וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות בשידור: תיאסר הגשת תוכניות על ידי מנהלים

16.12.2012 / 18:03

ועדת האתיקה החליטה כי מנהלי המדיה ברשות לא יוכלו להגיש תוכניות אישיות. כיום מגיש יוני בן מנחם את "מגזין המזרח התיכון", ומיקי מירו את "שעת חברה" ברשת ב'

ועדת האתיקה של מליאת רשות השידור החליטה פה אחד כי מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם ומנהלי המדיה; מנהל הרדיו מיקי מירו ומנהל הטלוויזיה מושון מצליח - לא יוכלו להגיש תכניות אישיות ברדיו ובטלוויזיה. יו"ר הוועדה, ד"ר בלהה כהנא תביא את ההחלטה לאישורה של מליאת הרשות המתכנסת מחר.

יש לציין כי במסגרת המבנה הארגוני החדש של הרשות במסגרת הרפורמה, הוחלט להקים גם "חטיבות מדיה" - חטיבת חדשות, הערוץ הראשון, ספורט ואקטואליה, מדיה ערבית, חטיבת רדיו; וחטיבת מדיה חדשה. לא ברור בשלב זה האם גם מנהלי חטיבות אלה לא יורשו להופיע בשידורים.

חוק רשות השידור החדש שהתקבל לאחרונה ועומד להיכנס לתוקף אוסר על המנכ"ל להגיש תוכניות אישיות דרך קבע. החוק מתיר למנכ"ל להשתתף מפעם לפעם על פי כללים שיקבעו על ידי המועצה בתכנית כמומחה בלבד. כיום מגיש בן מנחם את "מגזין המזרח התיכון", ומנהל הרדיו מיקי מירו מגיש את "שעת חברה" ברשת ב'.

ועדת האתיקה כתבה בהחלטתה: "ניהול תקין וראוי מחייב אבחנה בין מנהלים לעובדים, שכן כל אחד מצוי בעמדה שונה ממנה נגזרות מחויבויות ואחריויות שונות. לפיכך, המצב בו מנהל משמש כמגיש של תכנית אישית אינו ראוי, עקב העדר אפשרות לפיקוח על התכנים, התקציבים, המרואיינים, ניגודי עניינים פוטנציאליים, קיום נהלי הרשות וכו' כפי שהמנהל עצמו מקיים מול מגישים אחרים".

הוועדה התייחסה גם לתפקידו הקודם של בן מנחם, ככתב לענייני ערבים. "מקובל שאדם המתמנה לתפקיד מסוים, עוזב תפקידים אחרים, בייחוד בארגונים גדולים שיש מי שיכול למלא את התפקיד באופן ראוי. איש לא יטען שאין מספיק שדרים ראויים ברשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully