וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ניגוד העניינים: אבי נמני לא ימשיך בעיסוקו כפרשן

18.12.2012 / 15:39

נמני לא פירשן אתמול במשדר המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל בערוץ 1 - זאת בשל עיסוקו השני כסוכן שחקנים. עם זאת, הוא ימשיך בעבודתו כפרשן בערוצי הספורט של צ'רלטון

פרשן הכדורגל של הערוץ הראשון אבי נמני לא ימשיך בעיסוקו כפרשן כדורגל בערוץ הראשון. נמני לא השתתף אתמול במשדר המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל ולא נטל חלק בפאנל הפרשנים במשחק בין מכבי חיפה למכבי תל אביב - זאת בעקבות הטענה על ניגוד עניינים בין תפקידו בערוץ לבין עבודתו כסוכן שחקנים.

ברשות השידור אמרו בשבוע שעבר לוואלה! ברנז'ה כי מנכ"ל הרשות הנחה את מנהל הטלוויזיה לנהוג על פי חוות הדעת של עו"ד תומר קרני מהלשכה המשפטית, לפיה "יש חשש, ואף למעלה מכך, לניגוד עניינים בהעסקתו של נמני כפרשן ליגת-העל". קרני הוסיף בחוות דעתו כי למראית עין, קיים קשר ישיר בין ההערכה המקצועית לה זוכה השחקן בשידור "לבין 'ערכו', ומכאן להכנסות של סוכנו", וייעץ לרשות להפסיק את עבודתו של נמני.

התלונה המקורית על נמני הגיעה לנציב קבילות הציבור של רשות השידור, דדי מרקוביץ', והוא מצא אותה כמוצדקת. "מדובר במתלונן עיקש במיוחד, כנראה אוהד הפועל תל אביב, שניסה כבר מספר פעמים בעבר להצביע על הבעייתיות לכאורה שבהצבת הסמל של מכבי תל אביב בעמדת הפרשן במשחק המרכזי בליגת העל", כתב מרקוביץ' על המקרה. "נמני, טען מי שהתלונן, הוא סוכן שחקנים. סוכן שחקנים המעורבב בליגת העל לא יכול להיות פרשן אובייקטיבי. יותר מכך, הוא יכול במקרים קיצוניים אף להרוויח מהמעמד שניתן לו בשידור הציבורי", נטען.

לפי מרקוביץ', מנהל מחלקת הספורט בערוץ הראשון מאיר בר, טען במהלך בירור התלונה כי הספורט הישראלי בכלל והכדורגל בפרט הוא "ביצה מקומית" וכי "אין בנמצא פרשן שלא יהיה מעורב בצורה כזו או אחרת בשוק השחקנים", וכי אבי נמני הוא פרשן בכיר, רהוט, מוערך ומקצועיותו ובקיאותו בכדורגל, בעבר ובהווה, אינם מוטלים בספק.

למרות שנמני לא ישמש יותר כפרשן כדורגל בערוץ הראשון בגין ניגוד עניינים, הוא ימשיך בשלב זה בעבודתו כפרשן בערוצי הספורט של צ'רלטון ולכתוב טור שבועי על כדורגל בעיתון ידיעות אחרונות. "כי מה שמתאים לערוצי הספורט המסחריים לא תמיד עולה בקנה אחד עם האתיקה של השידור הציבורי", התייחס לכך מרקוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully