וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרילאנסרים ב"דה מרקר" זועמים: ההנהלה קיצצה רבע משכורת ללא הודעה מוקדמת

11.2.2013 / 18:06

לוואלה! ברנז'ה נודע כי חלק מהעובדים גילו את הקיצוץ במרכיב השבוע, כאשר קיבלו את תלוש המשכורת של חודש ינואר. מדובר ככל הנראה בהחלטה לקיצוץ ב”שכר סופרים”

אחדים מעובדי המוסף הכלכלי דה מרקר טוענים כי הנהלת העיתון הביאה לקיצוץ של 25 אחוזים בשכרם, וזאת מבלי להודיע להם - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. ההחלטה מעוררת בימים אלו זעם בקרב העובדים.

מדובר ככל הנראה בהחלטה לקיצוץ ב"שכר סופרים" - האופן בו מקבלים תשלום הפרילאנסרים של העיתון, בהם צלמים, ועובדים אשר בנוסף לעבודתם הקבועה כותבים גם באופן ספורדי עבור פרויקטים מיוחדים או מגזינים.

חלק מהעובדים גילו את הקיצוץ במרכיב הזה של שכרם לראשונה השבוע, כאשר קיבלו את תלוש המשכורת של חודש ינואר. מבירור שערכו עם מדור השכר של העיתון עלה כי לא מדובר בטעות טכנית אלא בהחלטה של הנהלת העיתון.

גורם בקבוצת הארץ-דה מרקר אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי עובדים שפנו להנהלה בנושא טרם קיבלו תשובות. "כרגע אין לנו מושג מהיכן הקיצוץ הזה נפל, אנחנו בודקים אם הצעד הזה בכלל חוקי", אמר. חלק מהעובדים פנו בנושא לוועד, שם אישרו כי הם בודקים את התלונות ואמרו כי בכוונתם לברר את הנושא עם ההנהלה בפגישה שנקבעה לצדדים השבוע.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, לקראת אישור תקציב 2013 שקלו בהנהלה לבצע קיצוץ רוחבי בשכר העובדים - אולם ויתרו עליו לבסוף. מבדיקה שערכה אז הנהלת הקבוצה עלה כי קיצוץ רוחבי יכול היה לחסוך 6.2 מיליון שקלים בתקציב השנתי, אולם תכנית התייעלות שכללה בין היתר קיצוצים לפי מחלקות ופיטורי נאמדה בחיסכון של 4.2 מיליון שקלים, ועל כן הוחלט לוותר על קיצוץ רוחבי.

תגובת קבוצת הארץ-דה מרקר טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully