וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על מנהל הטלוויזיה בערבית: "מונה בשל קרבתו לזליג רבינוביץ'"

10.1.2013 / 11:45

במכתב ששלחה תנועת אומ"ץ למבקר המדינה ושהגיע לידי וואלה! ברנז'ה, נטען כי מינוי גנור, שהודח בעבר על ידי יו"ר הרשות גביש עקב יחסי עבודה עכורים, נעשה בלחץ עוזר המנכ"ל

ביקורת שעורך משרד מבקר המדינה בימים אלה ברשות השידור, בין היתר על מינויי בכירים, מעוררת מחדש תלונות על אחד מבעלי התפקידים האחרונים שאוישו - תפקיד מנהל הטלוויזיה בערבית, אותו ממלא כיום שלמה גנור. במכתב שהועבר למבקר הוא נדרש לבדוק את החלטת הנהלת רשות השידור למנות את גנור לתפקיד מנהל הטלוויזיה בערבית, זאת אחר שהודח ממנו בעבר והושב אליו לפני שנה. גנור נבחר פה אחד על ידי ועדת המכרזים של הרשות, זאת למרות שמבקר המדינה מתח בעבר ביקורת על תפקודו הניהולי בדו"ח שפרסם על הרשות. כעת עלתה דרישה לבחון את המינוי, כלפיו נטען כי הוא נעשה בניגוד לכללי מנהל תקין.

שלמה גנור הוא מוותיקי עובדי רשות השידור, הוא החל את דרכו ברדיו ושימש במהלך שנות עבודתו בשורה של תפקידים עיתונאיים וניהוליים ביניהם כתב מדיני, כתב לענייני ערבים, מנהל חטיבת החדשות ומנהל הערוץ הלוויני. הוא אמור לפרוש מהרשות במהלך השנה ולצאת לפנסיה, ולפי עובדים נעשים בהנהלה מאמצים להאריך את עבודתו ברשות מעבר לכך. הם פנו בנושא לתנועת אומ"ץ, וזו העבירה את התלונה למשרד מבקר מדינה.

"באף מנהל תקין בעולם דבר כזה לא היה קורה"

"נשאלת השאלה כיצד במנהל תקין, מנהל טלוויזיה שהודח מתפקידו על ידי יו"ר רשות השידור לשעבר מר משה גביש וכל חברי הוועד המנהל עקב כשלון בתפקידו ויחסי עבודה עכורים עם הכפופים לו - כיצד הנהלת הרשות שבה בוחרת באדם זה לאותו תפקיד", נכתב בפנייה שהועברה למשרד מבקר המדינה והגיעה לידי וואלה! ברנז'ה. במכתב האנונימי תולים העובדים את המינוי בקשרי קרבה בין גנור לבין זליג רבינוביץ' העוזר הבכיר של מנכ"ל רשות השידור. גנור נחשב למקורב למנכ"ל רשות השידור הקודם, יוסף בראל שהודח מהתפקיד בעקבות חוו"ד של היועמ"ש לממשלה.

"מה עמד מאחורי המינוי? קרבת משפחה", נכתב בפנייה. "אשתו של זליג רבינוביץ', האיש החזק ברשות השידור - אילנה, ואשתו של גנור הן קרובות משפחה. הפל לחץ על חברי ועדת המינויים לאשר את מינויו של גנור לתפקיד מנהל הטלוויזיה. באף מנהל תקין בעולם דבר כזה לא היה קורה".

"ברשות פועלים לתיקון הליקויים שנמצאו בדוחו"ת"

בתנועת אומ"ץ ביקשו ממבקר המדינה שפירא לבדוק את הטענות במסגרת הבדיקה שעורך משרדו בימים אלה במהלכה נבדקות תלונות על התנהלות הרשות והליכי קבלת ההחלטות בה, על האופן שבו אושרו מינויים ועל ההוצאות הכספות של הרשות. בשבועות האחרונים נפגשו אנשי המשרד עם בכירים ברשות השידור והחלו בהליך איסוף חומרים, כמו כן הגיעו למשרדי הרשות בתל אביב ולקחו מהמקום מסמכים.

כזכור, משרד מבקר המדינה עסק כמה פעמים ברשות השידור ומסקנותיו הביאו לקידום הליך הרפורמה ולעריכת שינויים מבניים ברשות. כמו כן בעקבות אחד הדו"חות הודח כאמור מנכ"ל הרשות יוסף בראל, וביקורת נמתחה גם על המנכ"ל הקודם מוטי שקלאר. ברשות השידור הצהירו במהלך השנים כי הם פועלים לתיקון הליקויים שנמצאו בדוחו"ת - בין היתר גם בנושא מינויים שנעשו באופן לא תקין.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "שלמה גנור נבחר במכרז כדת וכדין והוא ממלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully