וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת ורשת נקנסו: "צריך להשקיע לא רק בריאליטי"

12.3.2013 / 11:08

ועדת ערר של מועצת הרשות השנייה קבעה עיצומים כספיים לרשת ולקשת בגין הפרות מחויבויות תוכן בשנת 2010. דליה זליקוביץ': "צריך להשקיע לא רק בריאליטי"

וועדת הערר של מועצת הרשות השנייה, בראשות דר' דליה זליקוביץ', קיימה דיון בערעורים שהוגשו על ידי רשת וקשת על החלטת מנכ"לית הרשות השנייה, אילת מצגר, להטיל עיצומים כספיים בגין הפרות של מחויבויות תוכן בשנת 2010.

בעניין רשת לאחר שהוועדה דנה בטענות רשת ובמסמכים הנוגעים להחלטה שקבעה מנכ"לית הרשות, הוועדה קבעה כי על רשת יוטלו עיצומים כספיים בסך 135,000 ש"ח בין היתר בגין אי עמידה במכסת ההפקה המקומית הקנויה, חוסר בהוצאה על סוגה עלית מסוג סרטי תעודה, חוסר בהפקות קנויות מסוגה עלית, אי שידור מגזין תרבות, אי מתן ביטוי מספק לאחר, ואי הקמת מרכזי הפקה בפריפריה.

רשת שידרה בשנת 2010 סך של 255 שעות מסוגה עילית. סך המחויבויות השנתי של הזכיינית עמד על 83.8 מיליון שקל, מתוכן 75.7 להפקה ורכישה שנתית של תוכניות מסוגה עילית, ו-8.1 מיליון לצורך השלמה חוסרי עבר.בפועל הוציאה רשת 90.2 מיליון על הפקת תכניות סוגה עלית והשלימה חוסרי עבר בסך 19.4 מיליון.

בעניין הערר של קשת קבעה הוועדה כי העיצום הכספי יעמוד על 200 אלף ש"ח. זאת בין היתר בגין אי עמידה במכסת ההפקה המקומית הקנויה מהפריפריה, חוסר בהוצאה על סוגה עלית מסוג דרמה, חוסר בהוצאה על סרטי תעודה, חוסר בהפקות קנויות מסוגה עלית, אי עמידה במכסת הפקה קנויה מגורם אחד, אי עמידה בהוצאה ממוצעת לשעת סוגה עלית, אי שידור תכניות הקשורות לחגים.

קשת שידרה בשנת 2010 סך של 310 שעות מסוגה עילית. מחוייבויותיה השנתיות עמדו על 141.1 מיליון שקל, מתוכן 133.6מיליון להפקה ולרכישה של תכניות מסוגה עילית כ – 7.5 מיליון שקל לצורך השלמת חוסרי העבר. בפועל הוכרו לזכיינית 144.9 מיליון שקל להפקת תכניות סוגה עלית. בתוך כך הושלמו חוסרי עבר בסך של 16 מיליון שקל על תכניות תעודה.

לדברי יו"ר הועדה, דר' דליה זליקוביץ', "הוועדה קיימה דיון מעמיק וממושך ובחנה את כל הנתונים בנוגע לחובות התוכן של הזכיינים שהגישו את הערעורים. בחלק מהערעורים הקלנו לאחר שראינו כי טופלו באופן יסודי ומהיר. מאידך, הוועדה מייחסת חשיבות רבה לעמידת הזכיינים במחויבויות התוכן של הזכיינים בהתאם למחויבות המכרז.

זליקוביץ' הוסיפה כי "צריך להשקיע לא רק בריאליטי, אלא להעשיר את המסך גם בתוכניות מסוגה עילית ובהפקות מקומיות התורמות לתרבות ולשיח הציבורי ולתעשיית הטלוויזיה המקומית. חברי הועדה מיחסים חשיבות רבה גם לעמידה במחויבויות התוכן המיועדות לשידור בחגי ישראל ואין להקל ראש בכך."

מרשת נמסר כי בכוונתם לערער על ההחלטה. תגובת קשת טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully