וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויינשטיין: לא תיפתח חקירה נגד "הארץ" על פרסום פרשת זיגייר

21.2.2013 / 20:53

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט שלא לפתוח בחקירה נגד עיתון ”הארץ”, זאת בעקבות פרסום כתבה על ”האסיר X” תוך הפרת צו איסור פרסום

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט היום (חמישי) שלא לפתוח בחקירה נגד עיתון "הארץ" בחשד להפרת צו איסור פרסום, בעקבות כתבה על "האסיר X" בן זיגייר.

במכתב שהעביר לעורך העיתון אלוף בן, אמר עו"ד וינשטיין כי החליט לבסוף שלא לעשות כן, אולם מתח ביקורת קשה על "הארץ" והתנהלותו: "דווקא מעיתונכם הרואה הרואה עצמו כמגן שלטון החוק וקורא לאכוף את החוק על מבצעי עבירות פליליות, היינו מצפים להיות לא רק בבחינת נאה דורש אלא גם נאה מקיים", לשון המכתב.

לאתר האינטרנט של העיתון הועלתה ביום שלישי בשעה 9:55 הידיעה הראשונה בנושא לאחר פרסום התחקיר האוסטרלי והיא ציטטה את הנאמר בו. בצנזורה פנו עיתון בדרישה להסיר את הפרסום, אולם הוא נותר באוויר עד לשעה 13:00 והוסר רק לאחר שיחה שנערכה עם היועץ המשפטי של העיתון עו"ד מיבי מוזר - בה הובהר לו כי הפרסום מהווה הפרה של צו איסור הפרסום הגורף שעמד על כנו באותה השעה.

היועץ מציין כי העיתון "הפר לכאורה ביודעין כמה צווי איסור פרסום" וכי לא העביר את הידיעה לבחינת הצנזורה. הכתבה הוצגה כאילו היא מבוססת על התחקיר, אולם מבדיקת היועץ עולה כי הכתבה שודרה רק בשעה 11:00 שעון ישראל, ולמעשה שודר לה רק פרומו בשעה שהכתבה באתר הארץ כבר פורסמה.

במכתב נרמז כי גופי הביטחון המליצו ליועץ המשפטי לפתוח בחקירה פלילית נגד העיתון. הוא מסביר את החלטתו שלא לעשות כן: "יש למעט במידת האפשר בפתיחה בחקירות פליליות נגד כלי תקשורת מתוך חשש כי חקירה כזו עלולה לשמש כגורם מצנן לעיתונאים ועיתונים". הוא הוסיף: "בל תטעו לסבור כי איפוק זה שנקטנו הפעם ימנע מאיתנו להורות על פתיחה בחקירות פליליות בעתיד בהתקיים נסיבות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully