וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בין העובדים להנהלת מעריב: ייפגשו מדי שבוע - "לתועלת העיתון"

4.2.2013 / 16:35

הנהלת העיתון הסכימה לחזור ולהיפגש עם העובדים ולשתף פעולה בכל הנוגע לאיחוד בין ”מקור ראשון” לבין מעריב - כך בתום דיון שנערך היום בבית הדין לעבודה בתל אביב

נציגי מו"ל מעריב "אחוזת הירש" ונציגי עובדי העיתון הסכימו לחזור ולהיפגש על בסיס שבועי ולשתף פעולה בכל הנוגע לאיחוד בין "מקור ראשון" לבין מעריב, ככל שיש בו השלכה על תנאי התעסוקה של העובדים – כך בתום דיון שנערך היום (שני) בבית הדין לעבודה בתל אביב. השופטת סיגל דוידוב-מוטולה קיבלה את דעתם של הצדדים כי מדובר בסכסוך "פתיר" שיש למצוא לו פתרון מחוץ לאולם בית המשפט, וניסחה פשרה בין הצדדים המבוססת על רצון לקיים יחסי עבודה קיבוציים תקינים בין ההנהלה לעובדים – וזאת לתועלת העיתון.

כזכור, ארגון העיתונאים התריע לפני חודשיים מפני מהלכי איחוד חד-צדדיים בין מעריב לבין "מקור ראשון". במכתב להנהלת העיתון, כתב עורך הדין של הארגון אמיר בשה כי "היעדר שקיפות מצד ההנהלה מביא להתקדרות שמי היחסים בין הצדדים". לדבריו, "עובדי מעריב דווחו על מיזוג בפועל בין המערכות העיתונאיות וכך, בין היתר, מתבקשים עיתונאי מעריב לעבוד בעבור מערכת מקור ראשון. בנוסף, בבית מעריב נושבות שמועות בדבר כוונות מרשתך להעביר את מערכת מעריב לראש העין או לירושלים".

עו"ד יעל דולב, שייצגה את "אחוזת הירש" לצד עו"ד איתמר נצר, אמרה כי הנהלת מעריב תשמח להיפגש עם העובדים באופן קבוע, אולם "לא נקבע שאנחנו צריכים לשתף בהחלטות העסקיות, לפני שאנחנו מקבלים אותן". היא הבטיחה כי ההנהלה "לא תגיע להיוועצות כאשר זה מעשה עשוי. יש לנו תחושה שאפילו לא מנסים לתת לנו איזשהו צ'אנס, עושים עליהום", האשימה את ועד העובדים.

"העובדים מקבלים תלוש שכר שבפינה שלו כתוב מעריב-מקור ראשון"

עו"ד בשה אמר כי השינויים המבניים במערכת העיתון הוצפו על ידם כבר בדצמבר. "העובדים מקבלים תלוש שכר שבפינה שלו כתוב מעריב-מקור ראשון. עובדים כבר עושים עבודות עבור מערכת מקור ראשון, הם נדרשים לקבל לידיהם הודעה בה מופיעים מעסיק שאנחנו לא מכירים אותה –העובדים זומנו בשבוע הבא לכנס תחת הכותרת מעריב מקור ראשון", פרט.

"מדובר במהלך עסקי מורכב שיחסי עבודה הם רק חלק מממנו", אמרה עו"ד דולב. "ההחלטות מתקבלות בזמן אמת. אנחנו חוששים שמה שאנחנו אוכלים עכשיו אנחנו נאכל בריבוע בהמשך - אנחנו מנסים לקיים מערכת יחסים נורמלית וכל הזמן גורים אותנו (לבין הדין, ד.א) בסיפורים ומעשיות. הם צריכים להבין שהם לא יכולים להמשיך ולחפש קשיים מתחת לאדמה". בדיון הוסכם כי למרות שרכישת מעריב משקפת מיזוג עסקי בין החברות, המיזוג בין מערכות העיתונאים עדיין לא התרחש באופן מלא.

פסק הדין שניתן היום קובע כי ככל ש"אחוזת הירש" תשקול באופן ממשי ביצוע של שינוי מבני, לרבות העברה פיזית של מערכת "מעריב" למיקום אחר מבית מעריב או מיזוגה עם "מקור ראשון" – היא תיידע את נציגות העובדים מראש בטרם תתקבל על כך החלטה סופית. שני הצדדים התחייבו לקיים משא ומתן בתום לב וביעילות ובתוך פרק זמן סביר, ולחזור לקיים פגישות עדכון על בסיס שבועי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully