וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם ביבי רוצה להשתפר שיבקש מאדלסון לסגור את ישראל היום"

11.3.2013 / 10:56

כך מתי גולן אתמול בטקס עמותת ל"דעת". וגם: חנוך מרמרי הזכיר שאין כאן חופש עיתונות מלא, וחני לוז קראה לעיתונאים להיות יותר ציונים ופחות ביקורתיים

"אני חושב שצריך לתת פרס לעיתון 'ישראל היום' - העיתון הזה הוכיח שעיתון יכול להיות מחולק חינם, התפוצה שלו יכולה לגדול, אבל הוא לא משפיע. להפך. מאז שיש את 'ישראל היום' ביבי ירד בתמיכה הציבורית, הליכוד הפך מפלגה יותר קטנה. בשביל זה היה צריך להקדיש כל כך הרבה כסף של מהמרים? אני מציע לביבי שאם הוא רוצה להשתפר, שיבקש מידידו שלדון לסגור את העיתון, ומהר", כך דברי עיתונאי "גלובס" חגי גולן אמש (ראשון) בטקס פרסי ביקורת התקשורת של עמותת לדעת. גולן קיבל מהארגון תעודת הוקרה על פעילותו העיתונאית.

בטקס השנתי של העמותה שהתקיים אתמול קיבלו פרסים הכתבת הכלכלית של רשת ב' של קול ישראל יעל איילון, אתר ביקורת התקשורת "העין השביעית" ויו"ר מרכז "תדמית" לביקורת תקשורת מהצד הימני של המפה הפוליטית - חני לוז. תעודת הוקרה קיבל העיתונאי נרי אבנרי.

חנוך מרמרי אמר כי זכויות בסיסיות כזכות לדעת, חופש הביטוי, חופש העיתונות טרם זכו בישראל להכרה מלאה. "רשויות החקיקה, השפיטה, הביצוע, ממשיכות לדבוק בקביעו?ת שאבד עליהן הכלח. אף כי כולנו מקושרים זה לזה במרחב המוצף במידע, רבים בו המקלטים האפלים".

מרמרי הוסיף כי "עדיין מהלכים בינינו פקידים שתפקידם לפקח, רגולטורים שנדרשים לרסן, מחוקקים שתמיד יגבילו, שרים שממנים עורכים עיתונאים בכלי התקשורת הכפופים למשרדיהם. החוק הפלילי עדיין מופעל בשירות הנוטים להיעלב, גם אם אלה אינם פשוטי העם הזקוקים להגנה, אלא משרתי ציבור בכירים ואילי הון"

חני לוז קראה לעיתונות לאמץ נרטיב ציוני ולהמעיט בביקורת נגד יהודים. "כדאי שנפנים, אנחנו, העיתונאים ישראליים, דמוניזציה, דה הומניזציה שיטתית נגד ה"הם", מתקבלת בעולם ככתב אישום קולקטיבי לכ-ו-ל-ם, למדינת ישראל, לצבא ההגנה לישראל, ולתושבי מדינת ישראל, ואפילו – נגד היהודים כקולקטיב. הדה לגיטימציה למדינת ישראל מקבלת את הלגיטימציה שלה מכאן, מהעיתונות המקומית. להשמיע נרטיב ציוני אינו סממן לנחיתות מקצועית, אלא להיפך: האומץ להיות אנחנו", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully