וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות המרכזית בודקת: "בחירות אישיות" עוברת על חוק התעמולה?

6.1.2013 / 11:58

לטענת "הירוקים", אשר הגישו את העתירה, התוכנית עוסקת בתעמולת בחירות אסורה בכך שהיא נותנת פתחון פה רק למפלגות הגדולות. קשת: "התכנית מבוססת על עקרונות עיתונאיים בלבד"

ועדת הבחירות המרכזית של הכנסת מתבקשת לעצור את שידורה הערב (ראשון) של התכנית "בחירות אישיות" של זכיינית ערוץ 2 קשת בהגשת יעקב אילון, ובה ישודר ראיון עם יו"ר ש"ס בפועל אריה דרעי.

מפלגת "הירוקים והצעירים למען עתיד מדינת ישראל" הגישו אמש לוועדת הבחירות המרכזית עתירה בדרישה למנוע את שידור התכנית, וזו נבחנת בשעה זו. טענתם המרכזית של אנשי המפלגה היא כי התוכנית עוסקת בתעמולת בחירות אסורה בכך שהיא נותנת פתחון פה רק למפלגות הגדולות. בתוכנית רואיינו עד כה שלי יחימוביץ, ציפי לבני ונפתלי בנט.

“אין זה ראוי שתחנת שידור כערוץ 2 תתן במה אך ורק לנציגים של מפלגות גדולות, בניגוד גמור לעיקרון השוויון לעניין תעמולת בחירות", מסר עו"ד עמיר מלצר, ראש רשימת "הירוקים" לכנסת. “בערוץ 2 חושבים כנראה שהציבור מטומטם ולכן חושב שיש רק שש מפלגות שרצות לכנסת". הוא הוסיף כי "מי שיש לו כסף, יכול לקנות גדודים של יחצ”נים, להפיץ שקרים וסקרים וליהנות מתשומת הלב של התקשורת חובבת הפרובוקציות והרכילות".

לפני מספר ימים קרא יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, לעורכי העיתונים ולכלי התקשורת הדיגיטליים, לפעול למימוש עיקרון השוויון בתקופת בחירות: "גם ערך השוויון, וגם - לא פחות - ערך ההגינות, מצדיקים כי יינתן יחס ראוי לכלל הרשימות המתמודדות לכנסת באמצעי התקשורת".

מקשת נמסר בתגובה: "התכנית 'בחירות אישיות' הינה תכנית אקטואליה העוסקת בסוגיות המרכזיות שעומדות על סדר היום, ומטבע הדברים אלה מופנות לראשי המפלגות הגדולות. התכנית מבוססת על עקרונות עיתונאיים בלבד ואין בה כל תעמולת בחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully