וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ההכרעה בנושא ערוץ 10: היוצרים מאיימים במאבק; החדשות המקומיות יפגינו

20.12.2012 / 10:16

היוצרים מוחים על החלטת הזכייניות להקפיא הפקות, ומתנגדים לדרישותיהן להקלות במחויבויות תוכן: "קשת ורשת משתמשות שוב ביצירה המקורית ובסוגה העלית ככלי ניגוח פוליטי"

חברי איגודי היוצרים קיבלו הבוקר (חמישי) מכתב הקורא להם להיות "דרוכים ומוכנים לקריאה לפעולה", זאת לאור החלטת זכייניות הערוצים המסחריים להקפיא הפקות, מהלך אשר לפי היוצרים נעשה במטרה לפגוע ביצירה המקורית הישראלית ובסוגה העלית בפרט - במטרה להשיג מטרות פוליטית.

לפני יומיים נפגשו נציגי החברות קשת ורשת עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר אשר סירב להיענות לדרישתם להשוואת תנאים לפי ההקלות החדשות שניתנו לכאורה לערוץ 10 בנושאי תוכן. לקשת ולרשת יחד חוב תוכן של 186 מיליון שקלים, והן מבקשות לקהל עליהן בחויבוית ההפקה.

"קשת ורשת משתמשות שוב ביצירה המקורית ובסוגה העלית ככלי ניגוח פוליטי. שימוש ציני זה, גם אם הינו רק שיטה להפעלת לחץ, פוגע מיידית בנו, היות והוא גורם לאי כיבוד חוזים שכבר נחתמו, רמיסת זכויות ואבטלה מידית של יוצרי ועובדי הקולנוע והטלוויזיה, וזאת ע"י הפעלת טקטיקה בריונית וכוחנית ובאופן חד צדדי ע"י הזכייניות", כך כתבו הבוקר ליוצרים.

הם צפוים להגיע היום לוועדת הכלכלה ולהציג שם את עמדתם זו ולדרוש הרשות השנייה להורות לקשת ורשת להחזיר לעבודה את ההפקות שנעצרו.

החדשות המקומיות מפגינים: הצביעו בעד תקצוב המערך

בתוך כך, גם עובדי החדשות המקומיות, אשר עתידם יוכרע גם היום בוועדת הכלכלה של הכנסת, צפויים להפגין בשעה 11:00 מול הכנסת כאמצעי לחץ על החכ"ים להצביע בעד התקנה המחייבת את המשך תקצובם.

הוראת השעה המתקצבת את מערך החדשות המקומיות תפוג בסוף החודש, ולפי תזכיר תיקון החוק עליו תדון היום הוועדה - היא צפויה להיות מוארכת בחצי שנה - עד סוף יוני 2013. לפי ההצעה, הסכום שישמש לצורך מימון ההפקה והשידור של שידורי החדשות המקומיות בתקופה הזו יקוצץ, והוא יעמוד על 9.25 מיליון שקלים. תקציב החדשות המקומיות היה עד עתה שנתי, ועמד על 25.5 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully