וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה שקרה ב-24 השעות האחרונות הוא קרקס"

13.2.2013 / 16:38

חנוך מרמרי התראיין על פרשת "האסיר איקס" באולפן וואלה!: "זו פארסה, אין דבר כזה יותר צו איסור פרסום גורף ואי אפשר לעצור את הזרימה האינסופית של המידע". צפו בראיון

צילום מסך

"ועדת העורכים האי אי קטן באוקיינוס גדול. אז היא שמעה, היא החליטה – מה אכפת לבלוגר מברוקלין מה ועדת העורכים החליטה?", כך אמר הבוקר לשעבר עורך עיתון "הארץ" וכיום עורך "העין השביעית" חנוך מרמרי. מרמרי התארח במשדר מיוחד של וואלה! חדשות לצד פרשן וואלה! לענייני מודיעין, יוסי מלמן.

"זו פארסה, אין דבר כזה יותר צו איסור פרסום גורף ואי אפשר לעצור את הזרימה האינסופית של המידע - לא חשוב מאיפה ולא חשוב מהו", אמר מרמרי, שהוסיף: "הייתה כאן מהומה על עצם הסיפור וניסיונות להכניס אותו חזרה פנימה לתוך המצלמות והמיקרופונים". הוא ביקר את התקשורת על כך שהיא עוסקת בפרשת הצנזורה של המקרה, ולא במקרה עצמו. "אני לא ראיתי שמתקיים דיון במהות, בהנחה שאדם מת בכלא. אנחנו דנים בסיפור על הסיפור, למה פסלו אותו", אמר.

לשאלה עד כמה על התקשורת להיות מחויבת לעיקרון של ביטחון המדינה, ציין מרמרי את העיקרון שטבע השופט אהרון ברק לפיו יש להפעיל צנזורה רק על מידע שיש כלפיו וודאות קרובה לפגיעה ממשית ביבטחון המדינה. "אני חושב שכל היממה המוטרפת הזאת היא מרחפת - אנחנו לא יודעים מה עניין בטחון המדינה כאן".

באשר להנחה כי פרסומים בחו"ל בעלי משמעות פחותה עבור הישראלים לעומת פרסומים מקומיים אמר מאמרי: "בוא נוותר על ההנחה הזו, כולם אוכלים את הכל וזה פשוט מגיע". הוא אמר כי "לא צריך שתהיינה פעמים הבאות כאלה מה שקרה ב-24 השעות האחרונות הוא סתם קרקס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully