וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 לא לבד: לוקר נפגש עם מנכ”לי רשת וקשת

17.12.2012 / 18:14

אבי צבי ואבי ניר ביקשו ממנכ"ל משרד רה"מ להחיל חלק מתנאי הארכת זיכיון ערוץ 10 גם על זכייניות ערוץ 2. חוק ערוץ 10 יעלה ביום חמישי להצבעה בכנסת; פיטורי העובדים יושהו

תזכיר חוק ערוץ 10 צפוי לעלות ביום חמישי לדיון במליאת הכנסת, ולעבור כבר באותו היום לדיון בוועדת הכלכלה. תזכיר החוק עבר היום בוועדת השרים לענייני חקיקה שכונסה במתכונת מצומצמת, והוא צפוי לעבור בכנסת בהליך מזורז לאחר שראש הממשלה חזר בו מהחלטתו שלא אשר הליכי חקיקה עד לתקופת הבחירות. לאור זאת, דירקטוריון ערוץ 10 שיתכנס הערב צפוי להשהות את פיטורי 550 עובדי הערוץ עליהם הוכרז לפני יומיים. עם זאת, הפגנה בשיתוף ארגון העיתונאים מול בית הליכוד שתוכננה למחר (שלישי) תתקיים כמתוכנן.

זכייניות ערוץ 2 צפויות לנצל את דיוני ועדת הכלכלה על מנת לעלות את השגותיהן לעניין החוק, היוצר לטענתן אי שוויון בינן לבין ערוץ 10. מנכ"ל משרד ראש הממשלה נפגש הערב עם מנכ"ל רשת אבי צבי ומנכ"ל קשת אבי ניר, זאת לקראת אישור הממשלה לתזכיר חוק ערוץ 10 המבוסס על המתווה שגיבשה הוועדה בראשותו. מנכ"לי זכייניות ערוץ 2 טוענים לאי-שוויון שיוצר החוק המתגבש בין זכייניות הטלוויזיה בישראל, וכי הוא מפלה אותן לרעה.

רשת וקשת - לא כל הדרישות דומות

זכייניות ערוץ 2 דורשות כי תנאי הזיכיון שלהן יושוו להקלות שיקבל ערוץ 10 במסגרת הארכת הזיכיון. במסגרת המתווה אמנם הוצעה לזכייניות הלוואה על סך 65 מיליון שקלים בתנאים נוחים, זהה לזו שהוצעה לערוץ 10, אולם הן דורשות החזרים תמורת דמי רישיון ששילמו בעבר ולא שולמו על ידי ערוץ 10, צמצום של היקף הערבות שידרשו להעמיד על מנת לצאת לרישיון והשוואת חובות התוכן שלהן לאלה של ערוץ 10.

במכתב ששלח השבוע מנכ"ל רשת אבי צבי לשר האוצר הוא הדגים את חוסר השוויוניות לדבריו בעניין מעבר חדשות 10 לירושלים. עלות החזקתה השנתית של חברת החדשות של ערוץ 2 בירושלים, הנדרשת מתוקף חוק, נאמדת בכ-8 מיליון שקלים בשנה ולכן דחיית מועד המעבר של חדשות 10 לעיר לראשית חודש ספטמבר מגלמת הטבה בשווי 6 מיליון שקלים. לפי החישוב הזה, לערוץ 10 "נחסכו" 88 מיליון שקלים במשך 11 השנים בהן לא פעלה מאזור ירושלים. רשת דורשת את הארכת זיכיונה בשנתיים נוספות, עד לשנת 2015.

בקשת, לעומתם, לא דורשים הארכת זיכיון. בזכיינית פנו ליועץ המשפטי לממשלה בטענה כי חוק ערוץ 10 מהווה "חקיקה ממשלתית לא שוויונית ופרטנית הגורמת חוסר שוויוניות ואפליה בוטה". בזכיינית מבקשים החזר של דמי הזיכיון והשוואת מחויבות התוכן, והקלות לקראת יציאה לערוץ עצמאי ברישיון.

עוד בנושא:
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הסדר ערוץ 10; "המבחן הוא בכנסת"

המשבר בחדשות 2: המהדורה המרכזית תקוצץ
אבי צבי לשטייניץ: "אם תנאי הזיכיון לא יושוו להסדר עם 10 - נחשיך המסך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully