וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת מאיימת: נעתור לבג"צ אם לא נקבל הקלות לוקר

9.12.2012 / 18:03

"המלצות ועדת לוקר מפלות בצורה בוטה ופסולה בין רשת לבין ישראל 10", כתבו פרקליטי הזכיינית במכתב לוועדה. בתוך כך, רישיון לרשת וקשת יינתן גם אם לא יעמדו במחויבויות

זכיינית ערוץ 2 מאיימת כי אם לא יוארך זיכיון השידורים שלה לתקופה מצטברת של חמש שנים, כפי שניתן לערוץ 10, היא תעתור לבג"צ - כך עולה ממכתב ששלחו היום פרקליטיה של הזכיינית לחברי וועדת לוקר אשר העבירה לאחרונה למשרד התקשורת את המלצותיה בעניין ערוץ 10. "ההמלצות מפלות בצורה בוטה ופסולה בין רשת לבין ישראל 10", נכתב בפנייה, "ומהוות הפרה גסה של שלל הבטחות שלטוניות שניתנו לרשת".

בזכיינית טוענים כעת כי ההטבות שניתנו לערוץ 10 מהוות פגיעה קשה ומהותית בזכותן להתחרות בתנאים שוויוניים והוגנים בערוץ 10 וכי אלה אף "עולות עד כדי פגיעה בחופש העיסוק". יחד עם זאת מדגישים בזכיינית כי הם מברכים על פעילות הוועדה, ואינם דורשים כל שינוי בהחלטותיה כלפי ערוץ 10. דברים דומים כתב בשבוע שעבר יו"ר דירקטוריון רשת יוסי רוזן אשר טען כי "המלצת וועדת לוקר כמוה כסטירת לחי על ערוץ 2 וזכייניו".

בעקבות ערוץ 10: רישיון לרשת וקשת גם אם לא יעמדו במחויבויות תוכן

משרד התקשורת פרסם היום את תזכיר החוק שגיבשה ועדת לוקר, בטרם הוא עובר להליך החקיקה. לפי התזכיר והתיקון הצפוי בחוק, זכיינות ערוץ 2 קשת ורשת יוכלו לעבור לשידור ברישיון גם אם יהיו להן חובות בתחום התוכן. בתזכיר נכתב כי "לצד קידום המלצות הצוות לפתרון סוגיית ערוץ 10, פעל משרד התקשורת לפעול להשוואת התנאים למתן יכולת להעניק רישיון גם לבעל זיכיון אחר שלא קיים את כל מחויבויות התוכן שלו". התיקון לחוק מאפשר, במידה ויעבור בכנסת, לכל זכייני הטלוויזיה לעבור לשידור ברישיון במהלך שנת 2015.

יחד עם זאת תיקון החוק עתיד עוד לעלות בדיוני ועדת הכלכלה של הכנסת, שם צפויות זכיינות ערוץ 2 להביע לו התנגדות. מנכ"ל רשת אבי צבי נפגש לפני שבועיים עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר והציג בפניו את השגותיה של הזכיינית על מסקנות הוועדה ודרישותיה לשוויון מלא. לרשת זיכיון שידורים למשך 10 שנים, עליו היא משלמת למדינה כ-12.4 מיליון שקלים בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully