וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לפרשת הכדורים: סער שיינפיין משך את תביעתו נגד קופרמן הפקות

6.2.2013 / 12:36

לוואלה! ברנז'ה נודע כי מתמודד העונה השנייה של "האח הגדול" משך את התביעה בת 2.5 מיליון השקלים שהגיש נגד "קופרמן הפקות" וד"ר אילן רבינוביץ' - זאת במסגרת פשרה חשאית

סוף לפרשת הכדורים הפסיכיאטריים: לוואלה! ברנז'ה נודע כי מתמודד העונה השנייה של "האח הגדול" סער שיינפיין משך את התביעה בת 2.5 מיליון השקלים שהגיש לפני כשנה נגד חברת ההפקות של התכנית "קופרמן הפקות" ונגד ד"ר אילן רבינוביץ' – הפסיכיאטר שליווה את מתמודדי העונה מטעם חברת ההפקה.

גם שיינפיין וגם חברת ההפקה הגישו תביעות הדדיות לבית המשפט המחוזי ולבית המשפט השלום בתל אביב, כאשר קופרמן טענו להוצאת לשון הרע על ידו של שיינפיין במסגרת ראיון שנתן לעיתון "ידיעות אחרונות" ובו טען לנזק נפשי שנגרם לו בשל השתתפותו בתכנית ועקב מחדלים של ההפקה, בהם שימוש לא אחראי בתרופות פסיכיאטריות שלא לצרכים רפואיים. בקופרמן טענו מנגד כי שיינפיין מכר שקרים לידיעות אחרונות וגרם להם ולתכנית "האח הגדול" נזק תדמיתי קשה, כל זאת במסגרת ניסיון סחיטה שלו אותם ואיומים כי יפנה לתקשורת.

חשאיות מוחלטת סביב פרטי הפשרה

הסכסוך עורר סערה וגרר שורה של בדיקות של הסוגיה על ידי הרשויות. בסופן, משרד הבריאות החליט שלא להסיק מסקנות אישיות נגד ד"ר רבינוביץ' או נגד הפקת התוכנית. יחד עם זאת החליטה וועדה מטעם המשרד שמעתה ואילך יחויבו זכייני הטלוויזיה למנות אחראי מקצועי ובלתי תלוי שתפקידו שמירה על מצבם הנפשי והפיזי של המשתתפים. הגורם המקצועי יהיה אחראי על קיום הליך מיון וסינון קפדני של המשתתפים, שיהיה בלתי תלוי במניעי הפקה ורייטינג - כשלצוות הרפואי יינתן חופש פעולה מוחלט וכן "זכות וטו" וסמכות החלטה סופית באשר לזהות המתמודדים.

הסערה הגיעה בשיאה גם לוועדת הכלכלה של הכנסת, באחד הדיונים המתוקשרים ביותר שנערכו בה בשנים האחרונות. בדיון השתתפו נציגי גופי הרגולציה, מנהלי הזכיינית קשת ומתמודדים לשעבר בתכנית. "עד היום אני שואל את עצמי איך לא עצרתי ואיך לקחתי את הכדור הזה", אמר שיינפיין בדיון הסוער. נציגי קשת, מנגד, טענו כי האחריות לטיפול הרפואי הייתה לחלוטין של רבינוביץ', וההפקה אינה נושאת באחריות לו.

הצדדים ערכו בחצי השנה האחרונה הליך גישור באמצעות עו"ד עמוס גבריאלי, בסיומו הודיעו על סיום הסכסוך ומשיכת התביעה נגד קופרמן ורבינוביץ'. פרטי הפשרה אליה הגיעו וההסדר נשמרים בחשאיות מוחלטת על ידי הצדדים: שיינפיין סירב להתייחס לדברים. פרקליטיו, עו"ד רון קורקלטאוב ועו"ד דנה פילפול סגל מסרו כי "לאחר הליך גישור בפני כבוד המגשר עמוס גבריאלי יושבו כל המחלוקות על דרך הפשרה מחוץ לכתלי בית המשפט". את תגובת "קופרמן הפקות" או באי כוחה עו"ד רקפת פלד ועו"ד חגית תמיר לא ניתן היה להשיג. בקשת בחרו שלא להתייחס לדברים. טרם התקבלה תגובת ד"ר אילן רבינוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully