וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון מגיע גם למגזר הדתי: ירידה בהוצאות לפרסום

3.2.2013 / 16:17

דו”ח יפעת ל-2012: צל המחאה החברתית שפגע קשות בהוצאה לפרסום במגזר הכללי, הגיע לראשונה גם אל המגזר הדתי המתקשה להפגין צמיחה בהוצאה לפרסום

"יפעת בקרת פרסום" מציגה היום את דירוג הפרסום במגזר הדתי-חרדי לשנת 2012. על פי הדו"ח: המפרסם המוביל בשנה החולפת היה שטראוס, המותג המוביל הנו רשת השיווק "יש", ומשרד הפרסום המוביל הוא "בולטון פוטנציאל". עם זאת, מהדו"ח עולה כי המיתון והשפעת המחאה החברתית על העוסקים בענף במגזר הכללי, זלג השנה לראשונה גם למגזר.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "המגזר הדתי חרדי מונה כ-20-25% מאוכלוסיית המדינה, אולם ההוצאה לפרסום אליו היא במקרה הטוב -5-6% מההוצאה לפרסום במגזר הכללי. השוואה של המפרסמים המובילים במגזר הכללי לעומת המגזר הדתי מלמדת כי חוץ ממוצרי מזון פרימיום, מפרסמים ארציים רבים מתחום הרכב, הביטוח, הפיננסים, התקשורת וכו' אינם פונים לפרסם במגזר. נשאלת השאלה האם הסיבה היא חוסר מודעות מצד מפרסמים אלו, או חוסר במדיות כמו טלוויזיה ואינטרנט חזק במגזר".

למרות ירידה חדה, שטראוס עדיין במקום הראשון

חמש חברות מזון ומשקאות, חברת מוצרי ניקוי, רשת חשמל, ענק קמעונאות, ארגון תרומות וקופת חולים אחת. אלו הם עשרת המפרסמים המובילים בשנת 2012 במגזר הדתי והחרדי. לדברי יעקובי, "תחושת המיתון וצל המחאה החברתית שפגעו קשות בהוצאה לפרסום במגזר הכללי, הגיעו לראשונה השנה גם אל הפרסום במגזר הדתי המתקשה להפגין צמיחה בהוצאה לפרסום".

שטראוס עולה השנה אל המקום הראשון בטבלת המפרסמים ומובילה עם הוצאה ריאלית לפרסום של 4.4 מיליון ¤. תנובה היא המפרסמת השנייה בגודלה במגזר. תנובה מבליטה את מוצרי החלב שלה לחנוכה, לפסח ולשבועות. יש לציין כי נתוני יפעת מצביעים על ירידה חדה השנה בפרסום המחלבות של שטראוס. זאת לעומת תנובה שהחלה לפרסם בעוצמה את גבינות עמק ושמרה על ההוצאה שלה לפרסום לעומת 2011.

יוניליוור ממוקמת במקום השלישי. המותג המושקע ביותר של יוניליוור בפרסום הוא "קורנפלקס של תלמה". רשת "יש" השייכת לשופרסל, היא רשת המזון הגדולה ביותר בפרסום במגזר. סנו ממוקמת במקום החמישי. קבוצת אסם ממוקמת במקום השמיני. את הטבלה סוגרות מכבי שירותי בריאות ושירותי בריאות כללית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרדי הפרסום: בולטון פוטנציאל בראש; מקאן אריקסון רק במקום השישי

בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום עוד שנה ברציפות ולהתמקם במקום הראשון בדירוג. בולטון אחראי על הפרסום של קבוצת שטראוס בפרסום במגזר. עוד מפרסם מוביל אשר המשרד מטפל בו הוא רשת הסופרמרקטים "יש" אשר נמצאת בבעלותה של קבוצת שופרסל. פרסום אפיקים של יגאל רווח הוותיק ממוקם במקום השני המכובד בטבלה עם פרסום בולט לקופת חולים כללית. פרסום גל אורן BSD במקום השלישי בטבלה.

פרסום מימד נמצא במקום הרביעי המכובד בטבלה עם פרסום ליוניליוור ישראל, מוצרי טרה ומשקאות החברה המרכזית לישראל, סימילאק, מוצרי סנו, בנק המזרחי טפחות ועוד.

מקאן אריקסון ולפ"ם הפעילים בעיקר במגזר הכללי, חולקים את המקום השישי בטבלה עם הוצאה לפרסום של כ- 3.5 מליון ¤ כל אחד. מקאן אריקסון מפרסם באופן פעיל את המשביר החדש לצרכן וניו פארם מקבוצת 365, בנק לאומי למשכנתאות, נתיב החסד ועוד. לפ"ם מפרסמים בעיקר משרדי ממשלה כאשר הבולטים שבינהם הם משרד התחבורה ומשרד הבריאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הטבלה סוגרת רותי אטיאס בעלת דמיון פרסומאים המפרסמת את אופנת דסקל, רדיו קול ברמה, אחים חדד, מלכות וקסברגר ועוד.

לדברי יעקובי, "השנה מתחדדת התופעה במסגרתה הציבור הלאומי דתי הנמצא בין הקצה החרדי לקצה הליברלי, חוזר למדורת השבט שלו. ציבור זה שהגדיר עצמו ככח פוליטי לא מבוטל בבחירות האחרונות, מאפיין עצמו בהדרגה במדיות: מקור ראשון, בשבע, גלי ישראל, עלוני בית כנסת. בהקשר זה יהיה מעניין לראות את ההשפעה של רכישת מעריב על ידי המו"ל החרדי בן צבי, המחזיק גם את מקור ראשון, מבחינת הצביון וקהל העתידי של מעריב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully