וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עסקת חבילה" בערוץ 10: קיצוץ בשכר תמורת קרנות השתלמות

27.12.2012 / 13:56

כשבוע לאחר אישור הארכת זיכיונו בכנסת, בערוץ מודיעים היום על תוכנית הבראה הכוללת הסדר קיבוצי במסגרתו יקוצצו משכורות מחצית מהעובדים תוך הבטחה לאי קיצוץ נוסף עד 2016

שבוע לאחר אישור הכנסת את הארכת הזיכיון של ערוץ 10 בשנתיים, והערוץ מציג היום "עסקת חבילה" להבראתו. ועד עובדי ערוץ 10 הגיע בימים האחרונים להבנות עם דירקטוריון החברה על תוכנית הבראה שלתפיסתם "תתרום לשיפור במצבה הפיננסי, ובמקביל תבטיח את זכויות עובדיה לאורך שנים". להסכם הגיעו הצדדים בתום מו"מ שארך כחודשיים וחצי.

על פי ההסכם: עובדים שמשתכרים 7,000 ¤ או פחות (כמחצית מאנשי החברה) לא יספגו קיצוץ כלשהו בברוטו או בנטו. בכך, מדגישים בערוץ, "מתחזקת המסורת שלפיה נמנע ערוץ 10 מפגיעה בעובדיו מעוטי השכר, גם בשעות הקשות ביותר". עובדים שמשתכרים בין 7,000 ל-22,000 ¤ יספגו קיצוץ מינימאלי של 2% למשך שנה בלבד (על חלק השכר שבין 7,000 ומעלה). על חלק השכר שבין 22,000 ¤ ל-30,000 ¤ יושת באותם התנאים קיצוץ של 3%. הפחתת השכר תעמוד בתוקף רק עד סיום השנה, ותמורתה תתחייב הנהלת הערוץ שלא לבצע קיצוץ נוסף כלשהו בשכר העובדים עד ינואר 2016 כחלק מיצירת "רשת ביטחון" להעצמת ההון האנושי.

בעלי השכר הגבוה ייפגעו יותר מהקיצוץ: על חלק השכר שמעל 30,000 ש"ח ייקבע ככלל קיצוץ בשכר בשיעור משתנה של 5-15%. בנוסף, תוקם ועדת חריגים למתן פטור או הקלות בקיצוץ השכר למקרים עם בעיות מיוחדות. ב"תמורה" לקיצוצים, יקבלו כל עובדי ערוץ 10, ללא הבדלי תפקיד או שכר - קרנות השתלמות. עוד על פי ההסכם, הנהלת החברה התחייבה בהסכם להחזיר להבא את השי לחג (פעמיים בשנה), שלא הוענק בראש השנה לעובדי ערוץ 10 עקב סכנת הסגירה שנשקפה לו. עובדי ערוץ 10 הסכימו לתרום לחברה משמרת נוספת ללא תשלום עד ליום הבחירות, מתוך "התגייסות כללית לסיקור המערכת הפוליטית בתקופה זו".

על אף שהוקם ועד יציג ב"חדשות 10" בלבד, הוסכם בין הצדדים כי הוראות ההסכם יחולו גם על עובדי הזכיינית "ישראל 10". טקס חתימה רשמי בין הצדדים צפוי להתקיים בראשית השבוע הבא.

יו"ר ועד העובדים של ערוץ 10, מתן חודורוב, אמר היום: "בחודשים האחרונים נאלצנו לנהל מו"מ לא קל בבית, במקביל למאבק ההישרדות שהובלנו כעובדים בחזית הממשלתית. אנו מברכים על ההסכם שמאזן בין הכורח הדחוף של החברה להבראה וחיסכון בטווח המיידי, לבין הצורך הברור של העובדים ליציבות ולאופק תעסוקתי בטווח הארוך".

מארגון העיתונאים נמסר כי: "מדובר בהישג אדיר לעובדי ערוץ 10, קל וחומר לנוכח המצב הכלכלי הקשה בעולם העיתונות. העובדים הוכיחו שכשהעיתונאים מאוגדים ניתן להגיע, בשיתוף פעולה עם ההנהלה, לתוצאות שמאזנות בין זכותם להתפרנס בכבוד לבין הצרכים הכלכליים של כלי התקשורת".

יו?ר ערוץ 10 אבי בלשניקוב מסר: ?תוכנית הקיצוצים המוצגת היום נעשתה בשיתוף פעולה מלא עם נציגות העובדים ואני גאה על כך. שיתוף הפעולה בין ההנהלה והעובדים בערוץ עשר הוא אות ומופת ביחסי עבודה, תוך שמירה על כבוד הדדי, וראייה משותפת את המטרות והיעדים של הערוץ בשנים הקרובות?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully