וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקחת רק עם מרשם רופא

3.4.2013 / 11:10

למעלה משנה מאז פרשת הכדורים הפסיכיאטריים: הרשות השנייה מפרסמת היום הנחיות לזכייניות להתנהלות בריאליטי. בין היתר, קובעת הרשות תקנון מיוחד ומחלקת סמכויות רפואיות

לקראת השקות לוחות שידורי הקיץ של זכייניות הטלוויזיה, מפרסמת היום (רביעי) הרשות השנייה את ההנחיות החדשות להתנהלות בתכניות ריאליטי.

כזכור, הרשות קיימה בדיקה של התנהלות הזכיינים אל מול המשתתפים בתכניות הריאליטי על רקע הטענות שפורסמו לגבי הליווי הרפואי הניתן למתמודדים בתכניות אלו, זאת במבה שכונה "פרשת הכדורים הפסיכיאטרים". במסגרת הבדיקה ערכה הרשות התייעצות בנושא עם משרד הבריאות ועם וועדת האתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל ושלחה שאלונים למתמודדים במגוון תכניות ריאליטי. בסיומו של התהליך, הרשות גיבשה הנחיות אשר מחייבות את כל הזכיינים של הרשות בכל הקשור להתנהלותם בהפקת תכניות הריאליטי.

ההנחיות המתפרסמות היום מתייחסות למגוון נושאים הקשורים לתהליך ההפקה של תכניות הריאליטי, החל משלב גיוס המשתתפים, התקופה שבה התכנית מתנהלת ועד לתקופה שלאחר גמר התכנית. ההנחיות שנקבעו תהיינה שקופות גם לחברות ההפקה ולמשתתפים המעוניינים להשתתף בתוכניות.

מקדם תוכנית? חובה לפרסם תקנון השתתפות באתר האינטרנט

הנחיות הרשות קובעות בין היתר כי לקראת עליית התכנית לשידור יהיה תקנון התכנית חלק מהחוזה עם המשתתפים בתכנית והוא יפורסם באתר האינטרנט של הגוף המשדר. כשירות המתמודדים במסגרת הליך המיון לתוכנית תיבחן על ידי אנשי מקצוע ולא רק על ידי אנשי הפקה, וזו תהייה מחויבת לספק למועמדים דף הסבר של המתווה הכללי של האירועים והמשימות הצפויים בתכנית.

במהלך צילומי התוכנית - יש לקיים מפגשים שוטפים עם המשתתפים על ידי צוות מקצועי להערכת מצבם בזמן אמת. במקרה שנדרש טיפול רפואי, כל משתתף יהיה רשאי לבקש חוות דעת רפואית נוספת בכל שלב משלבי ההפקה. עוד נקבע כי ההפקה תלווה ע"י רופא המיועד לכך או ע"י צוות רפואי בהתאם לצורך. הרופא יהיה רשאי להורות על הפסקת השתתפותו של המתמודד, החלטתו תהיה סופית. בנוגע למתן תרופות -הנושא שעורר את הדיון בנושא עם פרסום פרשת הכדורים הפסיכיאטריים בית "האח הגדול" - הוחלט כי תרופות יינתנו במקרה הצורך באריזתן המקורית לרבות העלון המצורף והן ימומנו על ידי ההפקה. לאחר גמר התכנית הרופא המלווה עם הצוות הרפואי רשאי להחליט כי יש מקום להמשך מעקב וטיפול לאחר גמר התכנית, והמשתתף יוכל לקבל המשך טיפול מכל גורם אחר במימון חברת ההפקה.

לדברי אילת מצגר, מנכ"לית הרשות, "פעילות בהתאם להנחיות אלו הינה חשובה כדי להבטיח הקפדה במסגרת ההפקה של תכניות ריאליטי על פרמטרים מהותיים הקשורים לכבודם של המשתתפים, לשלומם הפיזי והנפשי ולשקיפות כלפי ציבור הצופים בתוכניות לגבי ההתנהלות בתכניות אלו. הרשות גאה להוביל את נושא ההסדרה של תוכניות הריאליטי ולהוות את המדינה הראשונה שפועלת להסדרת נושא זה".

יו"ר מועצת הרשות, דר' אילן אבישר: "אנו מצפים לשיתוף פעולה מלא מצד זכייני הרשות הנדרשים לעמוד בכל ההנחיות בנושא זה. תוכניות הריאליטי מהוות מרכיב מרכזי בתרבות הפנאי והבידור של הציבור ומאפשרות למשתתפים בהן הזדמנות להפגין כישרונות ולזכות בפרסום, אך יחד עם זאת חשוב להבטיח שחגיגת הבידור לא תועב בשל מקרים של נזק נפשי או גופני שעלול להיגרם למשתתפים בתוכניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully