וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2013: כך נערכת התקשורת

17.1.2013 / 14:30

בערוצי הברודקאסט בונים בליל השידורים של שלישי על קטעי הבידור אשר הניבו בבחירות 2009 נתונים גבוהים, ובאתרי האינטרנט הגדולים חונכים את האולפנים. פריסת הכוחות המלאה

כמו במערכת הבחירות הקודמת, גם הפעם ערב שידורי הבחירות בטלוויזיה יעמוד בסימן מעורבות עמוקה של משדרי הבידור והסאטירה הפוליטית בין המדגמים, הפרשנויות, והדיווחים ממטות המפלגות.

מבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי החלקים הסאטיריים של ערב הבחירות הם גם אלה שמניבים לערוצי הטלוויזיה את הרייטינג הגבוה ביותר של הערב, אפילו יותר מדקות ההכרזה על המדגמים. כך לדוגמא: לפני ששולבה "ארץ נהדרת" בשידורי הבחירות בערוץ 2 הן זכו בבחירות 2003 ו-2006 לרייטינג פריים ממוצע של כ-22.5%, כאשר בבחירות האחרונות זינק הנתון ל-32.6%. בערוץ 10 רשמו בבחירות האחרונות רייטינג די רגיל של 11.5%, ונתונים לא חריגים נרשמו גם בערוץ 1 - עם 5.8%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יום עבודה ארוך. מגישי האולפנים ביום הבחירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאפיין העיקרי: זפזופ בין שלל הערוצים ופלטפורמות השידור

השנה, כך מעריכים בענף, רייטינג ערב הבחירות יהיה מעט נמוך יותר מזה של בחירות 2009 ולו מסיבה אוביקטיבית אחת שדווקא לא קיימת הפעם - המתח. בעוד מערכת הבחירות הקודמת הייתה בסימן קרב ראש בראש צמוד של בנימין נתניהו וציפי ליבני, קרב שהשאיר את הצופים צמודים למרקע ואת הימשכות השידורים עד לשעות הקטנות ולנאומים, השנה הלך הרוח הוא שהבחירות כבר הוכרעו ולכן פחות צופים ייצמדו למרקעי הטלוויזיה. לכך יש להוסיף גם את אתרי האינטרנט הגדולים אשר צפויים לרשת אף הם מספר גדול של צופים, אם כי ברור לכל שעיקר ערב השידורים בערב הגדול יעמוד בסימן זפזופ בין שלל הערוצים ופלטפורמות השידור.

מעבר לכך, כלי התקשורת המרכזיים אמנם נערכים למשדרים חגיגיים, אבל העצימות נמוכה מבעבר. השנה לא יהיו מסכי ענק עם תוצאות המדגמים, הסקרים לא יאירו את מגדלי עזריאלי, ולא יוקם אולפן שקוף בכיכר רבין. שתי סיבות עיקריות לכך: מבצע "עמוד ענן" שהצריך משאבים רבים מחברות החדשות צמצם את משך זמן ההיערכות שלהן, בעיקר הטכנולוגית, לערב הבחירות. הסיבה השנייה היא המשבר המתמשך בשוק הטלוויזיה: את שנת 2013 פתחו בערוץ 2 ובערוץ 10 עם קיצוצים של מיליוני שקלים בתקציב.

אילנה דיין עם דנה וייס באירוע של מנחם הורוביץ. אביב חופי
חדשות 2, כמו תמיד, עם התותחיות הכבדות. אילנה דיין ודנה וייס/אביב חופי

אילנה דיין במטה הליכוד; ערוץ 10 לראשונה בלי מיקי ויעקב

למרות כל הנאמר מעלה, ערוצי הטלוויזיה נערכים לערב הבחירות עם שידורים מיוחדים ושינויים בלוח המשדרים, פריסה מוגברת של כתבים בשטח, ואריזות גרפיות ותפאורת אולפנים מיוחדות. שידורי חברת החדשות של ערוץ 2 יתחילו בשעה 16:00 אז יתייצבו באולפן דנה וייס, עודד בן עמי, עמית סגל, אודי סגל ואורן וייגנפלד. המהדורה המרכזית, בהגשת יונית לוי, תוקדם לשעה 19:30 ובמטות השונים ייפרשו אנשי חברת החדשות - רינה מצליח, עודד בן עמי, אמנון אברמוביץ', דנה וייס, סיון רהב מאיר וערד ניר, ואליהם תצטרף מגישת "עובדה" אילנה דיין אשר תשדר כמו בכל מערכת בחירות - ממטה הליכוד. במטה העבודה יוצב דני קושמרו. בשעה 21:00 תחבור למשדר הבחירות מערכת "ארץ נהדרת" עם פריצות לשידור ותגובות לדיווחים עד לפרסום תוצאות המדגם של מינה צמח ומכון "דחף" בשעה 22:00.

בערוץ 10, שם תהיה זו מערכת הבחירות הראשונה ללא יעקב אילון ומיקי חיימוביץ', יפתח את ערב השידורים רפי רשף בשעה 16:00 עם משדר של שעתיים. התכניות "לונדון וקירשנבאום" ו"ערב טוב עם גיא פינס" ישודרו כרגיל. המהדורה המרכזית תחל בשעה 20:00 ותגיש אותה תמר איש שלום כאשר עמה באולפן יהיו עמנואל רוזן, ירון לונדון ומוטי קירשנבאום. בשידורים ממטות המפלגות ייקחו חלק בין היתר נדב פרי, רביב דרוקר, מואב ורדי, אמנון לוי, רועי שרון, אלון בן דוד, נסלי ברדה, נדב איל ושרון גל. בשעה 21:00 תצטרף למשדר הבחירות מערכת "בובה של מדינה", תכנית הבידור החדשה של הערוץ, עם מערכונים בין הדיווחים עד לשעה 22:00 אז יפורסם המדגם של מכון "דיאלוג" בראשות קמיל פוקס. את תוצאות האמת ישדר גיא זהר בשש בבוקר למחרת, ואחריו תהיה תכניות מיוחדת של "אורלי וגיא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישראל בוחרת", איילה משדרת מהאולפן. חסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ 1 יקדים עם פלאטו שרון ושאול יהלום

שידורי הבחירות בערוץ 1 יתחילו גם הם בשעה 16:00 עם תכנית בידור פוליטית שתארח חברי כנסת מהעבר,כגון פנינה רוזנבלום, עוזי ברעם, יעל דיין, פלאטו שרון ושאול יהלום. בשעה 17:30 יחל המשדר "ישראל בוחרת" בהגשת יעקב אחימאיר, ומהדורת "מבט" תחל בשעה הרגילה ובהגשת מירב מילר ואמיר איבגי. גם בערוץ 1 ישלבו בידור בשעות הפריים של ערב הבחירות, עם תכנית מיוחדת בהגשת גדי סוקניק ובהשתתפות דודו ארז, רמי ורד וקובי אריאלי. החל משעה 21:30 יגישו איילה חסון וגאולה אבן את המשדר "ישראל בוחרת" עם 16 נקודות שידור במטות המפלגות מהן ישדרו בין היתר עודד שחר, בועז שפירא, צ'יקו מנשה, דוד ויצטום, יפעת גליק ותמר אלמוג. בשעה 22:00 יפורסמו תוצאות המדגם של מנו גבע ממכון המחקר "המדגם".

אינטרנט: ינון מגל, יעקב אילון, ואטילה גם

מבין גופי המדיה, ערב הבחירות יהיה יותר מכל שעתם היפה של אתרי האינטרנט. שלושת האתרים הישראליים הגדולים - וואלה!, ynet ואתר mako של קשת - עברו בשנה האחרונה שדרוגים נרחבים. בוואלה! וב-ynet הוקמו אולפני וידאו חדישים לצד חדרי עריכה ובקרה. ב- mako הוקמה מחלקת אקטואליה חדשה בהובלת יעקב אילון, מתוך מטרה לייצר תכני אקטואליה נפרדים לאלה של חברת החדשות.

גם אנחנו בוואלה! חדשות כבר מוכנים לרגע הגדול, עם אולפן חדשות חדש ומשוכלל, שבו נקיים משדר חי ומיוחד בערב הבחירות, החל מהשעה 20:30. המשדר יהיה זמין לצפייה באתר וואלה!, כמו גם באפליקציות וואלה! בסמארטפונים ובטאבלטים. במשדר, בהנחיית ינון מגל, יתארחו מיטב הפרשנים והפוליטיקאים ויוצגו כל מדגמי הקלפיות; כתבינו, בהם לוסי אהריש והילה קובו, ישדרו דיווחים חיים ממטות המפלגות. עוד במשדר: עדכונים שוטפים מהרשתות החברתיות, ופאנל סאטירי מיוחד בהשתתפות שרון טייכר, דפנה לוסטיג, הדר לוי ורועי לוי.

חונך את האולפן החדש. ינון מגל

"ידיעות אחרונות" ו-ynet ישתפו פעולה

את השידורים של אולפן ynet במערכת יוביל הפרשן הפוליטי של האתר אטילה שומפלבי ויתארחו בו גם חלק מבכירי פרשני "ידיעות אחרונות" וכותביו: שמעון שיפר, סבר פלוצקר, נחמה דואק, יועז הנדל, רענן שקד ויגאל סרנה. בנוסף יקים ynet אולפן חוץ בגני התערוכה בתל אביב ממנו ישדר הכתב הפוליטי של 'ידיעות' יובל קרני - שיסקר גם את מטה הליכוד יחד מורן אזולאי ואחיה ראב"ד. במטה העבודה יוצבו צביקה ברוט, אליאור לוי ושחר חי, במטה "הבית היהודי" איתמר פליישמן, שרון דוידוביץ ועומרי אפרים, במטה "יש עתיד" יוצבו רועי ענתבי ואילנה קוריאל, במטה "התנועה" יואב זיתון, מרב קריסטל ונועם דביר, בש"ס קובי נחשוני ועקיבא נוביק, במרצ רועי מנדל ונרי ברנר, ב"קדימה" אור ברנע ואת הדיווחים מהמפלגות הערביות יעביר חסן שעלאן. בוועדת הבחירות המרכזית יוצב תלם יהב. את המערכת המשותפת ינהלו יחד ראשי מערכות החדשות - אמנון מרנדה של ynet ונטע ליבנה של "ידיעות אחרונות" - שהחליף לאחרונה את הדס להב שיצאה לחופשת לידה.

יונית לוי וארץ נהדרת. רונן אקרמן, mako
החלקים הסאטיריים מניבים את הרייטינג הגבוה. יונית לוי וחברי "ארץ נהדרת"/mako, רונן אקרמן

חדשות 2 הולכות על האינסטגרם; בנענע10 מבטיחים גרף דינאמי

גם באתר הזכיינית קשת בונים על הגולשים שישלימו את הצפייה במשדר חדשות 2 שעל מסך הטלוויזיה: עם פרסום תוצאות המדגם יעלו ב-mako רכיב מיוחד שיציג את מה שמכונה באתר "מדגם המדגמים" מכל ערוצי הטלוויזיה והאינטרנט, וממשק שיעזור למצביעים המתלבטים. הגימיק: במקביל למשדר המרכזי של חברת החדשות שיועבר בו בשידור חי, תצלם מצלמת חדשות 2 את המתרחש מאחורי הקלעים, ותחשוף את והגולשים לשיחות עם הפוליטיקאים טרום כניסתם לשידור. פעילות האתר תשולב עם פעילות ברשתות החברתיות, כאשר אודי סגל ועמית סגל יעדכנו בטוויטר לאורך הלילה ממטות המפלגות והציוצים יעלו בעמוד הבית של mako. פעילות מיוחדת תהיה גם באינסטגרם, לשם יעלו תמונות של הגולשים שצילמו את עצמם לפני ואחרי ההצבעה.

גם בנענע10 ישתמשו כצפוי בחברת החדשות של הערוץ. באתר ימשכו באופן אוטומטי את נתוני ספירת קולות האמת מוועדת הבחירות המרכזית ויציגו אותן בגרף דינאמי בעמוד הבית. האתר יפעיל גם כתבים עצמאיים במטות המפלגות: עמרי נחמיאס במטה הליכוד, דורון נחום במטה הבית היהודי וסלעית מבטח במפלגת העבודה. כתב נוסף יוצב במפלגת יש עתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully