וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד מתן פרס לעיתונאי טלוויזיה בהונגריה: "הביע דעות אנטישמיות"

19.3.2013 / 11:39

שגריר ישראל במדינה, אילן מור, פרסם אתמול הודעה בה אמר כי "את האיש הזה ורעיונותיו צריך להוקיע, ולא להעניק בגינם פרס"

גורמים רשמיים בישראל מוחים בפני שגרירות הונגריה על הענקת פרס לעיתונאי טלוויזיה מקומי בשם פרנק סאניסלו שהביע בעבר דעות אנטישמיות ודורשים לבטל את הענקת הפרס, שמוענק מידי שנה לעיתונאים על הישגים יוצאי דופן. שגריר ישראל במדינה, אילן מור, פרסם אתמול הודעה בה אמר כי "את האיש הזה ורעיונותיו צריך להוקיע, ולא להעניק בגינם פרס".

פרנק סאניסלו, מגיש תכנית טלוויזיה בתחנה "אקו TV" התבטא בשנים האחרונות מספר פעמים בגנות צוענים ויהודים, ורמז כי אלה ביצעו פשעים נגד העם ההונגרי. עוד הוא טען בעבר כי "ישראל תתרוקן מתושביה, אבל מי ירצה לקבל אליו שישה מיליון יהודים". בעקבות ההתבטאויות נקנסה תחנת הטלוויזיה בכמה אלפי יורו.

הידיעה על הכוונה להעניק לו את הפרס הרשמי עוררה סערה בהונגריה ועיתונאים שזכו בו בעבר הודיעו כי בכוונתם להחזיר אותו כיוון שאינם רוצים להיות מזוהים עם דעותיו של הזוכה הטרי. בעקבות הסערה פרסם השר הממונה על האירוע, זולטן בלוג, התנצלות בעמוד הפייסבוק שלו ובו הודה כי מדובר ב"החלטה גרועה", וצין כי דבריו של סאניסלו מנוגדים לעקרונות הממשלה ההונגרית. יחד עם זאת, הוא טען כי אין בסמכותו לבטל את הענקת הפרס לעיתונאי.

שגריר ישראל בהונגריה אמר בהודעתו כי "בעוד ישראל והונגריה משתפות פעולה במלחמה נגד אנטישמיות, הענקת פרסים מסוג זה עלולים ליצור רושם שגוי ולהוביל אותנו בכיוון הלא נכון", דברי השגריר, שקרא לבטל את המהלך "במהירות האפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully