וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה עסקת מעריב: ביהמ"ש דחה בקשת עובדי ההפצה

24.3.2013 / 16:46

סוף לסאגה: השופטת ורדה אלשיך דחתה את בקשת 365 עובדי חברת "גל מעתון" להורות שלמה בן צבי לקלוט אותם כעובדי העיתון בהסכם קיבוצי וקבעה כי יועסקו על ידי חברה חיצונית

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך פסקה הבוקר (ראשון) כי שלמה בן צבי לא חייב לרכוש את חברת ההפצה של עיתון מעריב, "גל מעתון", או לקלוט את עובדיה. יחד עם זאת ביקשה השופטת את אנשיו של בן צבי ואמרה שהייתה "אי בהירות" ו"טענות לא מדויקות" שלהם בהתייחס למצב תנאי השוק התחרותי, אשר ייתכן והקשו על העובדים לאתר משקיע ראוי ב"גל מעתון" שיעסיק אותם.

המחלוקת בסכסוך העובדים והנהלת מעריב סביב "גל מעתון" הייתה סביב מספר העובדים שיועסקו בחברה. עו"ד גלילה הורנשטיין, נציגתם של עובדי העיתון, טענה כי בן צבי הסכים להעסיק 900 מהעובדים, אולם במסגרת המתווה הנוכחי נקבע כי יועסקו 365 איש בלבד על ידי חברה חיצונית ולא בהסכם קיבוצי - כפי שקיוו בוועד העובדים של העיתון.

השופטת דחתה את בקשת עובדי חברת "גל מעתון" מבית המשפט להורות שלמה בן צבי לקלוט אותם כעובדי העיתון בהסכם קיבוצי וקבעה כי יועסקו על ידי חברה חיצונית שתעניק את השירותים למעריב - אולם נתנה להם שלושה שבועות למצוא משקיע אחר מזה שנבחר על ידי בן צבי. "חרף כל רצוני לסייע לעובדים, לא אוכל לחייב את הרוכשת למחול על זכות מפורשת שמקנה לה החוזה", כתבה השופטת בהתייחסה להסכם מכירת העיתון לבן צבי, שאפשר לו שלא להעסיק את עובדי ההפצה. "החלטה שכזו, לצערי, אף אם היא "שובת לב" ואולי טובה בכל הנוגע לדאגה לזכויות העובדים, אין לה כל אחיזה ממשית בדין ואין ספק כי תהפך במהירות בידי ערכאת הערעור".

במעריב הביעו סיפוק מהחלטת השופטת וציינו היום כי בכוונתם "לנהל משא ומתן בפרק הזמן שנותר על בסיס של מחיר תחרותי וכי משמעות ההחלטה היא שהוסרו כל המכשולים ואי הוודאות לגבי עסקת מעריב".

בהחלטה זו מגיעה למעשה עסקת מעריב לסיומה. בשבוע שעבר אושרה מכירת השלד הבורסאי של מעריב לאיש העסקים ויקטור תשובה ונמחקו מהבורסה כל אגרות החוב של מעריב והן לא ייסחרו עוד. אחרי מכירת השלד הבורסאי, הקביעה בעניין חברת ההפצה "גל מעתון" היא העסקה הרביעית למכירת מעריב, כאשר פעילות החברה נמכרה ל"הירש מדיה" של שלמה בן צבי, ובית הדפוס לעמוס מימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully