וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת: "מברכים על מציאת פתרון לערוץ 10, אך דורשים שיוויון"

5.12.2012 / 11:27

יו"ר דירקטוריון רשת יוסי רוזן פנה הבוקר למנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר: "מצפים כי תוצג טיוטת תיקון חוק שתעניק לרשת הארכת תנאי זיכיון לאותה תקופה ובאותם תנאים"

יממה אחרי החתימה על מתווה ועדת לוקר, מגיעה תגובת המתחרים מערוץ 2: יו"ר דירקטוריון רשת יוסי רוזן פנה הבוקר (רביעי) לחברי הוועדה ובראשם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר בדרישה ל"הגינות ושוויוניות בין הזכייניות", ולמעשה, להארכת זיכיון גם לרשת. רשת הציגה את הדרישה הזו בפני הוועדה בשבועות האחרונים, ויש לה הזכות להתנגד לתיקון החוק עבור ערוץ 10 ולהביע את ההתנגדות הזו בפני ועדת הכלכלה של הכנסת.

"אנו מברכים על מציאת פתרון המתאים לצרכיו של ערוץ 10, באופן שיאפשר לו להמשיך ולהתקיים ולשדר שידורי טלוויזיה בישראל, ואנו תומכים בסיוע לערוץ זה", פתח רוזן במכתבו וסייג: "אנו ממתינים, בקוצר רוח, לקבלת הטיוטה המתאימה המתייחסת לצרכיה של רשת. צרכים אשר הוצגו בהרחבה בפני חברי הוועדה במצגת מפורטת, הן בעל פה והן בכתב".

רוזן כתב כי ברשת מצפים שבטיוטה שתתקבל תקוים הבטחתו האישית של לוקר כי רשת לא תקופח וכי תישמר חובת ההגינות והשוויון בין הזכייניות השונות, וכי הם מצפים כי תוצג טיוטת תיקון חוק שתעניק לרשת הארכת תנאי זיכיון לאותה תקופה ובאותם תנאים שהוארך זיכיונו של ערוץ 10. "נזכיר, זיכיונו של ערוץ 10 הוארך וצפוי להיות מוארך בתקופה כוללת של 5 שנים, בחובות תוכן פחותים משמעותית מאלה של רשת. עוד נזכיר, כי 3 מתוך 5 שנות ההארכה האמורות ניתנו לערוץ 10 ללא תמורה", כתב רוזן במכתבו שנשלח גם לראש הממשלה, שרי האוצר והתקשורת, היועץ המשפטי לממשלה, יו"ר ועדת הכלכלה ומנכ"לית הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

עוד בנושא:
המקצוענים 10: איך תיראה שנת 2013 בערוץ?
בכירי ערוץ 10 והאוצר חתמו על ההסכם; ”לחזור להתרכז בעשייה טלוויזיונית”
אושר הסכם להצלת ערוץ 10: הזיכיון יוארך בשנתיים

"מבלי לאיים בסגירת ערוץ 2 ובפיטוריהם של עובדים רבים"

בהמשך מכתבו, מזכיר רוזן כי בעלי המניות של רשת העמידו בעת האחרונה "סכומי כסף אדירים", כך לדבריו, לצורך תפעולה של רשת "מבלי לבוא בדרישות מיוחדות לממשלה, מבלי להתנות את הזרמת הכספים בקבלת הקלות ומבלי לאיים בסגירת ערוץ 2 ובפיטוריהם של עובדים רבים", רמז להתנהלות ערוץ 10 בשבועות האחרונים. "מן הראוי, כי התנהלות ראויה זו של בעלי מניות רשת לא תעמוד להם עתה לרועץ, עת יגובשו המלצות הוועדה בנוגע לערוץ 2. אנו סמוכים ובטוחים, כי הוועדה אף תראה לנכון לגמול לרשת ולבעלי מניותיה על התנהלות ראויה זו, בדרכים אשר תראה הוועדה לנכון.

"קשת תמכה בצעדים שנעשו עד כה לשיקומו של ערוץ 10", נמסר מהזכיינית. "עם זאת, הוועדה, שהוקמה על ידי ממשלת ישראל, מפרסמת מסקנותיה 50 יום לפני הבחירות שמטרתן להקל ולתגמל את ערוץ 10, תוך התעלמות בוטה ממצבו של ערוץ 2 ומהשלכות הקשות של המלצות הוועדה עליהם. המלצת וועדת לוקר כמוה כסטירת לחי על ערוץ 2 וזכייניו".

ובתוך כך יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, בירך אתמול על ההסכם שנחתם עם ערוץ 10. אבישר ביקש למסור כי הוא מברך על ההחלטה שמשמעותה שמירה על הפלורליזם והמגוון בשוק השידורים הישראלי ומודה לצוות המקצועי ברשות, מנכ"לית הרשות בפועל, ליועצת המשפטית ולראש תחום כספים וכלכלה שעבדו באופן אינטנסיבי מול הוועדה ותרמו תרומה מכרעת להליך שהסתיים בהסכם שמסדיר את המשך השידורים בערוץ 10".

טרם התקבלה תגובת משרד ראש הממשלה לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully