וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבוקר דובר, בערב מבקר: מנכ"ל איכילוב יבדוק העסקתו של כתב ynet אבי שושן

11.2.2013 / 8:35

באגף הדוברות של בית החולים מתכוונים לבקש חוות דעת של מועצת העיתונות באשר להמשך העסקתו של שושן כדובר, בשל העלאת החשש לניגוד אינטרסים - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

מנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ' גבי ברבש, יערוך בירור עם דובר בית החולים אבי שושן באשר לעבודתו באתר ynet במקביל לעבודתו באגף הדוברות של בית החולים בשלוש השנים האחרונות - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. באגף הדוברות של בית החולים מתכוונים כעת לבקש חוות דעת של מועצת העיתונות בדבר ההיתר שניתן לו להמשיך בכתיבה – חצי שנה לאחר מינויו לתפקיד הדובר.

שושן מונה לתפקיד דובר בית החולים איכילוב במקום אביבה שמר, המשמשת כמנהלת האגף לשיווק דוברות ויחסי ציבור. קודם לכן שימש כסגנה של שמר וראש תחום התקשורת, וכיום הוא המופקד על העבודה השוטפת מול העיתונאים. במקביל משמש שושן ככותב קבוע במדורי התרבות והדעות של ynet, עבורם החל לכתוב עוד בטרם הצטרף לצוות בית החולים. הוא מפרסם טור שבועי קבוע במדור המוזיקה, כותב ביקורות עבור מדור הטלוויזיה ומפרסם טורי דעה בנושאים שונים – פוליטיים וחברתיים - במדור הדעות של האתר. כיוון שהוא עובד במשרה מלאה כדובר איכילוב, תפקיד ציבורי, ב-ynet מעמדו הוא של פרילאנסר קבוע.

אחרי הטור על לבני הוכנסה הערה לתיקו האישי

כתבות, טורים וראיונות פרי עטו של שושן ב-ynet ניתן למצוא כבר מאז שנת 2009. בתחילה פורסם בסוף הטקסטים כי "אבי שושן הינו יועץ תקשורת ומבקר מוזיקה ב-ynet", אולם הבהרה זו אינה מתפרסמת עוד תחת טוריו. בבית החולים העניקו לשושן אישור עבודה פרטי ולפיו מותר לו לכתוב עבור ynet את טורו העוסק במוזיקה מזרחית. טור שפרסם בשנה שעברה בנושא פוליטי ובו הביע ביקורת על חברת הכנסת ציפי ליבני וקרא לה שלא לפרוש מהחיים הפוליטיים, הביא לעריכת בירור מולו בסיומו הוכנסה הערה על כך לתיקו האישי. מאז, אומר גורם בבית החולים, הוא מקפיד לכתוב בנושא מוזיקה בלבד.

אולם טור המוזיקה של שושן ("מביט מזרחה") מתפרסם במדור המוזיקה של האתר, אותו מדור שפרסם בשבוע שעבר, למשל, את דבר אשפוזו של המוזיקאי שמוליק קראוס – בבית החולים איכילוב. מדור התרבות והבידור של האתר סקר בשנה האחרונה אשפוזים נוספים של אמני ואנשי במה בבית החולים איכילוב, בהם אשפוזו של המגיש צביקה הדר ואשפוזו של המוזיקאי יצחק קלפטר. עיתונאים שסיקרו את האירועים פנו בנושא לשושן מתוקף תפקידו.

"אף אחד לא יודע איך עובד של גוף ציבורי יכול לעבוד גם אצל המתחרים"

כתבים המסקרים את תחום התרבות אמרו היום לוואלה! ברנז'ה כי הם מכירים את הנושא, ותיארו תחושה של אי נוחות בעבודתם מול שושן. "למרות שאין לי דוגמא ספציפית להעדפה שקיבלו ynet, אני מודה שזה דורש ממני ללכת על ביצים", אומרת עיתונאית בתחום. "זה ידוע גם במערכת שהוא עובד אצל המתחרים, זה לא משהו שהוא מסתיר. אני בטוחה שהוא מקפיד על מקצועיות, אבל זה תמיד ברקע. אף אחד לא יודע איך עובד של גוף ציבורי יכול לעבוד גם אצל המתחרים".

עמדה שונה מציג מנכ"ל אגודת העיתונאים יוסי בר מוחא. "עמדתי היא שמאחר והתחום שבו הוא עוסק, מוזיקה וטלוויזיה, ועושה את זה מחוץ לשעות עבודתו כבית החולים איכילוב כתחביב – אין שום מניעה שהוא יכתוב ל-ynet ואין פה ניגוד עניינים", הוא אומר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה, ומוסיף: "יש הרבה דוברים שגם כותבים בעיתונים".

כמו מי למשל?

"אני לא רוצה להיכנס לשמות. אבל יש, תבדוק. יש גם עורכי דין שיש להם תכניות בטלוויזיה, או רופאים וכדומה, וזה לא מהווה ניגוד עניינים".

אבל הטורים שלו מתפרסמים באותו מדור שבו מתפרסמות ידיעות חדשותיות שמקורן בבית החולים והן נמצאות בטיפולו כדובר. לא בעייתי?

"אין עם זה שום בעיה כל עוד הוא לא כותב בתחום הבריאות".

ברבש: "אולי יש מקום לדרוש את הפסקת כתיבתו ב-ynet"

בבית החולים הוחלט לאחרונה להידרש לסוגיה, חצי שנה לאחר מינויו של שושן. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אומר מנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופסור גבי ברבש, כי הנושא הובא לידיעתו רק לאחרונה – וכי שוחח עליו עם שושן בעבר, אולם כעת ייערך בירור מעמיק בנושא. "אנחנו נבדוק את סוגיית העסקתו שוב בצורה מסודרת", אומר פרופ' ברבש. "אולי יש מקום לדרוש את הפסקת כתיבתו ב-ynet, נברר את הנושא הזה".

"אבי שושן אינו עובד של ynet, אלא קיבל אישור מיוחד לכתוב עבור האתר בנושאים של מוזיקה מזרחית בלבד, וזה הדבר היחיד שאושר לו לעשות מחוץ לבית החולים", אומרת אביבה שמר, מנהלת האגף לשיווק דוברות ויחסי ציבור והמנהלת הישירה של שושן בשיחה עם וואלה! ברנז'ה, שגם מדגישה: "מעולם לא התקבלה כל תלונה באשר להתנהלותו מול עיתונאים".

ובאשר לסוגיה העקרונית של עבודה הן בדוברות של גוף ציבורי והן בגוף תקשורת פרטי?

"עקב העלאת החשש לניגוד אינטרסים בנושאי סיקור של תחומי תרבות ובידור הוחלט לבקש את חוות דעתה של מועצת העיתונות בנושא".

מאתר ynet נמסר בתגובה: "אבי שושן אינו חבר מערכת ynet, אלא משמש כפרילנס הכותב טור ביקורת העוסק במוסיקה המזרחית. שושן כותב בתדירות שאינה קבועה באתר, ומיותר לציין שההתנהלות בין ynet לבין בית החולים איכילוב הינה שגרתית וזהה לכל גוף או ארגון בישראל".

אבי שושן מסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "בתור דובר בית החולים, אני כמעט ולא עובד מול כתבי תרבות אלא מול תא כתבי הבריאות ומעולם לא התקבלה תלונה בנושא מאף כתב או אף כלי תקשורת, להיפך, אני זוכה לפרגון רב מצד הקולגות. אינני נוהג איפה ואיפה, מעולם לא נהגתי כך ואני עושה הפרדה חד משמעית בין עבודתי כדובר בית החולים לבין תחביבי ככתב פרילנס באתר ynet בערוץ התרבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully