וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך? פגישה ראשונה בין הנהלת חדשות 2 לארגון העיתונאים

15.1.2013 / 14:20

אחרי הבחירות צפויה פגישה בין הצדדים זאת לאחר שבארגון איימו כי יפנו לבית הדין לענייני עבודה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בארגון טוענים כי כבר חודשים הם מהווים ועד יציג

החודש צפויה להיערך פגישה ראשונה בין נציגי עובדי חברת החדשות של ערוץ 2 לבין הנהלת הערוץ, זאת לקראת הכרה בוועד עובדים יציג בחברה במסגרת ארגון העיתונאים - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. הפגישה נקבעה לאחרי הבחירות, וזאת לאחר שבארגון איימו כי יפנו לבית הדין לענייני עבודה ויתבעו מהנהלת החברה להכיר בוועד. העובדים טענו כי מזה חודשים ארוכים שמספר העובדים שהצטרפו לארגון העיתונאים עובר את הרף החוקי המחייב את ההנהלה להכיר בו כארגון העובדים ובוועד כוועד עובדים יציג, אולם למרות ניסיונותיהם הרבים - סירבה עד לאחרונה הנהלת חברת החדשות להיפגש עמם.

"נתקלנו בכתף קרה מצד ההנהלה ובהתעלמות טוטאלית מבקשותינו להיפגש", סיפרו נציגי העובדים על פעילותם בחצי השנה האחרונה. "כיום כבר יותר מחצי מעובדי חברת החדשות חברים בארגון. קיימנו ניסיונות בלתי פוסקים לגרום להנהלה להיפגש עם נציגי העובדים - בין אם זה באמצעות שלושה מכתבים רשמיים, ובין אם זה באמצעות פניות אישיות". לאחרונה הם פנו בנושא גם אל יו"ר דירקטוריון חברת החדשות, עו"ד תמי רווה, בבקשה לקדם פגישה בינם לבין הנהלת החברה.

מסתכלים בקנאה על המתחרים בערוץ 10

ארגון העיתונאים הכריז על הקמת ועד יציג בחברת החדשות כבר בחודש אפריל, לצד הקמת הוועדים במעריב, גלובס והחדשות המקומיות בכבלים. בגופי התקשורת הללו ואחרים התנהלו מגעים מול ההנהלות - בעיקר במסגרת הליכי קיצוצים ופיטורים שהתנהלו בהם. אולם בחברת החדשות, מגעים כאלה לא התקיימו. במכתב שנשלח בשבועות האחרונים לעובדי החברה העלו נציגי העובדים תחושות של תסכול. "בכל התקופה הזאת התנהלנו בצורה הכי זהירה, מתונה ומאופקת שרק יכולנו. העדפנו לתת לדברים זמן להבשיל ולאפשר להנהלה לעכל את הקמת הוועד. ניסינו להימנע מצעדים משפטיים ועשינו ככל האפשר לשמור את העניין בפרופיל נמוך - הכל מתוך תקווה שבסופו של דבר ההנהלה תכיר בוועד ונוכל לכונן הידברות קבועה ויחסי עבודה תקינים". במכתב הם ציינו כי מאחר ניסיונותינו העלו חרס, בצעד כואב ולא פשוט, החלטנו לפנות אל בית הדין לעבודה, על מנת שיורה להנהלת חברת החדשות להכיר בוועד ולהיפגש עם נציגי העובדים".

עובדי חברת החדשות של ערוץ 2 מסתכלים בקנאה על המתחרים בערוץ 10. הנהלת הערוץ הכירה בוועד באותו היום בו הוא הכריז על יציגות וקיימה עמו הידברות שוטפת. כמו בחדשות 2, גם בערוץ 10 ערכו קיצוץ בשכר העובדים אולם הוועד הגיע להבנה עם ההנהלה בדבר היקפו והוא עוגן בהסדר קיבוצי. רוב עובדי החברה המשתכרים שכר נמוך, לא נפגעו. תקציב חברת החדשות של ערוץ 2 לשנת 2013 קוצץ לאחרונה במיליוני שקלים, והיום יותר מתמיד היו רוצים העובדים - אלה שאינם מיוצגים על ידי סוכנים - הגנה של ועד יציג.

בארגון העיתונאים ובהנהלת חברת החדשות בחרו שלא להתייחס לשאלות וואלה! ברנז'ה בדבר המגעים המתנהלים ביניהם לקראת ההכרה הצפויה בוועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully