וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילת: "נפחית בשליש התלונות על גביית האגרה"

21.2.2013 / 11:16

יו”ר רשות השידור הכריז על מלחמה בכמות התלונות בנושא המעורר את האנטגוניזם העז ביותר: ”הרשות חייבת להבחין בין משתמטים סדרתיים לכאלו שלא שילמו באופן חד פעמי”

"רשות השידור חייבת להבחין בין משתמטים סדרתיים שמסרבים באופן שיטתי לשלם את האגרה ובין אזרח שלא שילם את האגרה באופן חד פעמי, ולהכין תכנית לטיפול שונה בין שתי האוכלוסיות", כך אמר יו"ר רשות השידור אמיר גילת ביום עיון מיוחד שערכה רשות השידור בנושא שיפור השירות באגף הגביה - אחת הסוגיות המעוררות את האנטגוניזם העז ביותר כלפי רשות השידור.

יעד העבודה בנושא זה שהציג היו"ר הוא להפחית את התלונות המוצדקות בנושא בשליש. בשנה החולפת הגיעו לנציב הקבילות ברשות השידור 1,700 תלונות בנושא גביית האגרה, רבות מהן על גבייה עודפת, שירות לקוי והתנהלות אגרסיבית או בעייתית של פקחים ואנשי גבייה.

לאחרונה אף הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית בטענה לגבייה עודפת של כ-13 מיליון שקל - כספים ששולמו כשכר-טרחה למשרדי עורכי דין שרשות השידור השתמשה בהם על מנת לגבות מאזרחים כספים באיומים. השנה הודיעה הרשות כי תשנה את דרכה זו, וניתקה את היחסים עם משרדי העו"ד החיצוניים איתם עבדה.

"יש מקום לשינוי החוק שנחקק ב-1965 ואינו מבטא את השינויים הרבים שחלו מאז", אמר גילת. "מדברים רבות על השוויון בנטל, והכלל הזה חייב לחול גם על האגרה- לא יכול להיות שמאות אלפי אזרחים שומרי חוק ישלמו את האגרה ורבים אחרים יעשו דין לעצמם ויתחמקו מהתשלום. ועל מה מדובר? על שקל ליום – סכום מגוחך לחברה שזקוקה לשידור ציבורי".

גילת הנחה את ההנהלה לפעול במיידי לתגבור השירות לאזרח באגף הגביה ולמציאת פתרונות אחרים של מוקדי טלפונים חיצוניים שישפרו את המענה לאזרחים. "לצד תפקידה כרשות גובה, חייבת הרשות לתת מענה לבעיות של האזרחים ועל כן יש לתגבר מיידית את כח האדם שעוסק בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully