וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי הפלילים יחרימו את סיכום השנה של המשטרה

26.2.2013 / 19:33

"המשטרה מעלימה סיפורים בעלי ערך ציבורי", אומרים הכתבים שמלינים על חוסר מקצועיות של דוברות המטה הכללי ועל מדיניות של "פעילות במחשכים"

בצעד חריג, יחרימו כתבי הפלילים של כלי התקשורת המרכזיים בישראל את סיכום עבודת המטה הארצי של המשטרה בשנה שעברה. הכתבים, שכועסים על אי-שיתוף פעולה מצד דוברות המטה הארצי, החליטו כי אם יתקיים טקס שבו יוצגו הנתונים – הם לא יגיעו לסקר אותו.

עוד החליטו הכתבים לסקר את סיכום שנת העבודה במחוזות בלבד ולתת את הקרדיט על העשייה לאנשי המחוזות ולא לאנשי המטה הכללי – לרבות המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו. בחרם ישתתפו הכתבים יניב קובוביץ מ"הארץ", עדי מאירי מ"קול ישראל" , הדס שטייף מגלי צה"ל, אבי אשכנזי מ"מעריב", ירון דורון מ"ידיעות אחרונות", דורון הרמן מערוץ 10, איציק סבן מ"ישראל היום", מור שמעוני מ"וואלה!" ואלי סניור מאתר ynet.

"לא נותנים תשובות ברורות"

כתבים הפלילים טוענים כי הם נאלצים להתמודד עם חטיבת דוברות לא מקצועית. "חוסר המקצועיות של בעלי התפקידים - מהעומד בראשה ועד לאחרון הדוברים שיושבים במטה הארצי מעמיד את התקשורת הישראלית בבעיה, משום שלא מתקבלות תשובות ברורות לגבי עניינים בעלי ערך לאזרחי ישראל", אומרים הכתבים.

הכתבים מלינים על צווי איסור פרסום גורפים שהוטלו לבקשת המשטרה על פרשות חשובות. "נדמה שהמשטרה עשתה לה נוהג לפעול במחשכים מבלי שהציבור יידע על הנעשה בתחום אחריותה ומבלי שתהיה לפרשיות גדולות שעשויות להשפיע על חיינו ביקורת ושיח ציבורי, בין השאר באמצעות צווי איסור פרסום גורפים", אומרים הכתבים. כדוגמות, נותנים הכתבים את פרשיות הרב פינטו, שר החינוך גדעון סער, העציר הפלסטיני שמת בכלא מגידו, קבלני קולות בבית היהודי ומניעת דוחות ביקורת ונתוני אמת על מצב הפשיעה.

"אלה רק חלק מהסיפורים בעלי ערך ציבורי שהמשטרה מעלימה מעיני הציבור. היא עושה זאת על ידי ביצוע החקירות בחדרים סגורים ומסוגרים, כשבמקביל נשלחות עשרות הודעות לכתבים על חקירות ומעצרים של אזרחים מהשורה, שלא זוכים לכבוד מלכים שמעניקה המשטרה לנבחרי הציבור ובעלי ההון", אמרו הכתבים.

כתבי הפלילים טוענים כי בשבוע האחרון נשלחו אליהם תמונות מחגיגות פורים של המפכ"ל ושל ילדי השוטרים שהחליפו את הוריהם. "התבקשנו לפרסם את התמונות בכלי התקשורת - לא לשם כך בחרנו את המקצוע. הגיע הזמן לעשות מעשה ולדווח לאזרחי ישראל על הדברים החשובים באמת שקוראים במדינה".

טרם התקבלה תגובת דוברות המטה הארצי של המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully