וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה מאשרת: גמר אייל גולן לא ישודר בערוץ 2

21.2.2013 / 20:37

בתום דיון סוער של ועדת הטלוויזיה ברשות, הוחלט הערב שלא לשנות את ההחלטה הראשונית, זאת בהסתמך על "אישור הגדלת ההחזקות של קשת בערוץ 24 לצד דרישה להפרדה בתכנים"

ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בראשות יעקב שחם, החליטה היום שלא לאשר לקשת לשדר את גמר התוכנית "אייל גולן קורא לך" בערוץ 2. הוועדה קיימה היום דיון בבקשתה החוזרת של קשת בנושא ושמעה את נציגי הזכיינית שביקשו להופיע בפניהם. כמו כן הופיעו בפני הוועדה היום גם נציגו של אייל גולן, מוטי גמיש, ונציג התוכנית יוסי גיספן.

הוועדה קיימה דיון סוער שהסתיים בלא קבלת החלטה. עם זאת, יו"ר המועצה, דר' אילן אבישר, הבהיר שאי קבלת ההחלטה בוועדה משמעותה שהחלטת המנכ"לית האוסרת על שידור תוכנית הגמר בערוץ 2 נשארת בתוקפה. על פי הרשות, שידור התוכנית אייל גולן קורא לך בערוץ 2 עומד בניגוד לכללים ולהחלטת המועצה שאישרה הגדלת החזקות של קשת בערוץ 24 ל 88.8% ודרשה הפרדה של תכנים בין שידורי קשת בערוץ 2 לשידורי ערוץ 24. "אני קורא לקשת לקיים בהקדם מופע של הצדעה לזמר הים תיכוני שיכלול משתתפים מהתוכנית או קטעים נבחרים מתוכנית הגמר באופן שעולה בקנה אחד עם החלטת המועצה", אמר אבישר.

יו"ר הוועדה, יעקב שחם, הוסיף: "לדאבוני, למרות שהישיבה נמשכה הרבה זמן לא הצלחנו להגיע להסכמה. מדובר בסוגיה מורכבת שיש לה חשיבות רבה מההיבט החברתי. הוועדה הביעה את החשיבות הרבה שהיא רואה ומעודדת קיומן של תוכניות בפריים טיים בערוץ 2 העוסקות בפריפריה בהן בין היתר קידום הזמר הים תיכוני. הוועדה הזדהתה עם טענותיו של יוסי גיספן בנוגע לרצונו העז להוציא את הזמר הים תיכוני מהגטו שהוא נמצא בו ולהביא אותו ללב הפריים טיים אשר ממנו יוכלו ליהנות כלל התושבים". שחם הוסיף כי ראוי שקשת תפעל לקידום הזמר הים תיכוני בלא קשר לערוץ 24 במסגרת שידוריה בערוץ 2.

עוד אמר שם כי "הוועדה קוראת לשידור הפקות העוסקות בפריפריה וכי הדבר אף מתחייב בכללי הרשות השנייה. למרבה הצער, "קשת" לא עמדה בכל מחויבויותיה בתחום זה שנה אחר שנה. אנו מקווים שהבקשה של קשת מסמנת הכרה בחשיבות הייצוג של התרבות המזרחית והפריפריאלית בפריים טיים בערוץ ברודקאסט ושהדבר יבוא לידי ביטוי בשידוריה".

טרם התקבלה תגובת קשת לדברים.

צפו: שופטי "אייל גולן קורא לך" זועמים ורומזים לגזענות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully