וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח 2011: HOT ו-yes השקיעו 319 מיליון שקל בהפקות מקור

12.12.2012 / 15:20

על פי דו"ח מועצת הכבלים והלוויין לשנת 2011, HOT צברה חובות תוכן בתחום ההשקעה בהפקות לילדים, לנוער ולגיל הרך ו-yes לעומתה עמדה כמעט בכל חובות השידור

חברות הכבלים והלוויין השקיעו בשנת 2011 יותר מ-319 מיליון שקלים בהפקות מקור, כך עולה מהדו"ח השנתי שמפרסמת היום (שלישי) המועצה לשידורי כבלים ולוויין. HOT השקיעה בשנה שעברה סכום של כ-154 מיליון שקלים לעומת כ-169 מיליון בשנת 2010, ו-yes השקיעה בשנה שעברה 113 מיליון שקלים לעומת 120 מיליון בשנת 2010. HOT צברה חובות תוכן בתחום ההשקעה בהפקות לילדים, לנוער ולגיל הרך ו-yes לעומתה עמדה כמעט בכל חובות השידור.

לחברות הכבלים והלוויין אסור לשדר פרסומות, אך הן עוקפות את האיסור באמצעות שידור תוכן שיווקי אסור. בשנת 2011 נרשמו חמש הפרות בתחום זה, אחת מהן נרשמה לערוץ 24 של זכיינית ערוץ 2 קשת. HOT קיבלה שלושה קנסות בגין תוכן שיווקי, ו-yes קיבלה קנס אחד. עם זאת, באשר לערוץ 24, הדוח מציין כי הערוץ עמד בכל חובות ההשקעה שלו, ואף צמצם מהיקף החובות שצבר לאורך שנות רישיונו, זו השנה השלישית ברציפות. עוד מצוין בדוח כי הערוץ גם עמד גם בכל חובותיו הרגולטוריות האחרות.

מפרטי הדו"ח עולה עוד כי ההפרות בתום התוכן השיווקי בשנת 2011 היו דומות לאלה שהצביעה עליהן המועצה בדו"ח שלה בשנת 2010. שנה אחר שנה מצאה המועצה פרסומת וקידום עניינים אסור בשידורי ערוץ החיים הטובים וערוץ הבריאות, אותם מפעילה בעבור החברות חברת "ענני תקשורת". ב-HOT נמצא גם תוכן שיווקי בערוץ הבידור הישראלי, ובדו"ח מצוינות החברות "דלק-מנטה" ורשת המסעדות "מוזס" כמי שקודמו שלא כדין בסדרה "הבורר 3". yes שיבצה את הסדרה "השועלים" בערוץ ניקלודיאון בשעות בניגוד לדין, לאור תכנים מיניים בוטים שהופיעו בסדרה. היא נקנסה על כך ביותר ממאה אלף שקלים.

115 תלונות שירות נגד yes, לעומת 294 שהתלוננו על HOT

המועצה מטפלת גם בסוגיות צרכניות. 4,736 פניות ציבור הגיעו בשנת 2011 אל המועצה, מרבית הפניות (61%) הופנו כלפי HOT ושיעור הפניות ביחס לחברת yes עמד על כ-17%. מרבית התלונות (35.5%) עסקו בענייני כספים כגון דרישות להחזרים בגין חיובים מיותרים או גבוהים מדי. 22.5% מהתלונות היו על הערמת קשיים להתנתק, וכמו בשנת 2011 גם בשנה שעברה החברות נקנסו בגין התנהלותן זו "ואולם התלונות ממשיכות להתקבל", מציינים במועצה. 8% מכלל הפניות עסקו בתכנים המשודרים.

בנוגע לשירות הלקוחות - 115 מהתלונות היו נגד yes, לעומת 294 שהתלוננו על HOT. מספר המנויים של חברת HOT בשנת 2011 עמד על 891 אלף, ולחברת yes היו 586 אלף מנויים.

נתי שוברט, ממלא מקום יו"ר המועצה, מסר: "בשנה זו, המועצה באמצעות אגף הפיקוח שלה הידקה את האכיפה על הגופים המפוקחים והטילה שמונה עיצומים כספיים בסכום כולל של 1.2 מיליון שקלים. הדו"ח משקף את פעילות המועצה כגוף משמעותי הקובע את סדר היום הרגולטורי בשוק השידורים ומהווה גורם מרכזי, מעצב ומשפיע בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית". מערוץ 24 נמסר: "אנו גאים שאף בתקופה מורכבת וקשה לכל שוק הטלוויזיה בישראל, עמד הערוץ ברציפות בכל מחויבויותיו. ערוץ 24 הצליח למצב את עצמו כבית למוזיקה הישראלית על כל גווניה, וימשיך לעשות זאת גם בשנים הבאות". החברות HOT ו-yes בחרו שלא להגיב לדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully