וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל לפסטיבל מיפ: אלו שפנים ישלפו השנה מהכובע גופי השידור הישראליים?

3.4.2013 / 9:01

אלפי נציגים מכ-100 מדינות יגיעו בשבוע הבא לעיר קאן לפסטיבל הטלוויזיה הגדול בעולם. גם קשת, רשת, ערוץ 10 וחברות ההפקה הגדולות - מצחצחות מצגות לקראת שוק ההזדמנויות

כ-12 אלף נציגים מכ-100 מדינות יגיעו בשבוע הבא לעיר קאן שבצרפת, שם ייפתח בפעם ה-50 פסטיבל הטלוויזיה הוותיק MIPTV, שיתקיים בימים שני עד חמישי. ביותר מ-1,500 הדוכנים שיוקמו בו יציגו ויחפשו אנשי פיתוח, רכש והפצה של פורמטים טלוויזיוניים את התכניות הבאות שיעלו על מסכי גופי השידור אותם הם מייצגים. יותר ממחצית התוכן המוצג ב-MIPTV הוא אירופאי אמנם, אולם הצלחות שנחלו גופים ישראלים בשנים האחרונות חיזקו את מעמדה כיצואנית פורמטים לעולם - ובגופי המדיה המקומיים עושים היום צחצוח אחרון למצגות הפאוור-פוינט לפני הנסיעה לצרפת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
על המדף: סדרת דוקו-ראליטי בשם "Remember Me?". דוכן קשת בפסטיבל מיפ, ארכיון/מערכת וואלה, צילום מסך

זכיינית ערוץ 2 קשת תציג השנה שני פורמטים חדשים שיצטרפו לארסנל אותו היא מציגה מדי שנה. זו הפעם השלישית שבה הזכיינית מעמידה דוכן עצמאי יחד עם חברת SCREENS, ולראשונה השנה תקיים הזכיינית במסגרת הפסטיבל שני פאנלים יעודיים - פאנל שיעסוק בהצלחת "שלוש" בבריטניה בהשתתפות סטפן למברט העומד בין היתר מאחורי הפורמטים "אמא מחליפה" ו"בוס בהסוואה", ופאנל שיעסוק בהצלחת "Homeland" ו"חטופים" בו ישתתפו היוצרים האוורד גורדון וגידי רף, וינחה אותו סמנכ"ל התכניות רן תלם המשמש גם כמפיק אחראי בסדרה לצד רף ומנכ"ל קשת, אבי ניר. עוד נציגי קשת בפסטיבל: ראש המחלקה הבינלאומית של הזכיינית אלון שטרוזמן ומנהלת ההפצה והפיתוח העסקי של המחלקה - קרן שחר. היא תשתתף גם בפאנל שיעסוק בעתיד תעשיית הפורמטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פאנל מיוחד שיעסוק בהצלחת "Homeland". גידי רף/מערכת וואלה, צילום מסך

קשת מציגה: כך "שומרים" על המיליון

הפורמט החדש הראשון של קשת השנה הוא סדרת דוקו-ראליטי בשם "Remember Me?", בה בכל פרק תופיע דמות ראשית שעשתה בעבר שינוי משמעותי בחייה ותחזור בתכנית, בתהליך מיוחד, לתקופה שלפני המהפך במטרה להפגיש אותה עם אנשים מעברה שאינם מודעים למהפך שעברה ולסגור איתם מעגל. השני הוא שעשועון משפחות בשם "Sure or Insure" בו מטרת המשתתפים היא "לשמור" על מיליון שקלים: נציג אחד מבני המשפחה נדרש להשיב על עשר שאלות טריוויה עם אפשרות לטעות פעם אחת בלבד. בני משפחתו צריכים לנחש האם השיב נכונה, או האם לרכוש עבורו ביטוח למקרה שטעה.

פורמטים נוספים שתציג קשת הם "שלוש" המשווקת בחו"ל תחת השם "Girlfri3nd" ומשודרת ברשת ITV הבריטית ונמכרה לשידור במדינות נוספות באירופה, "בית ספר למוזיקה" שנמכרה להונגריה, שבדיה וגרמניה, "חטופים" המשודרת בגרסתה האמריקאית באתר Hulu שכבר הזמין עונה שנייה ובמאי השנה היא תעלה גם בערוץ הצרפתי-גרמני ARTE השדר במגוון מדינות, "יום האם" שנמכרה לרשת CBS האמריקאית שתצלם פה פיילוט בקרוב, "פלפלים צהובים" שיצרה קרן מרגלית ו"תא גורדין" שנמכרה לרשת NBC.

אילן טוביהו. שי אוקנין
כמו The voice, רק עם אוכל. טוביהו/שי אוקנין

רשת ו-ITV Studios הולכות על "מנטור שף"

עבור זכיינית ערוץ 2 רשת תהייה זו השנה הראשונה בה היא משתתפת בו כחלק מהפעילות של החברה המשותפת שהקימה יחד עם תאגיד המדיה הבינלאומי ITV Studios. שני גופי המדיה הקימו חברה שעוסקת בפיתוח והפקה של פורמטים טלוויזיוניים בישראל לשוק הבינלאומי, והיא מנוהלת מישראל. ההחלטה על הקמת המיזם המשותף הייתה חלק מהאסטרטגיה של רשת לחדור לשווקים הבינלאומיים ולהרחיב את פעילות התוכן שלה מעבר לערוץ 2, ובפסטיבל הקרוב היא תציג את פירות שיתוף הפעולה הזה בחודשים מאז הושק.

את הזכיינית ייצגו השנה בפסטיבל שרון גלבאום שפאן, מנהלת המחלקה הבינלאומית של רשת ואילן טוביהו המשנה למנכ"ל רשת. השניים יציגו את הפורמט הראשון שפותח במסגרת החברה המשותפת - "מנטור שף", אשר הוצג לראשונה לפני חודשיים באירוע ITV SHOWCASE שנערך במנצ'סטר.

"מנטור שף" מבוססת על טעימות בישול אנונימיות על ידי שפים אשר ישמשו גם כמנטורים למתמודדים שייבחרו על ידם, ובמובן זה הפורמט דומה לתכנית המוזיקה "דה וויס" - כאשר המנטורים ילוו את המתמודדים עד לרמת שפים מקצועיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ערוץ 10 יציג את הסדרה החדשה בכיכובה, אשר טרם עלתה לשידור בארץ. ליטל שוורץ/מערכת וואלה, צילום מסך

בערוץ 10 משלבים ידיים עם דורי מדיה

בערוץ 10 חתמו לאחרונה על הסכם עם חברת דורי מדיה של נדב פלטי ותמי מוזס, ולפיו זרוע ההפצה של החברה תשווק את כל תכניות ערוץ 10 בעולם, למעט פורמט "לעוף על המיליון" אותו משווק אבי ארמוזה. בפסטיבל השנה תייצג את ערוץ 10 מנהלת הפיתוח אילנית סימן טוב.

לצד "לעוף על המיליון" שכבר עלתה לשידור ברשת NBC האמריקאית מציעים בערוץ 10 למכירה גם את שעשועון המשימות "משחק החתונה" שפיתחו מיכל בן דוד וגבעון שניר. בגזרת הדרמה ישווקו בערוץ את סדרת המשטרה של האחים ברבש "האמת העירומה" שנמכרה לרשת HBO, את "המקום" שיצרו אבי כהן ושלמה משיח, את "אלנבי" המבוססת על ספרו של גדי טאוב, את הדרמה "2.3 בשבוע" שיצרו עמליה רוזנבלום ושחר ברלוביץ' ואת "מתי נתנשק" שיצרה דלית קהן ונמכרה בעבר לשלוחה המרכז-אירופית של רשת HBO.

כמו כן משווקים בערוץ 10 את סדרות הדוקו-ריאליטי "מחפשים אהבה", "אחים לכל החיים" ו"בטבעת זו". עוד תשווק "להציל את הנישואים" שנמכרה לצרפת ספרד פורטוגל ורוסיה ו"חברות" - הסדרה החדשה של הערוץ בכיכובה של ליטל שוורץ, אשר טרם עלתה לשידור בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הוותיקים ביותר בפסטיבל. "משלוח מיוחד" של ארמוזה הפקות/מערכת וואלה, צילום מסך

ארמוזה פורמטס: 6 פורמטים ישראלים חדשים מקוריים

"ארמוזה פורמטס"- החברה הגדולה בישראל בתחום הפורמטים, תציג את תכניה בפסטיבל זו השנה השביעית ברציפות. השנה, מדווחים בחברה, יגדל הביתן של ארמוזה ב- 20% וימוקם במקום אסטרטגי בחלל המרכזי. "ארמוזה פורמטס" תציג פורמטים ישראלים מקוריים שאף הם טרם שודרו בארץ, ביניהם "מבצע סבתות" (Gran Plan) - פורמט דוקו-ראיליטי הומוריסטי המציג את הדור החדש של קואצ'ריות; "אף אחד לא מושלם" (NOBODY'S PERFECT) - פורמט דוקו-דייטינג מקורי; משלוח מיוחד" (SPECIAL DELIVERY) - שעשועון בסגנון "מה תהיה מוכן לאכול כדי לנצח?"; השעשועון "תופסת" (CATCH) זוכה תחרות הפיצינג' Formagination 2012 של ארמוזה פורמטס ו"גלובס"; "זמן משפחה" (Family Time) - פורמט דוקו-ריאליטי "הבוחן מה קורה למשפחות אשר יוצאות למסע בלתי נשכח יחד". פורמט נוסף הוא "נהג בוס" (Driving Me Crazy) - פורמט ראיונות קומי.

הארמוזה מדגישים כי כל הפורמטים מצטרפים לקטלוג המוכר של "ארמוזה פורמטס", שכולל בין היתר את השעשועונים "לעוף על המיליון", "צחוק מהעבודה", "המכנה המשותף" שעלתה בצ'אנל 4 הבריטי (ונקנתה לאחרנה בעסקת ענק עם אנדמול ל-40 מדינות), הדוקו-ריאליטי "מחוברות", "יומני הספה" (שעולה כעת בHOT), ובתחום המתוסרט: "האמת העירומה", "החיים זה לא הכל", "הבורר" ועוד. סה"כ כ-62 פורמטים וסדרות ישראליות שיעמדו למכירה במשך 4 ימי הפסטיבל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הולכים על הרחוב הרוסי. "אוכל רחוב" של "ענני תקשורת"/מערכת וואלה, צילום מסך

"ענני תקשורת": מכוונים לשוק הרוסי

חברת מדיה נוספת שתבקר גם השנה ב-PIMTV היא "ענני תקשורת" בראשות המנכ"ל אודי מירון, אליו יצטרפו גם סיגל שלדג מנהלת התחום הבינלאומי, ללי גורדון מנהלת ערוץ הטיולים והחיים הטובים וקרוליין גולדמן מנהלת הרכש הבינלאומי של החברה. לאחרונה החלה לייצג החברה את ערוץ RTVI בישראל ולהפיק עבורו מגזין חדשות שבועי שיצולם בישראל וישודר במסגרת שידורי הערוץ מסביב לעולם והשיקה את ערוץ הלייף סטייל לקהל הרוסי "סטיל" המשודר ב-yes, והשנה הרחבת הפעילות של החברה בשוק הרוסי תעמוד במכרז הביקור שלה בקאן.

בחברה ישווקו את התכנית "אוכל רחוב" עם ישי גולן אשר העונה הראשונה שלה נמכרה לשידור בלמעלה ממאה מדינות. במהלך שהות נציגי החברה בפסטיבל הם יקיימו פגישות עם עשרות נציגים ממדינות שונות, ביניהם נציגי דיסקברי ונשיונל-ג'יאוגרפיק, לטובת מכירת העונה השנייה של הסדרה המשודרת בישראל בערוץ הטיולים. גם בזווית הטכנולוגית תיקח ענני תקשורת חלק, כאשר תציג את פיתוחיה בתחום בשנה האחרונה, לרבות טכנולוגיית "המסך השני" פרי פיתוחה.

עדן הראל. אביב חופי
בטיפול, גרסת הריאליטי. עדן הראל לאולפני הרצליה/אביב חופי

אולפני הרצליה: פסיכולוגיה התנהגותית, ו"פיצה מהגיהנום"

גם אולפני הרצליה וחברת לוטוס הפקות של אורי דיקשטיין וגידי יהושע יציגו השנה ב-MIPTV פורמטים חדשים שפותחו בהשקעה משותפת של שתי החברות. הראשון הוא "Can you face it" בהפצת אולפני הרצליה, פורמט דוקו-ריאליטי במסגרתו אנשים שקרובים למשתתף אומרים לו מה מפריע להם אצלו, והוא נלקח לטיפול בנוגע לשלושה נושאים שעלו מהאנשים שסביבו. את הפיילוט של הפורמט מגישה עדן הראל.

הפורמט השני הוא "פיצה מהגיהנום" בהפצת "ארמוזה פורמטס", שעשועון טריוויה שפותח על ידי רועי אבן טוב, גידי יהושע ואורי דיקשטיין. במסגרת הפורמט מנחה השעשועון מתחזה לשליח פיצה המציע ללקוחות המופתעים עסקה במסגרתה בכל פעם שיצליחו לענות על שאלות טריוויה שישאל אותם יזכו בפרס כספי גבוה. בכל פעם שייכשלו, ייאלצו לאכול מ"פיצת הגיהנום" שהוכנה על ידי המנחה. את הפיילוט של הפורמט מגיש מיכאל הנגבי.

את אולפני הרצליה ייצגו השנה יו"ר האולפנים עמי גניגר, המנכ"לים המשותפים יואב פרץ ואפרת דרור ומנהלת המחלקה הבינ"ל טליה שחר. הם ישווקו שלושה פורמטים שפותחו באולפנים: שעשועון הטריוויה "כלוב הזהב" בהפצת חברת סוני המשודר בישראל בשידורי רשת. הפורמט פותח על ידי שי ברמלי, טל ברמן ואולפני הרצליה, ובשבועות האחרונים השלימה סוני את מכירת הפורמט להפקה בסין, בפרו ובאוקראינה. כמו כן, נמכרו אופציות להפקה בספרד ובסקנדינביה.

"ביקור בית" הוא פורמט לדוקו-ריאליטי המבוסס על צוות רופאים שמבקר בבתים ומעניק לבני המשפחה עצות לשינוי חייהם כדי להימנע מסכנות בריאותיות. במסגרת הפורמט מגיע רופא לבית של משפחה, מעביר את בני המשפחה בדיקות רפואיות, עוקב אחר סדר יומם, ומנחה אותם כיצד להתנהל כדי לשפר את בריאותם. התכנית, שפותחה באולפני הרצליה, הופקה בארץ על ידי האולפנים כפיילוט עבור ערוץ 10 בהגשתו של פרופ' רפי קרסו, ובשלב זה בוחנים בערוץ את הפקת התכנית. לאחרונה נמכר הפורמט להפקה ברוסיה.

פורמט נוסף של אולפני הרצליה הוא השעשועון "נראה אותך" אותו מפיצה בעולם חברת זודיאק והוא שודר בישראל במסגרת שידורי קשת. בשעשועון בני זוג או חברים נבחרים באופן אקראי באתר הצילומים ואחד מהם מתבקש להשתתף במשחק ללא ידיעת הצד השני. במשחק עליו לעשות משימות מוזרות ופרועות מבלי להיחשף על ידי האדם השני. את הפורמט פיתח במאי הבית של אולפני הרצליה, יגאל שילון, ועד היום הוא נמכר ל-14 מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully