וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון קופר נגד ”עובדה”: "לבטל התחקיר המתוכנן ליום שני"

10.1.2013 / 16:41

בבקשה שהגיש למחוזי בת"א מבקש הנאשם ברצח אשתו השלישית להוציא צו מניעה נגד שידור התחקיר של עמרי אסנהיים אודותיו בשל עקרון הסוביודיצה. עובדה: "זהו מידע עיתונאי חשוב"

שמעון קופר, הנאשם ברצח אשתו השלישית ג'ני מור-חיים במטרה להשתלט על ממונה תוך התחזות לסוכן מוסד כדי להשיג חומרי ההרדמה ששימשו לכאורה לרצח, מנסה למנוע את שידורו של פרק בתכנית "עובדה" המתוכנן ליום שני הקרוב. בבקשה שהגיש הבוקר (חמישי) קופר לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוא מבקש להוציא צו מניעה נגד שידור התחקיר של עמרי אסנהיים במסגרתו יובאו ראיונות עם עדי תביעה כגון נשים עמן היה בקשרים בעבר - לרבות עדותה של זוגתו מריה זקוטסקי, החשודה בסיוע לרצח.

התחקיר הוא השני במספר שעורכת התכנית "עובדה" על קופר, כאשר הראשון שודר במרץ 2010 ולאחריו נפתח התיק בעניינו מחדש. בכתבה ששודרה אז הועלה החשש כי קופר מעורב במותן של שתי נשותיו. הוא הכחיש את את החשדות ואף הגיש נגד מערכת התכנית ונגד זכיינית ערוץ 2 קשת תביעת לשון הרע. התביעה עדיין מתבררת בבית המשפט, אולם הסכום הנקוב בה ירד עם השנים משלושה מיליון שקלים בתחילה ל-750 אלף כעת.

"חלק מאותו ניסיון של מר קופר למנוע טיפול תקשורתי שאינו לרוחו"

לאחר שידור הכתבה בשנת 2010 חידשה כאמור המשטרה את החקירה, לטענתה ללא קשר לתחקיר אלא בשל ערר על סגירת החקירה שהגישו בנותיה של מור-חיים. כתב האישום נגדו הוגש לפני כחודש והקראתו מתוכננת ל-21 בחודש, כלומר, שבוע לאחר השידור המתוכנן של "עובדה". היום טוען קופר כי מערכת התכנית עתידה להפר את עקרון הסוביודיצה לפיו חל אסור בפרסום דבר מה על אודות עניין פלילי המתברר בבית המשפט, כזה שיש בו להשפיע על תוצאותיו.

בבקשה רומז קופר כי עם מערכת התכנית "עובדה" משתפים פעולה גורמים מהתביעה, המסייעים בפרסום חומרי חקירה. הוא מציין בהקשר זה פרסום ב"ידיעות אחרונות" מהימים האחרונים ובו הובא תמלול של עימות שנערך בינו לבין מריה זקוטסקי - עוד לפני שהוא הגיע לעורכי דין המייצגים אותו.

"שידור התכנית נעשה בעיתוי הגרוע ביותר עבור המבקש, כלומר, בעיתוי הפוגע ביותר מבחינתו לצורך הוכחת חפותו בבית המשפט", נכתב בבקשה. "ההליך המשפטי מתחיל בעוד ימים ספורים, הבקשה למעצר עד תום ההליכים תידון גם היא בימים הקרובים. כך גם העדים בהליך הפלילי טרם העידו, והשידור ודאי ישפיע עליהם".

ממערכת "עובדה" נמסר בתגובה כי: "לפני כשנתיים וחצי חשף כתב עובדה עמרי אסנהיים את "פרשת האלמן הכפול". מאז ועד היום, מנסה שמעון קופר לנהל נגד התכנית מערכות משפטיות שונות ומגוונות. התנגדותו גם לשידור התכנית הקרובה הוא חלק מאותו ניסיון של מר קופר למנוע טיפול תקשורתי שאינו לרוחו. עובדה תמשיך ותביא לידיעתו של הציבור מידע עיתונאי חשוב. עמדת התכנית לגופה של הבקשה תינתן בפני ביהמ"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully