וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך על מעריב: "אם אין קיום הסכם - אוציא את העיתון למכירה מחדש"

31.12.2012 / 15:20

”מתנהל כאן מו”מ לא בניקיון כפיים”, אמרה הבוקר שופטת המחוזי בדיון על הארכת הקפאת ההליכים של מעריב. בתוך כך, לבית המשפט הוגשה אתמול בקשה לחקירת העיתון

"עוד לא היה תקדים כזה, אבל יכול להיות שיהיה, להתחיל הכל מחדש", אמרה הבוקר (שני) שופטת בית המשפט המחוזי ורדה אלשיך, בהתייחס לבקשת הארכת הליכי הקפאת מעריב בחודש, זאת לבקשת נאמני העיתון. על פי אלשיך, אשר דבריה פורסמו בהרחבה ב"דה מרקר", "כל הסיפור נגע להעסקת עובדים והדרך שבה יועסקו העובדים. לא עשיתי את המהלך הזה כדי שמישהו יחזיק בעיתון ויעשה מה שהוא רוצה. אני אאריך את הבקשה בכפוף לכך שהעיתון יקיים את ההסכמים שעליו חתם. אבל אף אחד לא שה תמים כאן. אם אין קיום הסכם, אני אוציא את העיתון למכירה חדשה. יש לי הרגשה שמתנהל כאן משא ומתן לא בניקיון כפיים".

הדיון שהתקיים הבוקר נגע לבקשת נאמני העיתון להאריך את הקפאת העיתון בחודש, זאת על מנת למצות את המשא ומתן עם 900 עובדי ההפצה שעתידם לוט בערפל. על פי הסכם מכירת העיתון, הרוכש שלמה בן צבי התחייב להעסיק את העובדים לאחר שיגיעו להסכמות הדדיות באשר לתנאי השכר שלהם, דבר שטרם קרה. במהלך המשא ומתן הציעו העובדים, שמועסקים תחת "גל הפצה", ליישם תוכנית התייעלות שתפחית את עלות ההפצה בשליש, כך לדבריהם, וזאת תוך פיטורי שליש מכוח האדם. הנאמנים מצדם טענו כי אופציה נוספת שנשקלת היא משקיע חיצוני שבימים אלו מתנהל עמו משא ומתן, ושעשוי להזרים כסף לחברת ההפצה. בתום הדיון כאמור, החליטה השופטת לתת ארכה נוספת של חודש לגיבוש הבנות בנושא.

"הצלחה": לחקור את אשר התרחש במעריב

בתוך כך, אתמול הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב עמותת "הצלחה" בקשה למנות בעל תפקיד מיוחד שיבצע חקירות פרטיות כדי לגלות מה שמכנים בה "עדויות שיאפשרו נקיטת הליכים נגד נושאי משרה ובעלי מניות לשעבר בחברה". לדברי עו"ד אלעד מן, אשר הגיש את הבקשה, בידיו ראיות על עבירה לכאורה על שורה של חוקים, והתנהלות לא תקינה של נושאי משרה ובעלי מניות במעריב בתקופתו של נוחי דנקנר ועופר נמרודי.

כך לדוגמא, מציג מן ראיות לכאורה להפרת תקנון החברה בעניין עצמאות המערכת וההפרדה בין הדירקטוריון ובעלי השליטה ובעלי העיתון. בין היתר הוא טוען כי יהודה שרוני, אשר שימש כפרשן כלכלי בעיתון, קיבל הנחיות מפורשות מגורמים בקבוצת אי.די.בי באשר לסיקור פרשת דני דנקנר, וכי נעשתה הטיית תכנים סדרתית בכל הנוגע לסיקור נושאים הקשורים לקבוצה של נוחי דנקנר. מן התייחס גם לעורך העיתון לשעבר, ניר חפץ, אשר לדבריו "פעל באופן שיטתי על-פי הנחיות גורמים שונים באי.די.בי ובכלל זה נוחי דנקנר, בכל הקשור לעבודת המערכת, ובעצם שימש כעושה דברם". הבקשה כוללת גם התייחסות לנושא עסקת המכירה לשלמה בן צבי, אשר לדברי מן לא הייתה טובה מספיק. עמדה אשר מתבססת גם על דבריו של טל רז, לשעבר מנכ"ל העיתון, אשר אמר בדירקטוריון: "העסקה הקודמת הייתה יותר טובה, אשר כללה התחייבות חד-משמעית של הרוכש לתשלום התמורה".

יהודה שרוני בחר שלא להתייחס לדברים, כך גם ניר חפץ. דובר IDB מסר בתגובה: "מדובר בגיבוב של טענות מופרכות והשמצות שקריות – אותן אנו דוחים מכל וכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully