וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי נגד גל”צ: ”מתוך 51 שעות אקטואליה, רק 8 הן בהגשת מזרחיים”

14.1.2013 / 11:34

יו"ר ש"ס כתב את הדברים בתגובה לעורכת "מה בוער" נורית קנטי, אשר אמרה בטורה השבועי כי "הגיע הזמן שבש"ס ייפרדו מהמסר האנכרוניסטי הזה ויפנו לעם כולו"

אריה דרעי נגד גלי צה"ל: התנצחות בין יו"ר ש"ס למערכת התכנית "מה בוער" בהגשת רזי ברקאי, זאת לאחר שעורכת התכנית נורית קנטי תקפה בפינתה השבועית, "דבר העורכת", את השימוש של דרעי ב"שד העדתי".

קנטי, המגישה לקראת הבחירות פינה שבועית, השמיעה דברים שאמר דרעי בדבר אפליה נגד יוצאי עדות המזרח ואמרה כי "הגיע הזמן שבש"ס ייפרדו מהמסר האנכרוניסטי הזה ויפנו לעם כולו". בעקבות הדברים פנה ישי למערכת התכנית וביקש לעלות לשידור ולהגיב. "כשאני מדבר על מזרחים אני לא עושה את זה ממקום של מחלוקת, אלא מתוך כאב שהבעיה קיימת", אמר והוסיף: "גם אצלכם בגלי צה"ל הבעיה קיימת, תשעים אחוז מהעורכים והמגישים בגלי צה"ל הם אשכנזים".

ברקאי כעס על האמירה. "אצלי במערכת התכנית יש ארבעה אנשים. אחד אשכנזי - אני, ועורכת ושתי מפיקות ספרדיות", אמר והזמין את יו"ר ש"ס לבקר בתחנה. דרעי, מצידו, העלה לעמוד הפייסבוק שלו תגובה מורחבת לדברים. "הבוקר התראיינתי אצל רזי ברקאי בגלי צה"ל ודיברתי על הדרת המזרחיים בישראל", כתב. "רזי ידידי, עוד ניסה להתווכח איתי כשטענתי שגם בגלי צה"ל מתרחשת הדרת מזרחיים, אבל עם המספרים שמוגשים לכם כאן ונלקחו מאתר גלי צה"ל אי אפשר להתווכח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מוזר שנעלם מעיניו העניין הלא נפוץ הזה של נישואים בין אשכנזים לספרדים". נורית קנטי על הגרף/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגרף שצרף דרעי לדברים ולגלג על הסלוגן של התחנה "מה שקורה עכשיו", נטען כך: בין מגישי תכניות האקטואליה בגלי צה"ל ישנם 14 אשכנזים מול 3 ספרדים, ובקרב הכתבים ישנם 23 אשכנזים מול 5 ספרדים. מתוך 51 שעות אקטואליה וחדשות, רק 6.5 עד 8 הן בהגשת מזרחים.

דרעי לא פירט בגרף מאין לקוחים הנתונים, אולם כאשר עלה לשידור אמר כי מדובר במסקנות מתוך פילוח של עובדי התחנה לפי שמות המשפחה שלהם כפי שמופיעים באתר האינטרנט של גלי צה"ל. נורית קנטי טוענת שמדובר במחקר מאוד לא רציני. "מוזר שנעלם מעיניו העניין הלא נפוץ הזה של נישואים בין אשכנזים לספרדים", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה. "גם אם למישהו יש שם אשכנזי, זה לא אומר שאמא שלו, והורי הוריו גם 'לבנים', רחמנא ליצלן. ויש גם אנשים שעברתו את שמם".

קנטי הוסיפה: "מר דרעי, ככה לא עורכים מחקר רציני. בקיצור, לך טפס על עץ אחר". בגלי צה"ל בחרו שלא להגיב לדברים. תגובת מפלגת ש"ס טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully