וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריפריאלית: מירי רגב תציל את החדשות המקומיות?

3.4.2013 / 13:26

סיבוב נוסף להצלת המערך שקיבל הארכה עד יולי: ח"כ מירי רגב הגישה הצעת חוק לפיה יוארך שוב תקצוב החדשות המקומיות באופן זמני - אך למשך תקופה של שנה וחצי ועד סוף 2014

ארבעה חודשים בלבד עברו מאז הדיון רווי האמוציות בוועדת הכלכלה של הכנסת, בו ביקשו נציגי החדשות המקומיות מחברי הכנסת להאריך את תקצוב המערך מקופת המדינה - תוך שהם מנהלים קמפיין ברשתות החברתיות ועורכים הפגנות מחאה. כעת, הם עומדים בפני סיבוב נוסף: חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד) הגישה הצעת חוק לפיה יוארך שוב תקצוב החדשות המקומיות באופן זמני - אך למשך תקופה של שנה וחצי ועד לסוף שנת 2014.

מועד תקצוב החדשות, בהפקת קודה תקשורת, עתיד לפוג בסוף חודש יולי השנה לאחר שהממשלה אישרה בסוף השנה הקודמת את התיקון לחוק התקשורת שהאריך את התקצוב של המערך על ידי משרד האוצר - אולם בסכום מופחת מזה שהוענק למערך עד כה. בעבר מומנו החדשות המקומיות מתמלוגי חברות הכבלים והלוויין, אולם תמלוגים אלה בוטלו.

"מטרת הצעת החוק להאריך את תוקפו של ההסדר, כך ששידורי החדשות המקומיות בטלוויזיה יימשכו עד לתום שנת 2014, וכן להסדיר את מקור מימון הפקתם ושידורם, ובכך לענות על צורך חברתי מובהק", נכתב בהצעה תיקון החוק.

ההערכות בתעשייה הן כי בוועדת הכלכלה ידרשו מ-HOT להוציא את הפעלת המערך למכרז, בו מעוניינים גורמים נוספים בעולם התקשורת בהם רשות השידור ואיש התקשורת חיים הכט אשר בבעלותו אחזקות בתחנת הרדיו האזורי "קול רגע". עמדתם של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט ושל מועצת הכבלים והלוויין היא כי את החברה שמפיקה את החדשות המקומיות יש לבחור באמצעות מכרז.

חבר הכנסת נחמן שי אמר במהלך הדיונים האחרונים בנושא כי יש למצוא פתרון ארוך טווח למערך החדשות המקומיות, על מנת שאנשיו לא יידרשו מדי חצי שנה לשולחן הכנסת. "אני מבין שיש בעיה במימון כי התמלוגים הסתיימו, אבל האוצר צריך למצוא פתרון ארוך טווח ולא קצר טווח – אבל עוד חצי שנה לא יהיה כלום כי אין בחירות ואין לחץ ציבורי", אמר אז.

בוועד עובדי החדשות המקומיות במסגרת ארגון העיתונאים אמרו היום כי הם מברכים על הצעת החוק של חברת הכנסת מירי רגב. "עמדתנו היא שיש למצוא פתרון להמשך קיומן של החדשות המקומיות ולביסוס זכותה של הפריפריה לקבל חדשות אזוריות שאינן זוכות למענה בסיקור הארצי, כמו גם ל-130 העובדים של המערך המועסקים בחדשות המקומיות ואשר מרביתם מתגוררים בפריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully