וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירה חיובית

3.4.2013 / 10:55

AP הודיעה כי תפסיק להשתמש במונח "מהגר בלתי חוקי" ולא תתאר עוד בני אדם כ"בלתי חוקיים". החלטת הסוכנות תבוא לידי ביטוי בדיווחיה בהם משתמשים יותר מ-1,700 עיתונים בעולם

סוכנות הידיעות AP הודיעה כי תפסיק להשתמש במונח "מהגר בלתי חוקי" ולא תתאר עוד בני אדם כ"בלתי חוקיים". בסוכנות עדכנו את המדריך להאחדה לשונית שנכתב על ידי עורכים (ה"סטייל-בוק") כך שלא ייעשה עוד שימוש במונח "בלתי-חוקי" כדי לתאר בני אדם - אלא רק לתיאור מעשה או פעולה כלשהי, וזאת על מנת להימנע מתיוג שלילי של אנשים מושאי הסיקור של הסוכנות.

החלטת AP תבוא לידי ביטוי בדיווחיה בהם משתמשים יותר מ-1,700 עיתונים ברחבי העולם ויותר מ-5,000 תחנות טלוויזיה ורדיו ביותר מ-120 מדינות.

"הגירה בלתי חוקית, הי כניסה או שהיה במדינה תוך הפרה של החוק. לבד מהציטוטים הישירים החיוניים לכתבה, השתמשו ב'בלתי חוקי' אך ורק על מנת לתאר פעולה ולא בן אדם: הגירה בלתי חוקית, אבל לא מהגר בלתי חוקי", נכתב בעדכון של המדריך של AP, שייצא לדפוס בחודשים הקרובים. "אין לתאר אנשים שהובאו למדינה כילדים ככאלה שהיגרו באופן בלתי חוקי", הוסיפו בסוכנות, והמליצו לאנשיהם להשתמש בניסוח כגון "מתגורר במדינה ללא היתר חוקי", או ניסוח דומה.

בעבר פסלו בסוכנות גם את השימוש במונח "ללא תיעוד" או "בלתי מתועד" על מנת לתאר מעמד של מהגרים, אולם גם השימוש במונח הזה נזנח לאחר ההחלטה כי הוא תורם לתיוג שלילי של המהגרים. "אדם יכול להחזיק במגוון רב של מסמכי-תיעוד, למעט אלה שדרושים לצורך השהות שלו", התייחסו לכך בסוכנות, קראו לאנשים הנתקלים בביטויים התורמים ל"תיוג" של בני אדם - להודיע להם.

בהמשך לההחלטה של AP פורסם כי גם העיתון "הטיימס" הלונדוני שוקל להורות לאנשיו שלא לתאר עוד בני אדם כ"לא חוקיים", והוא צפוי להודיע על כך לאנשיו במהלך השבועות הקרובים. ככל הנראה העיתון לא יאסור את השימוש במונח, אלא ימליץ לאנשיו להפעיל שיקול דעת בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully