וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלו בעריכה

5.2.2013 / 13:51

מיד אחרי ההשבעה, ודקה לפני הקמת הממשלה וקביעת הרכב הוועדות: מהן הצעות החוק לענף התקשורת שנערמו על שולחן הכנסת הקודמת, ולאלו מהן יש סיכוי לעבור בכנסת הבאה?

חברי הכנסת ה-19 מושבעים היום בירושלים בישיבת פתיחת הכנסת המתקיימת באופן מסורתי שבועיים לאחר הבחירות. לאחר שתורכב הממשלה ויחולקו הוועדות יתחילו חברי הכנסת, החדשים והישנים, בעבודת המחוקק. מה מעבודתם צפויה לגעת בשוק התקשורת, ומה הם הנושאים הבוערים בתחום?

מבחינת הליכי חקיקה, לא נותרו הצעות חוק פתוחות שקשורות לשוק התקשורת על שולחנה של ועדת הכלכלה אשר עסקה בתחום באופן אינטנסיבי יחסית בכנסת היוצאת. ואלה שהיו על שולחן הוועדה, בראשית חבר הכנסת לשעבר כרמל שאמה הכהן, עברו הליך אישור מזורז במליאת הכנסת ה-18 בטרם זו פוזרה. סוגיות נוספות עלו לדיון והוחלט להמשיך ולדון בהן במועד מאוחר יותר, אולם השאלה האם הם יעלו שוב על שולחן הוועדה תלוי בהרכב הקואליציה וביו"ר הוועדה הנכנס.

החוק לתמיכה בעיתונות המודפסת: יחימוביץ' רוצה אירופה

עם פתיחת מושב הכנסת מתכוונת יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ, להגיש חבילת הצעות חוק שגובשו על ידה בתקופת הכנסת הקודמת ומטרתן לעגן בחקיקה תמיכה בענף העיתונות הנמצא במשבר כלכלי מתמשך. יחימוביץ' תציע מודל המבוסס על המודל הנהוג בין היתר בבריטניה, צרפת, הולנד.

בין היתר מוצעת השתת מס חברות מופחת של 10% בלבד על כלי תקשורת, תשלום ביטוח לאומי מופחת לעיתונאים, פטור ממע"מ על עיתונים, מנוי חינם לעיתון לשנה לחיילים משוחררים וקיום שיעורי קריאת עיתונים במערכת החינוך. ההצעה תועבר בשבועות הקרובים למליאה לקריאה טרומית.

הגבלת העמלות בשוק הפרסום: מי יקדם את החוק?

כבר לפני חמש שנים הגישה מועצת הרשות השנייה המלצות שיאפשרו שקיפות והסדרה של תחום העמלות שגובים משרדי הפרסום, כלפיהם נטען כי הם שואבים 30% מהמחזור של שוק התקשורת וגורמים לכשל שוק. למשרד התקשורת הוגשו המלצות לחייב את זכייניות הטלוויזיה לדווח במפורט על גובה העמלות ולהכליל אותן במחויבויות התוכן שלהן מעל רף מסוים של רווחים, או להגביל את העמלות באופן כללי.

"חברות הפרסום מנצלות כוח שוק עודף ואת החולשה הפיננסית הבסיסית של הטלוויזיה, הרדיו והעיתונות והאינטרנט", האשים אז יו"ר הוועדה כרמל שאמה-הכהן אשר גיבש הצעת חוק בנושא ביחד עם ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ'. היא מעולם לא הוגשה, וכעת כאשר השניים אינם עוד בכנסת לא ברור האם יש גורם שיקדם את הנושא.

תקצוב החדשות המקומיות: הסאגה הבלתי נגמרת

עם ביטול התמלוגים ששילמו חברות הכבלים והלוויין למדינה עלתה בעיית תקצוב החדשות המקומיות, תקצוב שנגזר מאותם תמלוגים. במשרד האוצר התנגדו להעניק למערך תקצוב מלא ודרשו הוצאה שלו למכרז. הנושא הגיע לשולחן הוועדה שנדרשה להאריך את התקצוב בשנה, אולם לבסוף האריכה אותו בחצי שנה בלבד – ימים ספורים בטרם הסתיימה שנת התקציב.

הנושא צפוי לעלות שוב על שולחן הוועדה לקראת חודש יוני, אז היא תידרש שוב להחליט מהיכן צריך להגיע הכסף.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ברית המועצות: לקראת קריאה שנייה ושלישית

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה לפני חצי שנה את הצעת משרד התקשורת להקמת "ברית המועצות", גוף שיהיה למעשה איחוד של מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה - שני המפקחים על שידורי הטלוויזיה המסחרית והרב ערוצית. הצעת החוק תועבר לשולחן וועדת הכלכלה אשר תדון בסעיפיה לקראת העברתה לקריאה ראשונה ושנייה במליאה, אולם יש כמה גורמים שיעכבו אותה: ברשות השנייה תומכים ברעיון אולם מתנגדים להכפפתו של הגוף החדש למשרד ממשלתי ומתעקשים שיהיה סטטוטורי על מנת שתובטח לו עצמאות. "ברית המועצות" היא שלב ראשון לקראת הקמת הרשות הלאומית לתקשורת שצפויה להחליף בעתיד את המשרד הממשלתי.

תקציב רשות השידור: מחכים לסוף 2013

ועדת הכלכלה היוצאת אישרה בשנה החולפת את העלאת תקציב רשות השידור לסכום של 984.6 מיליון שקל בשנת 2012, לעומת 867.4 מילון שקל בשנת 2011. התקציב אושר בדיעבד לאחר עיכובים רבים - ורק אחרי שהשנה הסתיימה בפועל, זאת למרות שהרפורמה לא יצאה לדרך באופן מלא.

בעוד חצי שנה צפויה הרשות להגיש לבג"צ, לדרישתו, דו"ח על תקציב שנת 2013, ושוב – רק בסופה – הוא יובא לשולחן הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully