וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז הקמתה, גלי צה"ל תשדר תעמולת בחירות

6.12.2012 / 16:24

יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, קבע היום כי רשימות המועמדים לכנסת יוכלו לפרסם את תשדיריהן גם בגלי צה”ל. עם זאת, התחנה לא תגבה תשלום עבור הפרסום

לראשונה מאז הוקמה גלי צה"ל, השנה ישודרו גם בתחנה הצבאית שידורי תעמולת בחירות. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון השופט אליקים רובינשטיין קבע הבוקר כי רשימות המועמדים לכנסת יוכלו לפרסם את תשדיריהן גם בגלי צה"ל, אם כי במתכונת מצומצת מבשאר תחנות הרדיו.

השופט רובינשטיין קבע כי חוק דרכי התעמולה אינו מונע שידורי בחירות בתחנה הצבאית, וכי הדבר מתיישב עם עמדת היועץ המשפטי לממשלה ועמדתה המשפטית של המדינה. "במתחם שיקול הדעה סבורני כי יש לשדר את השידורים הללו בגלי צה"ל, בהתאמה מסוימת לבחירות אלה", כתב בהחלטתו. "כאן יש להבהיר כי תחנת גלי צה"ל לא תגבה תשלום בעד השידורים אלה ולא תישא באחריות אזרחית או פלילית בשל שידור תעמולת בחירות לפי חוק דרכי תעמולה". השופט קבע כי הסעיפים בחוק המתייחסים לרשות השידור - חלים גם על גלי צה"ל".

היקף שידורי תעמולת הבחירות בגלי צה"ל יהיה מצומצם מהיקף שידורי תעמולה ביתר תחנות הרדיו, ורשימות המועמדים יוכלו לשדר בגלי צה"ל שידורי בחירות בשיעור של 25% מהיקף הזמן המוקצב להן לצורך שידורי תעמולת בחירות ברדיו בשפה העברית. הקביעה הזו, מציין רובינשטיין, חלה אך על מערכת הבחירות הנוכחית.

לפני תחילת שידורי התעמולה יהיה על גלי צה"ל לפרסם הודעה מטעם ועדת הבחירות בה יובהר כי התחנה אינה אחראית בשום צורה שהיא לתכנם של שידורי תעמולה וכי אלה נערכים מכוח חוק ובאחריות הרשימות - בדומה להודעה המופיעה בשידורי התעמולה בטלוויזיה.

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "אנו מכבדים את החלטת ועדת הבחירות ונפעל ליישומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully