וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אישתון": "אם תשתפו פעולה - אשב בכלא מבלי להגיש ערעור"

25.12.2012 / 10:20

הבלוגר שנחקר במשטרה בעקבות תחקיר שפרסם על הנצחת חיילי צה”ל והתאבדויות בצבא, הצהיר כי אם משרד הבטחון ינהג בשקיפות כלפי התחקיר שפרסם - יודה באשמה

הבלוגר "אישתון" שנחקר מזה שבועיים על ידי המשטרה וצה"ל בעקבות תחקיר שפרסם על הנצחת חיילי צה"ל והתאבדויות בצבא, הצהיר אמש (שני) כי אם משרד הבטחון ינהג בשקיפות כלפי נושא התחקיר שפרסם - הוא יודה באשמה בסעיפים המיוחסים לו ויסכים לשבת בכלא. יחד עם זאת, לא ברור האם העבירה המיוחסת לו היא בכלל כזו שהוא עלול להיאסר בגינה.

"אם תשחררו עד מחר בערב רשימה עם 126 שמות ורשימה מקבילה עם 126 סיבות מוות לצד התאריכים של האירוע, שהתוכן שלהן אמיתי, ותתחייבו לשחרר את הרשימות מאז קום המדינה תוך שבוע וכמו כן תוציאו הודעה רשמית של משרד הביטחון כי מעתה תשחררו את כל הרשימות העתידיות, אני אודה באשמה בסעיפים המיוחסים לי כרגע ואשב בכלא מבלי להגיש ערעור (למרות שאינני אשם). מילתי היא שבועתי", כך לדברי הבלוגר האנונימי, המכוונים לאנשי משרד הבטחון.

"אני לכלא, המידע לחופש - זה נראה לי מחיר הוגן"

"אני לכלא, המידע לחופש - זה נראה לי מחיר הוגן", כתב. והציב בפני משרד בטחון "אולטימטום" של 24 שעות. הוא ציין כי "אבל אף אחד לא נותן את המידע הזה". וכי המשטרה וצה"ל ממשיכים לחקור אותו שוב ושוב על עבירות טכניות ושוליות, "שגם אם אתם לא מסכימים עם הדרך בה פעלתי, אתם חייבים להבין את ההבדל בין גודל החשיבות של ה'עבירה' שלכאורה ביצעתי כיחיד, אל מול המחדל והחוסר במידע העצום, מצד המדינה".

הוא לא ציין במפורש מה העבירה המיוחסת לו, אולם בצה"ל אישרו לפני שבועיים כי הוא נחקר לבקשת היחידה לחקירת הונאה במצ"ח לאחר תלונות שהגישו נגדו ממשפחות שכולות. לפי התלונה, הבלוגר "אישתון" פרסם דו"חות פנימיים של הצבא המתעדים חקירות של התאבדויות ותאונות בצבא.

"ניסיון חמור לפגוע בחופש הביטוי"

גם עורך "הארץ" אלוף בן התייחס לחקירת הבלוגר במאמר שפרסם בעיתון אתמול. "אילו היה בישראל פרס פוליצר, התחקיר של אישתון היה ראוי לו", כתב בן על חשיפתו של "אישתון" את הפערים בין נתוני החללים של משרד הבטחון לבין הנתונים בפועל. "הוא מביך לא רק את השלטון, אלא גם אותנו, העיתונאים הממוסדים, שמפרסמים בערב יום הזיכרון את הנתונים הרשמיים ומסתפקים בהם".

בן הוסיף: "חקירת אישתון היא ניסיון חמור לפגוע בחופש הביטוי ולהפחיד את מי שמנסים לחורר את מסך יחסי הציבור של מערכת הביטחון. איש לא היה מזמן לחקירה כזאת את רוני דניאל, אילנה דיין או רביב דרוקר. עדיין לא. קל להיטפל לבלוגר אנונימי, שאין מאחוריו עיתון או ערוץ. אבל הבעיה איננה רק שלו. עיתונאי ישראל צריכים למחות על חקירת אישתון באותו להט שבו הם נאבקים על מקומות עבודתם. כי אם העיתונות תתנהל מעתה בצל הפחד מחקירות, היא לא תוכל לבקר את השלטון בכלל ואת הצבא בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully