וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנקודה היא לא שרוני דניאל מפרשן, אלא שבחדשות 2 מציגים פלופ כחשיפה"

7.1.2013 / 15:03

כך לדברי עיתונאי באשר לסיקור הפרשן הבטחוני של חדשות 2 את הדו"ח בו אוזכר. ח"כ אורי אריאל: "קשה להאמין שיש עיתונאים שהרמטכ"ל אומר להם מה להגיד וזה מה שהם עושים"

פרשת מסמך הרפז ודו"ח של מבקר המדינה בעניינה, שפורסם אתמול (ראשון), מציג באור בעייתי לא רק אנשי מערכת הביטחון המעורבים בפרשה המסועפת - אלא גם עיתונאים שמסקרים אותם ומביאים את הפרשנות השוטפת.

המסמך נחשף בתכנית "אולפן שישי" בערוץ 2 על ידי אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל, ושמו של דניאל מופיע בדו"ח עשרות פעמים. כבר בפתח הדברים מתייחס לכך המבקר, ומבלי לנקוב בשמות הוא מציין כי במסגרת הבדיקה הוא נחשף לפעילות עיתונאית יזומה שבה "בלטה הזדהות עם צד זה או אחר, תמיכה שהפכה למחנאות של ממש". תמלולי שיחות שלו עם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי לא משאירות צל של ספק באשר למוקד התמיכה וההזדהות. למרות זאת, בחברת החדשות בחרו אתמול שלא למשוך את ידו של דניאל ממתן פרשנות לדו"ח שבו הוא עצמו מופיע, ושהוא תולדה של פרסום מסמך מזויף ומפוברק - "מסמך גלנט" קרא לו הפרסום הראשון שהתייחס אליו כאותנטי, לאחר שהתבררו העובדות שונה שמו בתקשורת ל"מסמך הרפז".

"אם היו בדו"ח תמלולי שיחות של עיתונאים אחרים, והיו הרבה שיחות כאלה ותדרוכים, היית מוצא גם אותם בנקודה בעייתית", אומר עיתונאי בכיר המסקר שנים רבות את התחום, בהתייחסו לשאלה האם לא ראוי היה שדניאל יימנע מעיסוק בנושא לאור מעורבותו העמוקה בו. "הוציאו רק את ההקלטות של צד אחד. הנקודה פה היא לא שרוני דניאל מפרשן, אלא זה שבחדשות 2 מציגים חשיפה כאשר למעשה מה הם חשפו בדיוק? זה היה פלופ".

"אחרי זה אותם עיתונאים הם גם הפרשנים שלכם"

לסוגיה התייחס הבוקר גם חבר הכנסת אורי אוריאל, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, שדורש חקירה פרלמנטרית של הפרשה. "קשה להאמין שיש עיתונאים שהרמטכ"ל אומר להם מה לכתוב ומה להגיד וזה מה שהם עושים", אמר בראיון ל"מה בוער" בגלי צה"ל. "כשאתה קורא שיחות מלאות מה הוא אומר לפלוני ואיך הוא עונה לו, ואיך זה בא אחרי זה ביטוי ואחרי זה אותם עיתונאים הם גם הפרשנים שלכם עכשיו כדי להסביר מה קרה, נו, ממש אידיליה, משהו יוצא מן הכלל".

חוסר שביעות הרצון והביקורת על ניהולו של דניאל את מערך פרשנות מסמך הרפז בערוץ 2 לא צץ רק אתמול לאור מעורבותו בדו"ח, או מכיוון אנשי תקשורת המזוהים עם המחנה השני, אלא אל מול אנשי חברת החדשות. כמה פעמים בשנתיים האחרונות הובעו חוסר שביעות הרצון והביקורת מכיוונם בצורות ישירות ועקיפות. המבקר קבע בדו"ח כי אנשיו של אשכנזי עסקו באיסוף מידע מכפיש על שר הביטחון אהוד ברק, ובסביבתו חשים - גם היום, כי לא ניתן להם סיקור הוגן.

"זו תופעה לא בריאה שלא נמצאה כמותה בעבר בממדי כאלה", כתב המבקר. "יש לקוות, כי הדברים לא יחזרו על עצמם בעתיד והלקחים הראויים יופקו". גורם ביטחוני בכיר לא היה שותף היום לתקווה הזו. "הצופים של ערוץ 2 לא יודעים על תמלולי השיחות של רוני דניאל עם אשכנזי, ולא יודעים על מידת המעורבות של עיתונאים בסיפור הזה", הוא אומר.

רוני דניאל בחר שלא להגיב לדברים, כך גם חדשות 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully