פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      ביהמ"ש: העיתונאי רמי יצהר ישלם רבע מיליון שקל להורי החייל בני אברהם

      בית המשפט המחוזי בת"א פסק להורי החייל החטוף פיצוי בעקבות פרסום כתבה באתר "עניין מרכזי" שבה נכתב כי יש חשד ששלושת החייילים שנחטפו על ידי החיזבאללה עסקו בסחר בסמים

      בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע בשבוע שעבר כי על העיתונאי רמי יצהר ואתר "ענין מרכזי" לשלם פיצויים בגובה רבע מיליון שקל להוריו של החייל בני אברהם ז"ל, בעקבות פרסום כתבה באתר שבה נכתב כי יש חשד ששלושת חיילי צה"ל שנחטפו בשנת 2000 בהר דב על ידי החיזבאללה עסקו בסחר בסמים וכי המצאותם במקום החטיפה נבעה ממחדל או מעשה בלתי חוקי שלהם.

      מדובר בתביעה שהגישו חיים ועדנה אברהם ב-2004, בה טענו כי הכתבה עוררה סערה ציבורית בארץ, ובעקבותיה החל גל דיווחים באינטרנט ובערוצי תקשורת אחרים אודות הקשר בין החיילים החטופים לביצוע עסקת סמים. יצהר הכחיש כי פרסם כתבה שעסקה בסחר בסמים בקשר לחטיפת החיילים, ואכן לא נשתמר עותק של הכתבה. גם הורי החייל הודו כי מעולם לא קראו אותה אלא רק קראו אודותיה, אולם במהלך המשפט הוצג תמליל של ראיון שקיים עם מתי גולן, אשר הקריא מתוך הכתבה. יצהר טען כי לא הבין שהכתבה מיוחסת אליו, אלא חשב שמראינים אותו בתור מומחה לאינטרנט.

      "המדובר בעיתונאי ותיק, שנראה לי ש'הימר' על כל הקופה, ולמרות ה'רמז' בכתב ההגנה המכוון לטענת 'אמת דיברתי', האמין כנראה שכתבה שלא נמצאה, לא ניתן יהיה להוכיחה בראיות נסיבתיות, ולכן שלל בכלל את כתיבתה על ידיו", כתבה השופט דרורה פלפל בפסק הדין. "בית המשפט אינו קזינו, וההליך המשפטי אינו הימור מי ייכשל בהבאת ראיות".

      ההורים תבעו מיצהר שלושה מיליון שקל, אולם בית השופטת פלפל קבעה כי לא הוכחו נזקים קונקרטיים, וכי צהל פרסם הכחשה בנושא מעורבות החיילים בסחר בסמים שבוע לאחר פרסום הכתבה, ולכן נותר רק פיצוי בגין צער ופגיעה בשם הטוב, אותו העמידה על סכום של 250 אלף שקל.