וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאים הותקפו בהפגנה בסכנין

31.3.2013 / 13:19

כתב ערוץ 2, צוות צילום של ערוץ 1 וצלם של רשת אלג'זירה הותקפו על ידי תומכי משטר אסד בהפגנה לרגל יום האדמה. תא העיתונאים בחיפה שחרר הודעה בה הוא מגנה את התקרית

תא העיתונאים בחיפה מגנה הבוקר (ראשון) את תקיפתם של שלושה העיתונאים אתמול אחר הצהריים במהלך סיקור הפגנה בסכנין. בהפגנה, שהתקיימה לרגל יום האדמה, הותקפו על ידי מפגינים תומכי משטר אסד כתב ערוץ 2 פוראת נסאר, צוות צילום של ערוץ 1 וצלם של רשת אלג'זירה. השלושה נפגעו קל.

גורם שנכח במקום סיפר לוואלה! ברנז'ה כי המתקפה נגד אנשי התקשורת החלה בקריאות אלימות נגד הצוות של אלג'זירה ועל אופן הסיקור שלהם את האירועים בסוריה, והקריאות נגררו למתקפה פיזית של צלם הרשת. במקביל, הוכה צלם של ערוץ 1, ומצלמה שהחזיק כתב ערוץ 2 נחטפה ממנו והוא הוכה על ידי מפגינים והיה צורך לחלץ אותו מהמקום.

תא העיתונאים קרא למשטרת ישראל לאתר את האחראים לתקיפה ולהביאם לדין. במקביל, קוראים חברי התא לאישי הציבור במגזר הערבי, בכנסת ובוועדת המעקב העליונה לגנות את האירוע ולוודא שלא יישנה. "על הקברניטים להנחיל ערכים של סובלנות ודמוקרטיה בקרב הציבור, לפעול ולהגן על חופש העיתונות והבעת הדעה", אומרים בתא העיתונאים.

פגיעה פיזית בעיתונאים היא לעיתים כורח יוצא של עבודתנו באזור מלחמה ואסון. עם זאת, אסור שייווצר מצב שעיתונאי לא יוכל למלא את תפקידו בשל חששו מפני פגיעה פיזית. על ציבור שוחרי הדמוקרטיה להתייצב לצדנו ולהבין, שבמקום בו אין עיתונות חופשית – אין חופש".

זו הפעם השנייה בשבועות האחרונים בה מותקפים אנשי תקשורת בעת סיקור הפגנות במגזר הערבי. בחודש שעבר, בעת סיקור הפגנת הזדהות עם אסירים פלסטיניים שובתי רעב, נפגעו באורח קל מידי אבנים כתב ערוץ 1 יורם כהן וכתב ערוץ 10 רועי שרון. צלם של ערוץ 10, שנפצע גם כן, נאלץ להתפנות לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם.

  • עוד באותו נושא:
  • יום האדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully