וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות תלונות לרשות השנייה נגד ניסים משעל: "תוקפני כלפי נפתלי בנט"

27.12.2012 / 11:44

בתלונות נטען כי הריאיון שנערך עם בנט בו טען, לכאורה, כי היה מסרב פקודה, היה בוטה והשתמש ב"תכסיסים זולים". הרשות: "חשיפת עמדות איש ציבור, גם אם בתוקפנות, גוברת"

למעלה מ-40 תלונות הגיעו בשבוע האחרון לפיתחה של הרשות השנייה, זאת בשל הריאיון המתוקשר שערך בשבוע שעבר ניסים משעל בתוכניתו "משעל חם" עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. לוואלה! ברנז'ה נודע כי ברשות דחו את מרביתן.

בתלונות נטען כי "הריאיון שנערך עם מר בנט היה בוטה וכי המראיין היה תוקפני כלפיו, כמעט ולא נתן לו להשיב, כינה אותו בכינויים, נקט בתכסיסים זולים, ובעיצומו של הריאיון אף ניגש למר בנט ואחז בידו".

בעקבות התלונות פתחה לשכת נציב פניות הציבור ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בבירור, במהלכו פנתה לזכיינית "רשת" לקבלת תגובתה. בתגובת "רשת" נטען כי "זהו סגנון הריאיון של ניסים משעל, החותר להגיע לפשר האמת ולא לוותר לפוליטיקאי עד שזה משיב לשאלה. עוד נטען, כי ניתן לבנט זמן תגובה".

נפתלי בנט בעימות בחירות בהנחיית ניסים משעל, דצמבר 2012. יותם רונן
משעל ובנט בסיבוב השני, ביום ראשון השבוע/יותם רונן

"הריאיון אכן מעורר אי נוחות לפרקים, בשל היותו תוקפני", אמר היום לוואלה! ברנז'ה נציב התלונות ברשות דוד רגב. "בחלק מהשאלות נדרש בנט להתעמת עם סוגיות שונות, כאשר המנחה ניסים משעל סונט בו. במקרים אחרים הוא לא מאפשר לו להשיב וקוטע את דבריו. ואולם למרות אי הנוחות המתעוררת מדרך הריאיון, אין לנתק אותו מאופייה של התכנית ומהמועד בו נערך – בעיצומה של מערכת הבחירות לכנסת".

עוד אמר רגב כי, "משעל הוא עיתונאי ותיק ומראיין מנוסה, בעיקר בתחום הפוליטי. תכניתו ידועה כתכנית ראיונות לא שגרתית, שבה הוא אינו עושה הנחה למרואייניו ושואל שאלות קשות, לא פעם בתוקפנות. שיטת ריאיון מסוג זה, בה מבקש המראיין להוציא את המרואיין משיווי משקלו על מנת לקבל תשובות כנות ואמתיות לשאלותיו, מוכרת וידועה. פוליטיקאים המגיעים לתכנית מודעים לסגנון הריאיון של ניסים משעל ולכך שהם עלולים להיתקל בשאלות קשות ובריאיון נוקב. לא ניתן להתעלם גם מהעובדה כי בעיתוי הנוכחי, ערב הבחירות לכנסת, מאפשרת התכנית למועמדים חשיפה לציבור גדול יותר ומשמשת להם כבמה להצגת דעותיהם ומשנתם הפוליטית. אני מניח ששיקול זה מניע אותם להשתתף בתוכנית".

"באמצעות הריאיון שנערך עם בנט, לחשוף את עמדותיו בפני הציבור וכך היה. עם זאת, למרות הריאיון התוקפני שבחלקו עורר, כאמור, אי נוחות בקרב חלק מהצופים, מצאתי כי בנט אמר את דבריו והעביר את מסריו לציבור. חלק מדבריו אף הובלטו במהלך הריאיון באמצעות כיתוב. חלקם ובהם התייחסותו לנושא סירוב פקודה, אף יצרו הד ציבורי נרחב".

לסיכום, אמר רגב כי "אני מצר על אי הנוחות שנגרמה לצופים מהדרך בה התנהל הריאיון ויתכן והיה מקום לעדן חלק מהדברים, ואולם באיזון שבין חוסר הנוחות שנגרם לצופים עקב הדרך בה התנהל הריאיון לבין העובדה שהם למדו באמצעות הריאיון על עמדותיו ודעותיו של מנהיג חדש של מפלגה המתמודדת לכנסת ואשר עשויה להשתתף בהנהגת המדינה, אני מוצא כי חשיפת עמדותיו של איש הציבור, גם אם הדבר נעשה באמצעות ריאיון נוקב ותוקפני, גוברת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully