וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור עיצוב

17.12.2012 / 15:54

המעצב שיין הורביץ זועם: ”הפרומו של ערוץ 10 ל’בובה של מדינה’ עם שלישיית ’מה קשור’ מועתק משער ’פנאי פלוס’ שעיצבתי. במאי הפרומו בן בכר: ”יש כאן ’רפרנס’, לא העתקה”

תכנית הבידור החדשה של ערוץ 10 "בובה של מדינה" בכיכובם של צפויה לעלות החודש בערוץ 10. הפרומו לתכנית כבר עלה לשידור, אולם יש מי שטוען כי הקונספט והקריאייטיב שלו - מועתקים. הפרומו צולם בתלת מימד ונראים בו משתתפי התכנית כמריונטות, כאשר מי שמושך בחוטים שלהם הן בובות של פוליטיקאים, הקונספט העיקרי של התכנית.

לטענת המעצב העצמאי שיין הורוביץ, הסגנון של הפרומו זהה לשער שעיצב לפני כשנתיים עבור "פנאי פלוס" בהשתתפות שלישיית "מה קשור". "כשראיתי את התמונה נגנבתי, זה נראה לגמרי כמו השער שעיצבתי - השער הראשון במגזין שאני הייתי הקריאייטיב שלו. הוספתי לתמונה תגובה שיש לי דז'ה וו", הוא אומר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה.

"זה לא רפרנס - זה אחד לאחד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצד ימין: פריים מהפרומו של ערוץ 10. מצד שמאל: שער "פנאי פלוס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הפרומו של ערוץ 10 ביים בן בכר, המשמש כבמאי הקבוע של "מה קשור" מזה שנים ארוכות. הורוביץ מספר כי כאשר פנה אליו, אמר לו בכר כי הפרומו אכן עושה "רפרנס" לעבודה שיצר בעבר עם "מה קשור". הורוביץ לא מקבל את הדברים. "אני מרגיש שצוחקים עלי", הוא אומר. "עבדתי על השער הזה חודש שלם, זה היה השער הראשון שבו ניתנה לי יד חופשית לעשות עיצוב שהוא לחלוטין שלי. יש הבדל גדול בין רפרנס לבין חיקוי. זה לא רפרנס - זה אחד לאחד".

"בובה של מדינה" מבוססת על פורמט ערוץ הספורט "בובה של לילה" המצליחה שעלתה לאוויר בתחילת 2011 ומשודרת כבר שתי עונות וצפויה לחזור בקרוב לעונה שלישית. את "בובה של מדינה" עורכת עידית הרשקוביץ' ומפיק אותה עבור ערוץ 10 ערוץ הספורט. התכנית תשודר בערוץ 10 במשבצת פריים שנייה, החל משעה 22:00, ותעלה לשידור בשבועות הקרובים.

מערוץ 10 נמסר בתגובה כי: "הקונספט הוא הפוליטיקאים שמושכים בחוטים ומשתעשעים בכולנו. שיין הורוביץ הוא מעצב מוכשר מאוד ואנחנו שמחים שהוא נהנה מהפרומו ל'בובה של מדינה'". ב"פנאי פלוס" בחרו שלא להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully