וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל ברמן מעל הרדאר

13.1.2013 / 13:21

עסקאות חדשות בשמי הפורמטים: "Shuttle Battle" ו-"Dress Up" נמכרו להפצה בינלאומית על ידי ארמוזה פורמטס בנורבגיה, קנדה, איטליה ואוקראינה - על בסיס פיילוט בלבד

ענף הייצוא של פורמטים ישראלים ממשיך לכבוש טריטוריות, כאשר מגמה חדשה מסתמנת - יותר ויותר פורמטים מקוריים, שלא שודרו בגוף שידור ישראלי, זוכים להצלחה בעולם. מגמה זו מגיעה כשלב נוסף לאחר התבססותם בעולם של פורמטים ישראלים ששודרו בהצלחה בארץ ("בטיפול", "מחוברות", חטופים", "לעוף על המליון" וכו').

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בימים אלו מכרה "ארמוזה פורמטס" שני פורמטים ישראלים מקוריים שלא שודרו בישראל זאת בשיתוף חברת ההפקה "לוטוס" של אורי דיקשטיין. שני הפורמטים הוצגו בביתן ארמוזה פורמטס בפסטיבל מיפקום 2012 - "Shuttle Battle" ו-"Dress Up" ונמכרו על בסיס פיילוט בלבד.

"Shuttle Battle" - בעברית: "טוס מ?פ??ה" – הינו שעשועון המלווה חמישה זוגות העולים על אוטובוס תיירים לכיוון שדה התעופה. המזוודות ארוזות וכל אחד מהם יוצא להילחם על הפרס הגדול: חופשה חלומית בחו"ל. את הפורמט הגיש בפיילוט טל ברמן אשר גם שותף להפקתו - והוא נמכר ל-Inter1, גוף השידור המסחרי המוביל באוקראינה, אשר החל תהליך הפקה של 12 פרקים. כמו כן, נמכרו זכויות השידור לאיטליה.

"Dress Up" -בעברית: "תתלבשו" - הינו פורמט המציג בכל פרק משתתף אשר מחפש את המראה המושלם לאירוע חברתי חשוב (חתונה, פגישת מחזור וכו'). המשתתף בוחר שלושה חברים או בני משפחה – אשר לכל אחד טעם שונה בתכלית שיעזרו לו במשימת ההתלבשות. התכנית כולה עוסקת ביממה שעוברת עלהים בחיפוש אחר הלוק המושלם. את הפיילוט הישראלי (באורך 30 דק)' הנחו הסטייליסטים ליאת אשורי ויוסף פרץ. זכויות השידור נרכשו בקנדה ובנורבגיה לקבוצת TV2, גוף השידור המסחרי המוביל במדינה.

בשנים האחרונות הובילה "ארמוזה פורמטס" את הפריצה של פורמטים ישראליים לשוק הבינלאומי, עם עסקאות מול גופי שידור מובילים בעולם, בינהם רשת NBC האמריקאית ("לעוף על המיליון"),רשת HBO ("האמת העירומה"),רשת BBC ("הבועה"), וקבוצת RTL ("צחוק מהעבודה") וכן ביצעה עסקאות רבות נוספות עבור כמה מהפורמטים המצליחים ביותר בארץ ("מחוברות", "משפחה חורגת", "הבורר").

אבי ארמוזה, מנכ"ל ארמוזה פורמטס: "פלטפורמת ההפצה שבנינו מהווה בשורה של ממש ליוצרים הישראלים, החווים את המשבר המתמשך בשוק התוכן הישראלי. העולם פתוח בפניהם ומהווה שוק של ממש, גם ללא תיווך של זכיין ומסך ישראלי".

אורי דיקשטיין, מנכ"ל לוטוס הפקות: "החלטנו בשנה האחרונה לפנות גם לשוק הבינלאומי ולפתח פורמטים ותכנים המיועדים לערוצים ותחנות שידור בחו"ל, מתוך כוונה להיות שחקן מרכזי בשוק ייצוא הפורמטים הישראלי. בשנה האחרונה השקענו משאבים ומאמץ בפיתוח והפקה של פורמטים מקוריים וחדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully