וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סביבה ומסובב

28.3.2013 / 17:00

במעריב בחרו להדיר מידיעה על הזוכים בפרס פראט לאיכות הסביבה את אחד משני הזוכים – הכתב ארז ארליכמן, המסקר עבור המתחרים ב-ynet את התחום. מעריב: "הדבר נעשה בתום לב"

בעיתון מעריב הדגימו היום (חמישי) את ההיפך מסולידריות בתקשורת, כאשר בחרו להדיר מידיעה על הזוכים בפרס פראט לתקשורת בנושאי איכות סביבה את אחד הזוכים – הכתב ארז ארליכמן, במסקר עבור המתחרים ב-ynet את התחום. בידיעה שהופיעה בעיתון דווח לקוראי מעריב רק על הזוכה הנוספת בפרס, כתבת מעריב ליאת שלזינגר, שזכתה בו על כתבה בנושא מיכל האמוניה המוצב במפרץ חיפה.

פרס פראט מוענק מדי שנה לעיתונאים שפעלו והשפיעו בנושאי סביבה והוא מוענק זו השנה ה-11. כלי תקשורת רבים נוהגים אמנם שלא לסקר את מתחריהם, אולם פרסום בסגנון בו נקט מעריב הבוקר, ובו התעלמות מוחלטת מזוכה בפרס רשמי – נחשב לחריג. לצורך השוואה, עיתון "הארץ" דיווח בידיעה אינפורמטיבית במוסף גלריה כי "הוכרזו הזוכים בפרס פראט לתקשורת" ובכותרת המשנה של הידיעה צוין כי "הזוכים בפרס, המוענק לעיתונאים שפעלו והשפיעו בנושאים סביבתיים, הם ליאת שלזינגר, ארז ארליכמן ואתר 'בידיים'". מהידיעה במעריב הושמט גם דבר זכייתו של האתר העצמאי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני פרסים, זוכה אחת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יותר מצער שמעריב מתגאים בפרס על סיקור סביבה"

לפני שנתיים זכה בפרס אביב לביא, שהיה פרשן וכתב הסביבה של מעריב ו-nrg. גם אז דיווחו במעריב על דבר זכייתו והנימוקים לכך בהבלטה, אולם בהמשך הידיעה ציינו את הזוכים האחרים. בשנה שעברה לעומת זאת הוענק הפרס לנציגות של ynet כאשר זכתה בו כתבת האתר יעל עברי דראל. בהיעדר זוכה מטעמם – החליטו אז במעריב שלא לסקר את הענקת הפרס כלל.

בחבר השופטים השנה היה חבר בין היתר גם אבי גרצמן, ששימש בעבר כעורך מדור "ירוק" באתר nrg. "זה לא חריג שעושים את זה", הוא אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אבל סרב להתייחס לבחירה העריכתית: "אין לי הרבה מה להגיד על זה. יותר מצער שמעריב מתגאים בפרס על סיקור סביבה, כאשר אפילו אין להם סיקור מינימלי של התחום".

על הידיעה במעריב חתום כתב העבודה והרווחה של העיתון, יובל גורן. הוא סרב היום לענות לשאלת וואלה! ברנז'ה מדוע דווח בעיתון על זכייתה של עיתונאית מעריב בלבד ולא הוזכר כי בפרס זכה עיתונאי נוסף – והפנה לקבלת תגובה רשמית מהעיתון. גורם במערכת החדשות של מעריב אמר לוואלה! ברנז'ה כי "כל ידיעה שמתפרסמת בעיתון עוברת עריכה", אולם סרב להוסיף מעבר לכך. הוא רמז כי הידיעה המקורית של גורן כללה את המידע המקיף על הזוכים כפי שהועבר אתמול לכתבים מטעם מטה הפרס – אולם נערכה החוצה מהידיעה.

ממעריב נמסר בתגובה כי "כל העניין נעשה בתום לב ועוד היום תעלה ידיעה מתוקנת ב-NRG עם פירוט כל השמות של הזוכים. תגובת מטה פרס פראט לדברים – טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully