וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי נסטלבאום: זקן דורש לבטל תוצאות ועדת האיתור. בורובסקי: הליך לא תקין

18.2.2013 / 13:39

סאגת מינוי מנהל הטלוויזיה בערוץ 1 רחוקה מלהסתיים: באגודת העיתונאים בירושלים דורשים היום לבטל את תוצאות הדיון בנושא, וחבר הוועד המנהל יעקב בורובסקי טוען לליקויים

סאגת מינויו של מנהל הטלוויזיה בערוץ 1 רחוקה מלהסתיים: באגודת העיתונאים בירושלים דורשים היום לבטל את תוצאות הדיון שנערך בשבוע שעבר ותוצאותיו לא פורסמו, ולהתחיל את ההליך מחדש. לטענת האגודה עדויות של חברים בוועדת האיתור למנהל הטלוויזיה עלה כי הישיבה הייתה "מכוונת מטרה" וההצבעה נעשתה מטעמים לא ענייניים. כמו גם מנציגי העיתונאים נמנע מלהשתתף בדיון ולא היה לאגודה ייצוג בדיונים. כזכור, הוועדה דירגה במקום הראשון את מנהל אגף החדשות משה נסטלבאום - אולם נמנעה מלהכריז עליו באופן רשמי עקב הסתייגות של נציבות שירות המדינה המנהלת שתי חקירות נגדו בימים אלה.

במכתב ששלח יו"ר האגודה דני זקן ליו"ר הרשות אמיר גילת הוא קרא לו "לבטל את תוצאות הדיון בוועדת האיתור, לקבוע הליך אחר ותקין בהשתתפות נציגים ראוים של המליאה, ההנהלה והעיתונאים לבחירת מנהל חדש". זקן נימק זאת "בשל חשיבותו העצומה של המינוי להבראת הערוץ הראשון וכדי להימנע ממאבקים ועימותים מיותרים".

"הוועדה לא מצאה אף מועמד הראוי להיות כשיר ראשון, בניגוד גמור למהותה"

בתוך כך, היום נודע כי חבר הוועד המנהל של הרשות, יעקב בורובסקי, פנה לחברי מליאת רשות השידור והציג בפניהם מכתב תלונה על ההליך שהעביר גם הוא ליו"ר הרשות אמיר גילת ובו קבל על כך שההליך לא היה תקין.

"הוועדה לא קיימה דיון מקיף בתלונות שהונחו על שולחנה הנוגעות להליכים משמעתיים המתקיימים כלפי מי מהמעומדים (כוונתו למשה נסטלבאום, ד.א.)", כתב בורובסקי וציין כי הגיעו אליו תגובות ממעומדים פוטנציאליים שאמורים היו להופיע בפני הוועדה כי סיכוייהם נמוכים עד קלושים ומסיבה זו בחרו שלא להופיע בפניה". הוא הוסיף כי "הוועדה הצביעה ולא מצאה אף מועמד הראוי להיות כשיר ראשון, בניגוד גמור למהותה של ועדת איתור שצריכה להצביע על מספר ראויים בפני הגוף המחליט, במקרה זה המליאה".

יו"ר רשות השידור אמיר גילת מסר לבורובסקי בתגובה: "חברי הוועדה אמרו במהלך הדיון את דעתם על כל אחד מהמועמדים, ולאחר שהסתמן כי בעת הזו - ערב התנעת הרפורמה - המועמד צריך להיות מתוך הרשות, וכי היכולת שלו לנהל את עובדי הרשות צריכה להיות המרכיב הדומיננטי בבחירה, הוחלט לבחור במר נסטלבאום כמתאים ביותר מבחינה מקצועית". הוא ציין כי הוועדה מתעכבת בהכרזה על המועמד עד שתתקבל חוות דעתה של נציבות שירות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully