וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים שלום בטוח

3.4.2013 / 16:22

עיתונאי "הארץ" לשעבר עקיבא אלדר התנצל בפני חברת הכנסת הטרייה אורית סטרוק בפומבי, זאת בעקבות איומיה לתבוע אותו על כך שאמר כי "בנה יושב בכלא והיא משבחת אותו על כך"

יושרו ההדורים בין עיתונאי אל מוניטור ופרשן "הארץ" לשעבר עקיבא אלדר לבין חברת הכנסת הטרייה אורית סטרוק ממפלגת הבית היהודי, עת בחר היום (רביעי) אלדר להתנצל בפני סטרוק בפומבי במסגרת תכניתה של יעל דן בגלי צה"ל "עושים צהריים" - כפי שדרשה חברת הכנסת.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, סטרוק איימה לתבוע את אלדר לאחר שעלה לשידור ב"עושים צהריים" בימים שלאחר הרכבת הממשלה ואמר על סטרוק כי "בנה יושב בכלא והיא משבחת אותו על כך שהוא פגע בפלסטינים". כזכור, בנה של סטרוק הורשע לפני שנתיים בחטיפה, חבלה ותקיפה של נער פלסטיני בן 15 שבו התעלל ונידון לשנה וחצי מאסר. סטרוק אשר שימשה כיו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע, אמרה כי טענה אז שבנה חף מפשע – אולם לא שיבחה מעשי אלימות נגד פלסטינים כפי שייחס לה אלדר ודרשה ממנו להתנצל בשידור על הדברים ולא - ייתבע על ידה.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר אז אלדר כי "אם היא תודיע שהיא מסתייגת ממעשיו וקוראת לו ולכל חבריו שלא ללכת באותה דרך נלוזה - אזי היא תהייה ראויה לכל שבח ואני לא אקפח אותה, ואשמח לפרסם את הדברים. כל עוד היא לא מוקיעה אותו – אני מניח שהיא ממשיכה להגן עליו ועל מעשיו כאם מסורה".

היום בצהריים עלה הפרשן הוותיק לשידור בתכנית על מנת לשוחח על מעורבותו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי במזרח התיכון. "אני חייב פה התנצלות לחברת הכנסת אורית סטורק", הוסיף לקראת סוף דבריו. "גיליתי בעיתון הארץ שהיא לא רק שלא משבחת את בנה על המעשים שבגינם הוא הורשע אלא אף מסתייגת מאלימות ואני מצטער על הטעות הזאת".

להתנצלות של אלדר בפומבי קדמה הודעה פרטית ששלח לחברת הכנסת בפייסבוק לאחר מאמר שפרסמה בעיתון הארץ לקראת חג הפסח. "קראתי זה עתה בהוקרה את מאמרך בהארץ שבו את מבהירה את הסתייגותך מהמעשים שבגינם הורשע בנך. אי לכך אני חוזר בי בשמחה מהדברים שאמרתי בגלי צה"ל מהם השתמע כי את תומכת באלימות כלפי פלסטינאים". פרקליטה של חברת הכנסת סטרוק, עו"ד נדב העצני, הבהיר לאלדר כי דרישתם היא להתנצלות פומבית - ואלדר כאמור עמד היום במילתו והתנצל בשידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully