וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קשת השיקה את 'מאסטר שף' עם 36.2%. אנחנו נהיה חזקים יותר"

11.12.2012 / 19:01

ברשת מנסים להוריד ציפיות לקראת השקת העונה השנייה של The voice ומודים כי קמפיין העיתונות לקידומה בוטל ברגע האחרון בשל המצב. עם זאת, גם בזכיינית מודים ש"מצפים להרבה"

מחר בערב תעלה על המסך העונה השנייה של The voice, תכנית הריאליטי היקרה ביותר שמפיקה זכיינית ערוץ 2 רשת וזו שהסבה לה הכי הרבה נחת בשנים האחרונות, שהיו לא קלות בשבילה, עם נתוני רייטינג של סביב ה-40 אחוזי צפייה. פרק הבכורה של התכנית, ששודר בתחילת ינואר השנה, נכנס לפנתיאון ההשקות הישראלי עם נתון שיא של פרק השקה לפורמט טלוויזיוני חדש, 38.9% בקרב משקי בית יהודיים עם פיק של 43.4%.

את נתון הפתיחה של הפורמט בישראל יתקשו מחר ברשת לשחזר, זאת למרות שבניגוד ל"כוכב נולד" לדוגמא, The voice לא תשודר באווירת שחיקה, ובניגוד ל"דייט בחשיכה" היא תתקיים בסביבה נטולת מתחרים - וגם בזכיינית מודעים לכך. בשיחות עם גורמים שונים בהפקת התכנית, הם מסרבים לזרוק לאוויר נתון מספרי אשר ייחשב להצלחה מבחינתם, אולם מודים כי רייטינג של מתחת ל-30 אחוזים ייחשב לכישלון. כשהם מתבקשים לערוך השוואה להשקות של תכניות ריאליטי אחרות, דווקא קל יותר לדבר על מספרים. "קשת השיקה השנה את העונה החדשה של 'מאסטר שף' עם נתון מעולה (רייטינג פרק פתיחת העונה עמד על 36.2%, ד.א.), אני אישית מעריך שזה יהיה חזק יותר", אומר גורם בהפקה, ומסכם: "כאשר 'דייט בחשיכה' עשתה 30.4% זו הייתה הפתעה נעימה, אבל מ-The voice מצפים להרבה יותר".

"יהיה לרשת יחסית קל להביא צופים להשקה מחר, הפורמט שלהם עדיין נחשב מרענן וחדיש בתעשייה, המרווח של שנה מהעונה הקודמת הוא מדויק והם שימרו את השופטים הטובים של התכנית", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בכיר בענף הטלוויזיה. "אנשים אוהבים השקות, להערכתי הם יצליחו לשמר את הנתון של שנה שעברה ולהשיג בין 38% ל-40%, אין סיבה נראית לעין שלא", הוא אומר. "המבחן יהיה לשמר את הנתונים הגבוהים לאורך כל העונה ולמנוע את הצניחה שיש באמצע של התכנית".

גורם בזכיינית עצמה הוריד היום ציפיות, וחידד מדוע גם נתון נמוך מהשקת העונה הקודמת יתקבל בברכה. לדבריו, "הציפייה לקראת פורמט חדש הגבירה את הבאזז סביב ההשקה בעונה הקודמת תוכנית עם הנתון הגבוה ביותר מבחינת רייטינג ביחס להשקות שלה בכל מדינה אחרת בעולם. הפקטור הזה, ששווה לא מעט, ייחסר השנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כאשר 'דייט בחשיכה' עשתה 30.4% זו הייתה הפתעה נעימה, אבל פה מצפים להרבה יותר". המנטורים של The voice/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בשל המצב הוחלט לבטל את קמפיין העיתונות"

גם מכיוון המתחרים של רשת לא נשמעה היום אמירה חד משמעית. "אני לא בטוח שהצפייה והיעד שלהם ברורים, וגם לא המאבק מול קשת בנקודה הזו", אומר גורם בכיר בענף הטלוויזיה. "מעניינת דווקא התייחסות למאמצי הקידום היקרים והמושקעים של התוכנית הכי יקרה, בטח ובטח בתקופה שכולם צווחים שאין להם כסף".

ואכן קיים חשש כי מצבה הכלכלי של רשת, כמו של שאר זכייני הטלוויזיה, יהיה לה לרועץ לקראת השקת התכנית מחר. הנוסעים בנתיבי איילון יכולים אמנם לראות את שלט הקיר הענק, בדומה לזה שהוצב שם בשנה שעברה - אולם גם הוא לא יוכל להסתיר את העובדה שהקמפיין לקראת ההשקה צומצם. בשנה שעברה רכשה רשת מודעות בעיתונים ביום ההשקה, והשנה, בגלל הקיצוצים בתקציב - הוחלט לבטל את קמפיין העיתונות. גורם בזכיינית אישר כי היקף קידום התכנית צומצם ואמר: "אכן הוחלט לבטל את קמפיין העיתונות, שכן הוא נחשב מהלך יקר בתקופה של קיצוץ תקציבי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היקף קידום התכנית צומצם. מנכ"ל רשת, אבי צבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מימין אייל גולן, משמאל אמנון לוי

אבל ברשת מסתכלים גם לצדדים, והמתחרים לא חוסכים במאמצים על מנת לחבל ככל שניתן בנתוני הרייטינג - הכל כחלק מחוקי המשחק. ערוץ 10 הציב מול ההשקה של The voice את אחת התכנית המוצלחות ביותר שלו מבחינת אחוזי צפייה, "פנים אמיתיות" של אמנון לוי. רק בשבוע שעבר רשמה התכנית שיא עונתי של 19.2%, נתון מדהים מבחינת 10 לתכנית דוקומנטרית שעונתה הנוכחית מניבה נתוני רייטינג נאים. גם בקשת עושים את מה שהם יכולים - העונה החדשה של "אייל גולן קורא לך" בערוץ 24 שובצה, איך לא, בימי השידור של רשת והיא צפויה לגנוב מרשת רייטינג של סביב ה-4% צפייה. "אנחנו עדיין מחכים להתערבות של הרשות השנייה, שאמורה הייתה להתייחס לזה מזמן", אמר היום גורם בזכיינית שהתבקש להתייחס לנושא. ברשות אמרו לוואלה! ברנז'ה לאחרונה כי הסוגיה תעלה לדיון במועצה בקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צפויה לגנוב מרשת רייטינג של סביב ה-4% צפייה. "אייל גולן קורא לך"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שלב האודישנים ידוע כשלב עם הרייטינג הגבוה ביותר"

אולם, הירידה במדד הרייטינג צפויה לא רק בין העונה הראשונה לשנייה, אלא גם בתוך העונה השנייה עצמה. הגימיק המזוהה ביותר עם The voice הוא הכיסאות המסתובבים, ועם סיומו של שלב האודישנים ולקראת המעבר לשלבי ההופעות החיות חוותה התכנית בשנה שעברה את הצניחה המשמעותית הראשונה שלה - לנתון רייטינג של 31.7%. "שלב האודישנים בכל תוכנית כישרונות, וכך גם ב-The voice, ידוע כשלב עם הרייטינג הגבוה ביותר. יש שם מתח, יש שם עניין, יש שם טריק", אומר גורם בזכיינית, "יחסית ל-The voice בעולם, בישראל בעונה הקודמת נרשמה הירידה הכי פחות דרסטית בין שלב האודישנים לשלב הדו קרב", ציין.

לשאלה כיצד נערכים לכך בעונה שתעלה מחר, הוא עונה: "לשם כך שינינו את הפורמט והוספנו את אלמנט ה-Dream Team". הכוונה היא לכך שהחל משלב הדו קרב יצטרפו למנטורים יועצים מחוץ לתכנית (קובי אוז, מוש בן ארי, עופר מאירי ואפרת גוש) שילוו אותם בהדרכה וישתתפו בקבלת ההחלטות, לרבות הדחות בשלב הדו-קרב ובחירת המתמודדים בשלב ההופעות החיות. "המטרה היא להפוך את התכנית לעשירה יותר ומעניינת יותר", אומים ברשת. "כך נתמודד עם הירידה ברייטינג בשלב הדו קרב, אבל קודם כל - מקוים לפתיחה חזקה".

עוד בנושא:
"הממשלה חייבת למצוא פתרון מיידי גם לערוץ 2, ככה אי אפשר להמשיך"
הרשות השנייה תבדוק: שימוש קשת בערוץ 24 נוגד את תנאי הזיכיון?
הנמכת ציפיות בקשת על רקע השקת "כוכב נולד": "ממוצע העונה יהיה זה שיקבע"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully