וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה לזכייניות: הוספת תחקירים כלכליים - תנאי לאישור לוח השידורים

4.4.2013 / 18:02

ועדת הטלוויזיה של הרשות דורשת מזכייניות ערוץ 2 לגוון את תוכניות התחקירים ולכלול בהן תחקירים כלכליים הנוגעים לציבור הרחב. בנוסף, ביקשה הרשות השלמות למכסת הדרמה

ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בראשות יעקב שחם, קיימה היום דיון בתוכנית העבודה ובלוח השידורים של "קשת" ו"רשת" עבור חודשים אפריל- יוני 2013. הוועדה דנה בלוחות השידורים לאור שינוי החקיקה שבוצע בדצמבר 2012 אשר קבע דחייה של 27% במחויבויות הזכיינים בגין תוכניות מסוגה עילית, המהווים צמצום של המחוייבות בשנת 2013 של כ-55 מיליון שקלים.

בפני הוועדה הופיעו נציגי הנהלות הזכייניות אשר הציגו את לוחות השידורים ואת תוכנית העבודה בהתייחס לנתונים שהוצגו על ידי מנכ"לית הרשות בפועל אילת מצגר. הוועדה קבעה כי על הזכייניות לגוון את תוכניות התחקירים שלהן ולכלול בהן תחקירים כלכליים בנושאים שעל סדר היום הציבורי הנוגעים לציבור הרחב, בכלל זה חיזוק האלמנטים התחקיריים ב'תוכנית חסכון'. בנוסף, על הזכייניות לעמוד בכל הנחיות הרשות לגבי תוכניות הריאליטי שיעלו לשידור בקרוב וההנחיות בנושא עישון, וכן להקפיד שלא לחרוג ממכסת שידורי הריאליטי המותרת על פי הנחיות מועצת הרשות השנייה.

באשר לקשת, הוועדה החליטה לאשר את הלוח בכפוף לעמידה במכסת הדרמה, ולעריכת שינוי בלוח כך שתעמוד במכסת ההפקה המקומית העומדת על 46% במקום 50%. בנוסף, לקשת חסרה תוכנית שיח הציבורי אשר עליה להגיש לרשות. קשת נדרשה היום להעביר לרשות את כל ההשלמות בתוך שבועיים.

באשר לרשת, הוועדה החליטה לאשר את הלוח בכפוף לשינויים הבאים: על רשת להציג לרשות נתונים המעידים על עמידה במכסת הדרמה ואף היא נדרשת להציג תכנון שידור של תכנית מועדפת למכסת השיח הציבורי. בנוסף, הדגישו היום ברשות, נדרשת זכיינית ערוץ 2 לתקן את אי העמידה במכסת ההפקה הקנויה מגורם אחד בהתאם לכללים.

לדברי יו"ר הוועדה, יעקב שחם, "הוועדה תקפיד הקפדה יתרה שהזכיינים יבצעו את כל מחוייבויות התוכן שנותרו להם וזאת במיוחד לאחר שינוי החקיקה שהוביל להורדה משמעותית במגוון ובתמהיל התוכניות מסוגה עילית על המסך, ההורדה מתבטאת אצל שני הזכיינים בהיקף של כ-55 מיליון שקלים לשנה. בנוסף, הוועדה תקפיד כי הזכיינים יקיימו את החלטת הוועדה ויגבירו את המימד התחקירי בשידורים בנושאים הכלכליים הבוערים במדינת ישראל ואשר נוגעים לחיי היומיום של רוב הציבור בישראל לטובת הציבור וביניהם: עמלות הבנקים, פערים חברתיים, הגנה על קופות הגמל וכד', אשר לא מקבלים מענה מספק בלוח כיום." הוסיף שחם: "במידה ומימד זה לא יקבל מענה הולם בלוחות השידורים, הוועדה תשקול מחדש את אישורן של מספר תוכניות המשודרות היום במשבצת התעודה".

טרם התקבלו תגובת רשת וקשת לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully