וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן צבי: "מעריב לא יכול היה לנצח בין הצהוב לחינמון"

17.1.2013 / 22:21

מו"ל מעריב הערב בפתח "ועידת מעורבים": "העיתון בחר כעת לכוון את הזרקור למיזמים טובים שלצד הרווחים גם עוזרים לנזקקים". מוקדם יותר אמר: "גם דתי מתנחל יכול להיות עורך"

"משך דור שלם 'מעריב' היה העיתון המשפיע ביותר בחברה זה בגלל שבעליו, שלא היו מעשירי הארץ, הצליחו לשמור על מגע ומעורבות, וכי לא היו להם אינטרסים. הם ביקשו לשמור על עצמאות", אומר הערב (חמישי) מו"ל מעריב שלמה בן צבי בפתח "ועידת מעורבים" הראשונה של העיתון המתקיימת באילת. בוועידה יוצגו מיזמים להתנדבות, להשקעה בפריפריה, לסיוע לאוכלוסיות מוחלשות, לשיפור החינוך ולשמירה על הסביבה, והערב נפתח בפאנל בהשתתפות פוליטיקאים שונים וראשי מפלגות.

בן צבי התייחס בדבריו גם להיסטוריה הטעונה של העיתון ולמצבו הכלכלי הקשה. ""גם מדינת ישראל וגם 'מעריב' נולדו ב-1948, אבל הורתם היתה בכ"ט בנובמבר. באותו יום גורלי, שאומות האולם דנו בגורלנו, וברגע חולף של זחיחות דעת נתנו לנו מדינה, ישב עזריאל קרליבך וכתב, כי אמרו לו אל תכתוב הרבה, כל מילה עולה הרבה. תצטמצם. קרליבך הבין שאפשר גם אחרת. תוך חודשים הקימו את 'מעריב'.

לדברי בן צבי, "הם (בעלי מעריב לאורך השנים ד. ו) נגררו אחרי היריב בשינוי פורמט, צבע, טורי רכילות, צהוב וחינם ועוד חינם ובמרדף אחרי 'ידיעות', 'מעריב' החל לאבד את דרכו. נשפך המון כסף, אבל זה לא שינה דבר. כל העיתונות ספגה ממתקפת החינם, אבל הפגיעה ב'מעריב' הייתה לא פרופורציונלית, הוא סבל. הוא שנולד עם חזון, לא יכול היה לנצח בין הצהוב לחינמון".

בן צבי התייחס גם לוועידה אשר יזם. "העיתון בחר כעת לכוון את הזרקור למיזמים טובים שלצד הרווחים גם עוזרים לנזקקים. אלו נושאים פחות סקסיים, אבל הכנס בא להצהיר שמעורבות חברתית זה אייטם", אמר. "כחלק מהתפיסה הזאת, אנחנו מחפשים את העשייה החברתית כדי לדבר עליה מדי יום. גופים מסחריים רואים במעורבות הזו חשיבות של פיתוח מנהיגות, סיוע לקשישים ולבני נוער. מתברר שיש תרבות מתחזקת של נתינה, ערכים וערבות הדדית".

מוקדם יותר הערב התראיין בן צבי גם לחדשות 2 והתייחס להיותו אדם דתי ולנטיותיו הפוליטיות הימניות. "קודם כל אני איש עסקים, לא באתי להפסיד כסף. תסתכלו מה שעשיתי בחודשיים האחרונים...אני 15 שנה בביזנס הזה. אם אדם דתי יכול להיות שר האוצר של ארה"ב, גם אדם דתי מתנחל יכול להיות העורך הראשי של עיתון בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully