וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גונן גינת: "נוני מוזס מקבל השליטה על ערוץ 10 בלי שהשקיע פרוטה"

4.2.2013 / 10:42

מקדימים תרופה? מאמר חריג באורכו שמפרסם "ישראל היום" תוקף את מו"ל ידיעות אחרונות וקושר בינו לבין מינוי רפי גינת למנכ"ל ערוץ 10. הערב ב"המקור" יפורסם תחקיר על העיתון

הדריכות במסדרונות מערכת העיתון "ישראל היום" לקראת תחקיר על העיתון שישודר הערב (שני) בערוץ 10 ניכרת הבוקר מעל דפי העיתון עם פרסום טור דעה חריג באורכו, בן 1,500 מילה, ובו מתקפה קשה על מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס ועל ערוץ 10 אשר "נפל לידי כפרי בשל" - כך לדברי כותב המאמר גונן גינת.

גינת, לשעבר עורך "הצופה", משמש כפרשן בכיר ב"ישראל היום" וכתב בחודשים הארוכים שורה של מאמרים בהם תקף את ידיעות אחרונות ואת המו"ל מוזס. למאמרו הבוקר מצורף איור ובו מוזס מושך בבובות על חוט. "מאחורי הקלעים בתקשורת ובפוליטיקה הישראלית הידיים המושכות בחוטים הן ידיו של מו"ל 'ידיעות אחרונות'", פתח גינת את דבריו. "מחדרו בבית 'ידיעות אחרונות', מעניש וגומל, מטיל אימה ומלטף, מסווג ומסמן אויבים ומקורבים, מנופף במקל ובגזר ... מי שניתן להניח כי ראה עצמו במשך שנים כראש הממשלה האמיתי של ישראל, אף שאיש מעולם לא הטיל עבורו ולו פתק הצבעה אחד".

"לידי נוני נפל כפרי בשל: ערוץ 10"

לעניין ערוץ 10 כותב גינת כאמור כי מוזס "מרושת במקומות רבים נוספים בתקשורת, במישרין ובעקיפין, ועכשיו, לגודל ההפתעה, נפל לידיו עוד כלי אחד, כפרי בשל: ערוץ 10". גינת כותב על מינויו של רפי גינת, לשעבר עורך "ידיעות אחרונות" ו"מקורב מובהק לנוני מוזס ולאחרים מבני המשפחה".

גינת מתאר את המהלך כ"אלכסון" קלאסי, שראוי להילמד: מפזרים מסך עשן לכיוון אחד, מסיטים את תשומת הלב, מבצעים את המהלך האמיתי מאחורי הקלעים - ואז באים עם עובדה מוגמרת. סוף דבר - ונוני מוזס מקבל למעשה את השליטה בערוץ 10, בלי להשקיע פרוטה, אחרי שהחשבון שולם על ידי הציבור".

"כאילו ynet אינו חינם"

"הסיפור האמיתי של בעיית ערוץ 10: הכישלון ברייטינג. לא רואים אותם. לכן הם הפסידו המון כסף. לכן הם עמדו שוב ושוב בסכנת סגירה. לא על ידי השלטונות, אלא מכוח הכישלון שלהם עצמם", תוקף גינת את הערוץ. "אבל מה קרה בערוץ 10? בעליו הטייקונים הבינו את הטריק. הם לא היו צריכים לטרוח ולהיאבק שוב בשלטונות: הפעם העובדים והעיתונאים הם שניהלו למענם את המערכה ... ויומיים לאחר הבחירות התבשרו גיבורי ערוץ 10 כי רפי גינת, מקורבו של נוני, הופך להיות המנכ"ל שלהם".

בדומה לטוריו הקודמים, גם הפעם מסיים גינת את דבריו במחמאות לעיתון בו הוא עובד. "בניגוד לאחרים, אנחנו מביאים מבחר של דעות - לא "עלי תאנה" בודדים. הטיחו בנו שאנחנו "חינמון" - כאילו "ידיעות" לא מחלק בכל יום חלק נכבד מתפוצתו חינם ברכבות, בקמפוסים ובמקומות נוספים. כאילו ynet אינו חינם...לנוני מוזס קשה עם זה. הוא חייב להחזיר לעצמו את הכוח להשחית. זו דרכו. אפשר לעצור אותו. זו דרכנו", סיים.

בערוץ 10 ובידיעות אחרונות בחרו שלא להגיב הבוקר לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully