וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2012: שנת שיא צפייה מאז החלה המדידה

30.12.2012 / 12:32

סיכום נתוני הצפייה של הוועדה הישראלית למדרוג מעלה כי הישראלי הממוצע צפה השנה 233 דקות ביום בממוצע. היקף הצפייה בברודקאסט הישראלי - מהגבוהים במדינות המערב

בשנת 2012 צפה הישראלי הממוצע בטלוויזיה במשך 233 דקות ביממה – גידול של דקה בהשוואה לאשתקד ושל 7 דקות בהשוואה ל-2010 - כך על פי דו"ח סיכום הצפייה לשנת 2012 שהוציאה היום וועדת המדרוג. מדובר בשיעור הצפייה הגבוה ביותר מאז ראשית המדידה בשנת 1998. נתון מרשים נרשם גם בהיקפי הצפייה בערוצי הברודקאסט (ערוצים 1,2,9,10,23,24,33). נתח הצפייה בערוצי הברודקאסט בשנת 2012 עמד על 57.5% מסך הצפייה של משקי הבית היהודים בשעות הפריים טיים.

ד"ר יפעת בן חי-שגב, מנכ"ל הועדה למדרוג, שהתייחסה לנתונים, ציינה כי הגידול בזמן הצפייה בטלוויזיה משקף את עוצמתו של המדיום הטלוויזיוני שמעמדו נותר בלתי מעורער למרות התפתחות מדיומים מתחרים: "התחזקות הטלוויזיה היא אבסולוטית. היא אינה מתרחשת על חשבון מדיומים אחרים. צריכת המדיה שלנו גדלה משנה לשנה. גופי הטלוויזיה כבר מזמן אינם רק גופי שידור, כי אם גופי תוכן שאחראים על ייצור תוכן פופולארי המשודר בפלטפורמות מגוונות. עם זאת, הבכורה נשמרת לטלוויזיה. עם נתח של 60% בפריים אין לה תחרות. לכך צריך להוסיף גם את ההובלה של הויז'ואל על פני הסאונד. במסכים של היום עוצמתו אפילו מתחזקת".

"מדי ערב בשעה 20.00 עדיין נצמדים לתכנים ישראליים"

באשר לנתח הברודקאסט ציינה בן חי-שגב, כי היקפו חסר תקדים ביחס לערוצי הברודקאסט במערב: "בארה"ב למשל עמד נתח הצפייה בערוצי הברודקאסט בשנת 2011 על כ-30% בלבד. דומיננטיות הברודקאסט בישראל משקפת את תפקודו כמדורת השבט בחברה הישראלית, הצעירה יחסית בהשוואה לדמוקרטיות מערביות אחרות.

לדבריה, "חרף העובדה שכשמונים אחוז מבתי האב בישראל מחוברים לטלוויזיה רב-ערוצית, מדי ערב בערבו בשעה 20.00 הם עדיין בוחרים לצפות בתכנים ישראליים. המימד הציבורי בישראל כל כך חזק, עד כדי כך שגם כאשר אנחנו מצויים במרחב הפרטי של ביתנו אנו לא מסוגלים להתנתק ממדורת השבט. כלומר, גם הפרטי בישראל הוא ציבורי".

הצופה הישראלי: מעל הצרפתי, מתחת לאמריקאי

היכן ממוקם זמן הצפייה של הצופה הישראלי ביחס לצופים במדינות אחרות? תלוי למי משווים. הישראלי הממוצע צופה בטלוויזיה יותר זמן מהצופה הצרפתי, הגרמני, הרוסי, ההולנדי והאוסטרלי, אך פחות מהצופה האמריקאי והבריטי.

בחלוקה לפי אזורים גיאוגרפיים ניכרים גם כן הבדלים בשיעורי הצפייה. נראה כי תושבי תל אביב הם האוכלוסייה שצפתה בטלוויזיה בשנת 2012 בהיקפים הגדולים ביותר. תושבי ירושלים והצפון, לעומתם, הם הקבוצות שצפו בטלוויזיה בהיקפים הנמוכים ביותר.

לראשונה מזה שנים, יותר חדשות ופחות ריאליטי

ד"ר בן חי-שגב, ציינה כי התמהיל הז'אנרי התגוון השנה והוא מכיל פחות ריאליטי ויותר חדשות, תחקיר ודוקו. לשיעורי הצפייה בחדשות בארץ אין אח ורע בעולם. הישראלים מחוברים בטבורם לחדשות ואקטואליה כחלק משגרת יומיום קיומית. הבדל נוסף בינינו ובין העולם המערבי, נוגע לכך שז'אנר הריאליטי איבד מחינו והוא מפנה מקומו לז'אנר הסדרות בשעה שאצלנו הוא עדיין דומיננטי".

נתוני הצפייה של הועדה למדרוג מבוססים על פאנל המורכב מ-580 בתי אב וכ-2100 פרטים, המהווים מדגם סטטיסטי מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל, ששיעורה 93% מכלל האוכלוסייה.

סיכום 2012: שיאי הרייטינג נשברו, שוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully